Öljyä W124 kuskin puolen pyörän seutuvilta
Öljyä W124 kuskin puolen pyörän seutuvilta
Prkl, ko olin taskuparkkeeraas meseä tienlaitaan niin rupes öljy haiseen. Ja ko menin ulos tsiikaileen niin öljyähän siihen asfaltille oli tullu. Eikä ihan vähää vaan oikein kunnnolla. Ilmeisesti jostain ohjaustehostimen systeemiistä se on siihen tullu. Mistähän tuota vuotoa lähtis ettiin. Onkahan siellä joku tietty paikka mistä se saattaa ruveta ruikkiin. Ja miten lie vaarallista tollenen. Ja juste eilen lisäsin ko säiliö oli ihan tyhjä, prkl!
Nonni. Pienen tutkinnan jälkeen ilmeni, että ko pyörät kääntää ääriasentoonsa vasemalle niin öljyä alkaa valumaan ihan suorana ulos. Jostain siitä moottorin kohalta keskivaiheilta se tulee. Mutta ko ei ole taskaria niin jää selvittelyt vähemmälle. Pöntön sisältökin oli vajentunu puolilleen vaikka sen eilen täytin. Pönttö oli päässyt niin tyhjäksi, että pumppu piti pyörien ääriasennossa jo jurinaa.
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
No mahtaa olla ohjaus tehostimen pumppu mikä vuotaa... mulla oli itellä viime kesänä sama homma oli siitä pumpulta hihna pyörän takaa menny se holkki tai stefa pilalle joten tuli öljyt sieltä pihalle...
En kyllä ole asiasta ihan varma että onko sulla sitte sama juttu mutta näin mulla. Mutta kannattaa kattoa tuoki..
toivottavasti vika löytyy...
En kyllä ole asiasta ihan varma että onko sulla sitte sama juttu mutta näin mulla. Mutta kannattaa kattoa tuoki..
toivottavasti vika löytyy...
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Edellinen vastasikin jo että putkessa reikä. Itselläni jo kahdessa mesessä letkussa reikä. Mulla ainakin reiät oli sellaiset 25 senttiä pumpulta simpukkaan päin. Nuuka kun oon, niin tekasin hydrauliikkaletkusta uuden. Entiset päät ja 3/8 2-teräs letkua holkeilla kiinni. Irrotapas letku. Sahaa tai rälläköi puristettavat holkit irti ja käväise paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä. Maksaa ehkä jotain 15-20e ja on siltä osin ikuinen.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Päivänvalo eli valohoito auttaa vikojen löytämises
Ohjaustehostimelta öljylauhduttimelle öljypohjan viertä kulkeva putki vuotaa. Tosin öljyä reijästä ruiskuaa vaan ko pyörät on käännetty aivan ääriasentoonsa. Liekö tuollanen putki helppo vaihtaa? Ja onnistuskohan vuodon tilkitteminen väliaikaasesti ns ranevirityksellä eli letkunpalalla ja muutamalla klemmarilla? Vai voisko koko putken korvata jollain letkulla ainakin osallta matkaa. Reissunpäälle ko pitääs päästä kans ko on nuo juhlapyhätkin tulos.

Johannes kirjoitti:Päivänvalo eli valohoito auttaa vikojen löytämisesOhjaustehostimelta öljylauhduttimelle öljypohjan viertä kulkeva putki vuotaa. Tosin öljyä reijästä ruiskuaa vaan ko pyörät on käännetty aivan ääriasentoonsa. Liekö tuollanen putki helppo vaihtaa? Ja onnistuskohan vuodon tilkitteminen väliaikaasesti ns ranevirityksellä eli letkunpalalla ja muutamalla klemmarilla? Vai voisko koko putken korvata jollain letkulla ainakin osallta matkaa. Reissunpäälle ko pitääs päästä kans ko on nuo juhlapyhätkin tulos.
Tuo lauhdutinputki on siinä simpukalta tulevassa paluulinjassa. Siinähän on pienempi paine kuin painepuolen linjassa.
Putki on liitetty paluulinjaan letkuklemmarein ja taitaa olla vielä mahdollisuus jättää se kierukka välistä pois niiden omien letkujen avulla. Helppohan se koko kierukkakin on näiollen vaihtaa, pari letkuklemmaria ja muutama peltiruuvi. Voi sen ainakin tilapäisesti ohittaa ainakin näillä keleillä, eikä niitä näytä edes olevan kaikissa malleissa tai autoissa.
Sehän varsinainen lauhdutinosa on syylärin etupuolella oleva samaa putkea oleva lenkki. Kun se on kasattu letkulemmareilla niin eipä siinä paljon yli viittä baaria voi olla, saattaa olla huomattavasti vähemmänkin. Mutta eihän sitä tarvi murehtia kun käyttää alkuperäisiä letkuja ohitukseen ja jos tarvii metalliputkea letkujen väliin niin siitä lauhdutinkierukasta pätkä. Ja sitten kun korjaa uusi lauhdutinkäppyrä tilalle. Ei maksa maltaita ja tulee parempi kuin ennen.Johannes kirjoitti:Toi vuotava putki tulee/menee syylärille asti eli lauhdutin lie samas paketis syylärin kans. Millanen paine tos lauhduttimelle meneväs putkes lie onkaan? Ainakaan öljy ei ruutannu aivan hirveellä paineella putkesta olevasta reijästä eli raneviritys vois ehkä onnistuakki.