Apua tarvittaisiin 210 -96 autom. Vika löytynyt
Apua tarvittaisiin 210 -96 autom. Vika löytynyt
Tervehdys teille velhot! Nyt on piru merrassa, on tullut pikku ongelma tässä matkan varrella.
Yleensä aamusella tai pitkän seisonnan jälkeen riippumatta ulkolämpötilasta auto ei tahdo millään käynnistyä ellei se ole ollut johdon päässä ja sitten kun se käynnistyy niin joutokäynti on jollakin tavalla vaikeaa on kuin se kävisi kolmella sylinterillä.
Kun moottori on saavuttanut oikean käyntilämmön ei käynnistäminen ole mitenkään hankalaa, mutta tuntuu kuin joutokäynti olisi pudonnut muutaman satasen ja auto täriseen kun laitan vaihteen d asentoon tämä on vielä siedettävää tärinää mutta kun laitan R vaihteen päälle niin sitten kojelauta tärisee niin pahasti, että tuntuu kuin se olisi lähdössä kuuhun.
Josko jolla kulla olisi ollut samanlainen "ongelma" ja löytänyt siihen ratkaisun olisin halukas siitä kuulemaan ja tietysti kaikki muu neuvo ja analyysit ovat enemmän kuin tervetulleita.
kai
Yleensä aamusella tai pitkän seisonnan jälkeen riippumatta ulkolämpötilasta auto ei tahdo millään käynnistyä ellei se ole ollut johdon päässä ja sitten kun se käynnistyy niin joutokäynti on jollakin tavalla vaikeaa on kuin se kävisi kolmella sylinterillä.
Kun moottori on saavuttanut oikean käyntilämmön ei käynnistäminen ole mitenkään hankalaa, mutta tuntuu kuin joutokäynti olisi pudonnut muutaman satasen ja auto täriseen kun laitan vaihteen d asentoon tämä on vielä siedettävää tärinää mutta kun laitan R vaihteen päälle niin sitten kojelauta tärisee niin pahasti, että tuntuu kuin se olisi lähdössä kuuhun.
Josko jolla kulla olisi ollut samanlainen "ongelma" ja löytänyt siihen ratkaisun olisin halukas siitä kuulemaan ja tietysti kaikki muu neuvo ja analyysit ovat enemmän kuin tervetulleita.
kai
Viimeksi muokannut Kala, Ke 09.05.2007 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirullinen vika
No niin reisille meni heti eka yrittämällä ! Mutta ei hätiä nyt tulee totuus, koska olen entinen YK-mies, elikkä auto saa käyttövoimansa Diesel polttoaineesta ja olikohan 2200 joku luku, vuosimalli -96 ja automaattivaihdelaatikko.
Ja kovasti kiitoksia jo osallistuneille.
-Kai-
Ja kovasti kiitoksia jo osallistuneille.
-Kai-
Re: Pirullinen vika
Haiseeko konehuoneessa nafta?Kala kirjoitti:No niin reisille meni heti eka yrittämällä ! Mutta ei hätiä nyt tulee totuus, koska olen entinen YK-mies, elikkä auto saa käyttövoimansa Diesel polttoaineesta ja olikohan 2200 joku luku, vuosimalli -96 ja automaattivaihdelaatikko.
Ja kovasti kiitoksia jo osallistuneille.
-Kai-
Ettei vaan olisi vähän väärällä tavalla kuuluisa 220D, jossa Lucas-ruiskutuspumppu. Näillä on ollut tapana alkaa vuotaa, ja oireina on sitten juuri huonoa käynnistyvyyttä ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
Se hehkuttaa kuulemma aina 180 sekuntia. huolimatta palaako valo vai ei. Eli vaikka se valo on sammunut niin vasta ~2,5minuutin päästä sammuu hehkut.Kala kirjoitti:Mittailin amppeereja kun kylmästä hehkutin ja sain max 30 amp eikä arvo laske vaikka hehkun valo sammuu. ? Saattaisin myös hivenen kääntyä hehkujen sekä jonkin moiseen ilmavaivaan.
-Kai-
Paljon sillä on ajettu pumpun vaihdon jälkeen? Voihan se pumppu olla taas valmis, kaverini on mersuasentaja ja sanoi että Lucaksen pumppuja saa vaihtaa yhtä usein kuin öljyjä, toivottavasti ei kuitenkaan, itselläni just pumppu vaihdettiin, tosin 290:ssä on Bosch.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Vie tohtorille.Tarttee olla avautumispainemittari,ja eikä sekään kerro koko totuutta vaikka avautumiset on oikeinKala kirjoitti:Totta suuttimia ei ole tarkastettu vielä, hyvä havainto kiitos kuten myös kiitokset kaikille osallisille.
Mikä voisi olla paras tapa tarkistaa nuo suuttimet, yksi kerrallaan irti ja visuaalinen toteaminen, että tavara tulee vai onko parempi viedä suosiolla tohtorille?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vika löytynyt ja lisää ilmennyt
Niinpä niin vika oli kuin olikin pumpussa, eka vaihto tehtiin 141 000 ja nyt seuraava 256 000 tuntuu kestävän pikkasen päälle 100 000 km, aikas laadukasta tekoa.
Tärinä poistui kun moottorin kumit vaihdettiin.
Samalla kun kävin lunastamassa pumpun Tampereen Vehosta (1477€) kysäisin varaosa myyjältä, että meneekö näitä pumppuja enemmänkin niin myyjä totesi kirkkain silmin, että ei hän tiedä. Voi vehje mikä "äijä" tuo lausahdus kuvastaa varmaankin heidän ammattitaitoa.
Ja kun yhdestä päästiin niin lisää on tulossa nimttäin nyt autom.laatikko on ruvennut jumpittelemaan nimittäin kun kaasua lisää tasaiseti laatikko vaihtaa suht normaalisti mutta kun kaasun löysää esim. kun vaihtaa 2->3 niin kuuluu kauhia kolahdus joskus tuo kolahdus kuuluu joka kerta kun vaihde vaihtuu isommalle.
Löytyiskö apua ko. vaivaan.
Tärinä poistui kun moottorin kumit vaihdettiin.
Samalla kun kävin lunastamassa pumpun Tampereen Vehosta (1477€) kysäisin varaosa myyjältä, että meneekö näitä pumppuja enemmänkin niin myyjä totesi kirkkain silmin, että ei hän tiedä. Voi vehje mikä "äijä" tuo lausahdus kuvastaa varmaankin heidän ammattitaitoa.
Ja kun yhdestä päästiin niin lisää on tulossa nimttäin nyt autom.laatikko on ruvennut jumpittelemaan nimittäin kun kaasua lisää tasaiseti laatikko vaihtaa suht normaalisti mutta kun kaasun löysää esim. kun vaihtaa 2->3 niin kuuluu kauhia kolahdus joskus tuo kolahdus kuuluu joka kerta kun vaihde vaihtuu isommalle.
Löytyiskö apua ko. vaivaan.
Viimeksi muokannut Kala, Ke 09.05.2007 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vika löytynyt ja lisää ilmennyt
Kolahdus ei luultavimmin kuulu laatikosta vaan rikkinäisestäKala kirjoitti:
Ja kun yhdestä päästiin niin lisää on tulossa nimttäin nyt autom.laatikko on ruvennut jumpittelemaan nimittäin kun kaasua lisää tasaiseti laatikko vaihtaa suht normaalisti mutta kun kaasun löysää esim. kun vaihtaa 2->3 niin kuuluu kauhia kolahdus joskus tuo kolahdus kuuluu joka korta kun vaihde vaihtuu isommalle.
Löytyiskö apua ko. vaivaan.
"rätti" nivelestä tai jostain väljästä puslasta taka-akselilla.
Tarkastappas ihan ekana se kardaanin etummainen "rätti".
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90