M104 ravistaa kun kierrokset yli 2000rpm.
M104 ravistaa kun kierrokset yli 2000rpm.
Elikkä kone alkaa ravistaa melko pahasti kierrosten noustessa tasan 2000rpm ja siitä ylös päin, tyhjäkäynti on silti melko tasainen. Tuntuu kuin kone kävisi hirmu rikkaalla. Eihän imunokka-akselin ajoitus muutu näin pienillä kierroksilla? Tähän mennessä vaihdettu:
-virranjakajan kansi
-pyörijä
-tulpanjohdot
-tulpat
-kaikki suodattimet ja nesteet/öljyt
-lambda-anturi
Auto on tullut ostettua muutama kuukausi sitten ja vika on lähinnä pahentunut. Kone vetää silti melko hyvin eikä syö älyttömästi öljyä. Auto on -90 300e-24 manuaali. Alkaa vaan pikkuhiljaa ideat loppua...
-virranjakajan kansi
-pyörijä
-tulpanjohdot
-tulpat
-kaikki suodattimet ja nesteet/öljyt
-lambda-anturi
Auto on tullut ostettua muutama kuukausi sitten ja vika on lähinnä pahentunut. Kone vetää silti melko hyvin eikä syö älyttömästi öljyä. Auto on -90 300e-24 manuaali. Alkaa vaan pikkuhiljaa ideat loppua...
300e-24 -90 w124
300e -89 w124
300e -89 w124
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuota tyhjäkäynti hommaa nyt en ymmärtänyt kyllä ollenkaan?e320 kirjoitti:Tapahtuuko tuo ajon aikana? Tyhjäkäynnillä kierrokset rajoitetaan moottorin suojelemiseksi.
Mut tohon vikaan luulisin jos röpeltää niin saa todennäköisesti helvetisti bensaa.
Mutua!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Moni on yrittänyt kierrättää M104:ää paikallaan jolloin kierrosrajoitin pätkii kierrokset pois. Kone vaikuttaa rikkinäiseltä kun ei kierrä, mutta efekti ei esiinnykään ajossa.Manu300cea24 kirjoitti:Tuota tyhjäkäynti hommaa nyt en ymmärtänyt kyllä ollenkaan?e320 kirjoitti:Tapahtuuko tuo ajon aikana? Tyhjäkäynnillä kierrokset rajoitetaan moottorin suojelemiseksi.
Mut tohon vikaan luulisin jos röpeltää niin saa todennäköisesti helvetisti bensaa.
Mutua!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Niin olen kyllä huomannut että se ei kierrä niin paljoa kun ajossa(M104:nen)
Vaan tarkoitin että miten se käy nuilla kierroksilla (2000-3000rpm.)
Kun rajotin taitaa paukkua vasta jossain 5000:n kantturoiden kohdalla vapaalla ollessa.
Jos noissa 2-4tuhannen kierroksilla röpöttää ja ruplattaa niin uskosin et käy rikkaalla?
Vaan tarkoitin että miten se käy nuilla kierroksilla (2000-3000rpm.)
Kun rajotin taitaa paukkua vasta jossain 5000:n kantturoiden kohdalla vapaalla ollessa.
Jos noissa 2-4tuhannen kierroksilla röpöttää ja ruplattaa niin uskosin et käy rikkaalla?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ajattelin vaan ilmoittaa tässä, että eiköhän se ollut tuon rajoituksen kanssa niin että automaattilaatikko ei anna kierrättää vapaalla taikka parkissa yli 4000? Eli jos kyseessä on manuaalilaatikolla, niin kyllähän se kiertää vapaalla just sen minkä ajossa eli rajottimeen. En nyt muista missä kohtaa se oli kun en pahemmin omia autoja kenkäse. Oliskos joku 7500 missä tulee rajotin kuvioihin. Viisaammat voi korjata.
Kirjoittele heti jos selviää ongelman pesäke. Sillä itselläni on vastaavaa oireilua tuon toisen mokoman kanssa. Eli 2000 kierroksen kohtaalla tuntus vähän ailahtelevan/puutuneen oloinen. Eli ei käy aivan puhtaasti, mutta ei kyllä ravistelekkaan pahemmin. Pientä värinää on havaittavissa. Eli tuntus että sais kanssa vähän turhan kovaa seosta. Autoon on vaihdettu vuosi sitten lamda ja nyt tuli juuri vaihdettua tulpat,johdot,virranjakaja ja puola. Eli tuntuu jo vähän että vika esiintyy enemmän tuolla ruiskunpuolella, kun sytytyspuolella. Ruiskunjohtosarjan kaikki liittimet kävin läpi tässä Ei näkynyt mitään normaalisti poikkeavaa. Ruiskuboxin sisäänkin tuli kurkistettua, mutta ei näyttänyt siltä että olisi käry käynyt joskus. Tarkoituksena on nyt seuraavaksi kokeilla vikakoodilukua seuraavilla kunnon vapailla, jos siellä näkyisi joku herja. Tyhjäkäynti kierrokset P-asenossa pysyy siinä 1000kierroksen kohtaalla, mutta D-asennossa tyhjäkäynti pysyy siinä noin 700. Eli tyhjäkäynnin kierrosten suhteen melko normaali, vaikka samaa epäpuhdasta käyntiä havaittavissa myös tyhjäkäynnillä, vaikka kierrokset ovatkin kohdallansa.
Kirjoittele heti jos selviää ongelman pesäke. Sillä itselläni on vastaavaa oireilua tuon toisen mokoman kanssa. Eli 2000 kierroksen kohtaalla tuntus vähän ailahtelevan/puutuneen oloinen. Eli ei käy aivan puhtaasti, mutta ei kyllä ravistelekkaan pahemmin. Pientä värinää on havaittavissa. Eli tuntus että sais kanssa vähän turhan kovaa seosta. Autoon on vaihdettu vuosi sitten lamda ja nyt tuli juuri vaihdettua tulpat,johdot,virranjakaja ja puola. Eli tuntuu jo vähän että vika esiintyy enemmän tuolla ruiskunpuolella, kun sytytyspuolella. Ruiskunjohtosarjan kaikki liittimet kävin läpi tässä Ei näkynyt mitään normaalisti poikkeavaa. Ruiskuboxin sisäänkin tuli kurkistettua, mutta ei näyttänyt siltä että olisi käry käynyt joskus. Tarkoituksena on nyt seuraavaksi kokeilla vikakoodilukua seuraavilla kunnon vapailla, jos siellä näkyisi joku herja. Tyhjäkäynti kierrokset P-asenossa pysyy siinä 1000kierroksen kohtaalla, mutta D-asennossa tyhjäkäynti pysyy siinä noin 700. Eli tyhjäkäynnin kierrosten suhteen melko normaali, vaikka samaa epäpuhdasta käyntiä havaittavissa myös tyhjäkäynnillä, vaikka kierrokset ovatkin kohdallansa.
220.128 Black Mirror
Tulipa tuossa mieleen taas tuo jo unohtunut juttu:
Vanhemmat M104:t kärsivät hajoavasta johdotussarjasta. Eli koko moottorin johdotuspaketti murenee kirjaimellisesti käsiin vanhemmiten - eristeet murenevat pois. Tästä seuraa läpilyöntejä, oikosulkuja yms. mukavaa ja niiden seurauksena tietty mystisiä käyntiongelmia.
Uusi johtosatsi maksaa 700 taalaa jenkeistä tilattuna, työtä toinen mokoma päälle.
Vanhemmat M104:t kärsivät hajoavasta johdotussarjasta. Eli koko moottorin johdotuspaketti murenee kirjaimellisesti käsiin vanhemmiten - eristeet murenevat pois. Tästä seuraa läpilyöntejä, oikosulkuja yms. mukavaa ja niiden seurauksena tietty mystisiä käyntiongelmia.
Uusi johtosatsi maksaa 700 taalaa jenkeistä tilattuna, työtä toinen mokoma päälle.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Taisi muuten olla juuri toisinpäin. Uudemmassa 320:ssä sulavat sytytyksen johtosarjat ja vetää puolat oikoseene320 kirjoitti:Tulipa tuossa mieleen taas tuo jo unohtunut juttu:
Vanhemmat M104:t kärsivät hajoavasta johdotussarjasta. Eli koko moottorin johdotuspaketti murenee kirjaimellisesti käsiin vanhemmiten - eristeet murenevat pois. Tästä seuraa läpilyöntejä, oikosulkuja yms. mukavaa ja niiden seurauksena tietty mystisiä käyntiongelmia.
Uusi johtosatsi maksaa 700 taalaa jenkeistä tilattuna, työtä toinen mokoma päälle.

220.128 Black Mirror
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tarkista puolan ensiöjohdotukset, ne voi olla huonossa kunnossa.
Toiseksi jos nypyttää kovilla kierroksilla niin kone menee laihalle, jos ei ole labdaanturilla varustettu versio ECM:stä.
Eli jos säädät että käy hyvin tyhjäkäynnillä niin kierroksilla menee laihalle, vika löytyi väärin suunnitellusta ECM ohjelmasta.
Lisää: http://www.ideaport.edu.hel.fi/capriceman/site

Toiseksi jos nypyttää kovilla kierroksilla niin kone menee laihalle, jos ei ole labdaanturilla varustettu versio ECM:stä.
Eli jos säädät että käy hyvin tyhjäkäynnillä niin kierroksilla menee laihalle, vika löytyi väärin suunnitellusta ECM ohjelmasta.
Lisää: http://www.ideaport.edu.hel.fi/capriceman/site

Veljen 300-24 coupe on automaatilla ja kiertää vapaalla sinne mihin ajossakin eli punarajalle. Oma 320 ei kierrä vapaalla kuin 4000Kryptonite kirjoitti:Ajattelin vaan ilmoittaa tässä, että eiköhän se ollut tuon rajoituksen kanssa niin että automaattilaatikko ei anna kierrättää vapaalla taikka parkissa yli 4000? Eli jos kyseessä on manuaalilaatikolla, niin kyllähän se kiertää vapaalla just sen minkä ajossa eli rajottimeen.

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Veljesi automaattilaatikko ei taida ihan kunnossa olla.Sami201 kirjoitti:Veljen 300-24 coupe on automaatilla ja kiertää vapaalla sinne mihin ajossakin eli punarajalle. Oma 320 ei kierrä vapaalla kuin 4000Kryptonite kirjoitti:Ajattelin vaan ilmoittaa tässä, että eiköhän se ollut tuon rajoituksen kanssa niin että automaattilaatikko ei anna kierrättää vapaalla taikka parkissa yli 4000? Eli jos kyseessä on manuaalilaatikolla, niin kyllähän se kiertää vapaalla just sen minkä ajossa eli rajottimeen.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Juuri tätä tarkoitin. tämä on 320:n ominaisuus ei 300-24 tappisen.capriceman kirjoitti:Tarkista puolan ensiöjohdotukset, ne voi olla huonossa kunnossa.
Toiseksi jos nypyttää kovilla kierroksilla niin kone menee laihalle, jos ei ole labdaanturilla varustettu versio ECM:stä.
Eli jos säädät että käy hyvin tyhjäkäynnillä niin kierroksilla menee laihalle, vika löytyi väärin suunnitellusta ECM ohjelmasta.
Lisää: http://www.ideaport.edu.hel.fi/capriceman/site
[ http://www.ideaport.edu.hel.fi/capriceman/site/hfm000.jpg ]
220.128 Black Mirror
Ongelma esiintyi -91 ja -95 välissä.Kryptonite kirjoitti:Taisi muuten olla juuri toisinpäin. Uudemmassa 320:ssä sulavat sytytyksen johtosarjat ja vetää puolat oikoseene320 kirjoitti:Tulipa tuossa mieleen taas tuo jo unohtunut juttu:
Vanhemmat M104:t kärsivät hajoavasta johdotussarjasta. Eli koko moottorin johdotuspaketti murenee kirjaimellisesti käsiin vanhemmiten - eristeet murenevat pois. Tästä seuraa läpilyöntejä, oikosulkuja yms. mukavaa ja niiden seurauksena tietty mystisiä käyntiongelmia.
Uusi johtosatsi maksaa 700 taalaa jenkeistä tilattuna, työtä toinen mokoma päälle.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ongelma taisi esiintyä -93-95 Sillä 320:stä ei pahemmin valmistettu ennen -93e320 kirjoitti:Ongelma esiintyi -91 ja -95 välissä.Kryptonite kirjoitti:Taisi muuten olla juuri toisinpäin. Uudemmassa 320:ssä sulavat sytytyksen johtosarjat ja vetää puolat oikoseene320 kirjoitti:Tulipa tuossa mieleen taas tuo jo unohtunut juttu:
Vanhemmat M104:t kärsivät hajoavasta johdotussarjasta. Eli koko moottorin johdotuspaketti murenee kirjaimellisesti käsiin vanhemmiten - eristeet murenevat pois. Tästä seuraa läpilyöntejä, oikosulkuja yms. mukavaa ja niiden seurauksena tietty mystisiä käyntiongelmia.
Uusi johtosatsi maksaa 700 taalaa jenkeistä tilattuna, työtä toinen mokoma päälle.
Muistakaa nyt että 320:stä ja 300-24:sta ei voi mitenkään verrata keskenään. Kyseessä aivan eri totetus kaikin puolin vaikka molemman moottorityyppi alkaakin M104...
Tietääkseni enemmän kyllä tekninen toteutus puoltaa tuonne 300-24:n puolelle kuin 320:n. Eikö tuo 280:n sytytys ollut vielä aivan perinteisellä virranjakajalla toteutettu?m4rcuz kirjoitti:Sama probleema myös 280E/E 280:n kanssa, johtosarja taitaa olla täysin sama kuin E 320:ssa. Mistä sen johtosarjan sai 700 egellä jenkkilästä? Lieköhän se samanlaista sekundalaatua kuin alkuperäinen?
300-24:ssa ainoastaan ruiskun johtosarja (ainoa) voi ottaa ajan kanssa itteensä lämmön takia. Etupäässä johtosarjasta nokka-akselin asentotunnistimen johto, Imunokan tunnistimen johto ja sähköflektien lämpötila-anturin johto. Sillä itse uusin niitä johtoja juuri toisesta cupeesta ihan vain juottamalla osan johtosarjaa uusiksi. Nämäkin ottavat sen takia herkästi itseensä kun johdot kun majailevat aivan miltein vesipumpussa kiinni, joka tiedetysti on lämmin.
220.128 Black Mirror
Ainoastaan 300-24 on vanhemmalla virranjakajasysteemillä! Myös E280 on suorasytytys 3:lla puolalla! Moniko muuten tietää että tämä 3-puolasysteemi iskee kipinän jokaisella kampiakselin kierroksella ja kahdessa sylinterissä yhtä aikaa? Kun toisessa sylinterissä on työtahti meneillään niin toisessa on vaihtotahti. Vaihtotahdin aikana sylinterissä ei ole painetta jolloin kipinän vaatima energia on todella pieni verrattuna työtahdissa olevaan!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86