Apua tarvittaisiin 210 -96 autom. Vika löytynyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Apua tarvittaisiin 210 -96 autom. Vika löytynyt

Viesti Kirjoittaja Kala »

Tervehdys teille velhot! Nyt on piru merrassa, on tullut pikku ongelma tässä matkan varrella.

Yleensä aamusella tai pitkän seisonnan jälkeen riippumatta ulkolämpötilasta auto ei tahdo millään käynnistyä ellei se ole ollut johdon päässä ja sitten kun se käynnistyy niin joutokäynti on jollakin tavalla vaikeaa on kuin se kävisi kolmella sylinterillä.

Kun moottori on saavuttanut oikean käyntilämmön ei käynnistäminen ole mitenkään hankalaa, mutta tuntuu kuin joutokäynti olisi pudonnut muutaman satasen ja auto täriseen kun laitan vaihteen d asentoon tämä on vielä siedettävää tärinää mutta kun laitan R vaihteen päälle niin sitten kojelauta tärisee niin pahasti, että tuntuu kuin se olisi lähdössä kuuhun.

Josko jolla kulla olisi ollut samanlainen "ongelma" ja löytänyt siihen ratkaisun olisin halukas siitä kuulemaan ja tietysti kaikki muu neuvo ja analyysit ovat enemmän kuin tervetulleita.

kai
Viimeksi muokannut Kala, Ke 09.05.2007 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Studis1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 26.07.2006 11:38
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Studis1 »

Mulla toi ilmamäärämittari teki temppuja käynistyksessä.Vaihdoin uuden ja pelaa.Kyse siis w210 e230 bensa.Diiselistä en osaa sanoa.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Millä koneella, onko bensa vai diesel? Ei noilla tiedoilla kukaan mitään pysty sanomaan kun ei tiedä kun korimallin.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Pirullinen vika

Viesti Kirjoittaja Kala »

No niin reisille meni heti eka yrittämällä ! Mutta ei hätiä nyt tulee totuus, koska olen entinen YK-mies, elikkä auto saa käyttövoimansa Diesel polttoaineesta ja olikohan 2200 joku luku, vuosimalli -96 ja automaattivaihdelaatikko.

Ja kovasti kiitoksia jo osallistuneille.

-Kai-
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Pirullinen vika

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kala kirjoitti:No niin reisille meni heti eka yrittämällä ! Mutta ei hätiä nyt tulee totuus, koska olen entinen YK-mies, elikkä auto saa käyttövoimansa Diesel polttoaineesta ja olikohan 2200 joku luku, vuosimalli -96 ja automaattivaihdelaatikko.

Ja kovasti kiitoksia jo osallistuneille.

-Kai-
Haiseeko konehuoneessa nafta?
Ettei vaan olisi vähän väärällä tavalla kuuluisa 220D, jossa Lucas-ruiskutuspumppu. Näillä on ollut tapana alkaa vuotaa, ja oireina on sitten juuri huonoa käynnistyvyyttä ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

Niin kyllähän tämä niitä oli mutta se ongelma on hoidettu ja uusi pumppu on ollut koneen kyljessä jo muutaman vuoden.

Konehuoneessa tosiaankin tuoksahti nafta mutta se vuoto paikallistettiin ja paluuputki on vaihdettu.

-Kai-
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

meillä on kans 220D -97 mutta siinä ei kyllä tota ongelmaa oo
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

Voiskos toi käynnistysvaiva kylmänä johtua hehkuista kun kerran
lämpimänä lähtee hyvin käymään .
Mulla vuosi vanhassa 200deessä suutinputken o-rengas ja se väristeli
jonkun verran konetta.
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

Mittailin amppeereja kun kylmästä hehkutin ja sain max 30 amp eikä arvo laske vaikka hehkun valo sammuu. ? Saattaisin myös hivenen kääntyä hehkujen sekä jonkin moiseen ilmavaivaan.


-Kai-
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Kala kirjoitti:Mittailin amppeereja kun kylmästä hehkutin ja sain max 30 amp eikä arvo laske vaikka hehkun valo sammuu. ? Saattaisin myös hivenen kääntyä hehkujen sekä jonkin moiseen ilmavaivaan.

-Kai-
Se hehkuttaa kuulemma aina 180 sekuntia. huolimatta palaako valo vai ei. Eli vaikka se valo on sammunut niin vasta ~2,5minuutin päästä sammuu hehkut.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Paljon sillä on ajettu pumpun vaihdon jälkeen? Voihan se pumppu olla taas valmis, kaverini on mersuasentaja ja sanoi että Lucaksen pumppuja saa vaihtaa yhtä usein kuin öljyjä, toivottavasti ei kuitenkaan, itselläni just pumppu vaihdettiin, tosin 290:ssä on Bosch.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

Pumppu on vaihdettu noin 50 tkm sitten ja nykyinen merkki on bosch.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Mites suuttimet onko milloinkaan katsottu? jos yksi suutin huonona niin aiheuttaa käyntivaivoja
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

Totta suuttimia ei ole tarkastettu vielä, hyvä havainto kiitos kuten myös kiitokset kaikille osallisille.

Mikä voisi olla paras tapa tarkistaa nuo suuttimet, yksi kerrallaan irti ja visuaalinen toteaminen, että tavara tulee vai onko parempi viedä suosiolla tohtorille?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Kala kirjoitti:Totta suuttimia ei ole tarkastettu vielä, hyvä havainto kiitos kuten myös kiitokset kaikille osallisille.

Mikä voisi olla paras tapa tarkistaa nuo suuttimet, yksi kerrallaan irti ja visuaalinen toteaminen, että tavara tulee vai onko parempi viedä suosiolla tohtorille?
Vie tohtorille.Tarttee olla avautumispainemittari,ja eikä sekään kerro koko totuutta vaikka avautumiset on oikein
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

Asia kunnossa kiitos.
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Vika löytynyt ja lisää ilmennyt

Viesti Kirjoittaja Kala »

Niinpä niin vika oli kuin olikin pumpussa, eka vaihto tehtiin 141 000 ja nyt seuraava 256 000 tuntuu kestävän pikkasen päälle 100 000 km, aikas laadukasta tekoa.

Tärinä poistui kun moottorin kumit vaihdettiin.

Samalla kun kävin lunastamassa pumpun Tampereen Vehosta (1477€) kysäisin varaosa myyjältä, että meneekö näitä pumppuja enemmänkin niin myyjä totesi kirkkain silmin, että ei hän tiedä. Voi vehje mikä "äijä" tuo lausahdus kuvastaa varmaankin heidän ammattitaitoa.

Ja kun yhdestä päästiin niin lisää on tulossa nimttäin nyt autom.laatikko on ruvennut jumpittelemaan nimittäin kun kaasua lisää tasaiseti laatikko vaihtaa suht normaalisti mutta kun kaasun löysää esim. kun vaihtaa 2->3 niin kuuluu kauhia kolahdus joskus tuo kolahdus kuuluu joka kerta kun vaihde vaihtuu isommalle.

Löytyiskö apua ko. vaivaan.
Viimeksi muokannut Kala, Ke 09.05.2007 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Vika löytynyt ja lisää ilmennyt

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kala kirjoitti:
Ja kun yhdestä päästiin niin lisää on tulossa nimttäin nyt autom.laatikko on ruvennut jumpittelemaan nimittäin kun kaasua lisää tasaiseti laatikko vaihtaa suht normaalisti mutta kun kaasun löysää esim. kun vaihtaa 2->3 niin kuuluu kauhia kolahdus joskus tuo kolahdus kuuluu joka korta kun vaihde vaihtuu isommalle.

Löytyiskö apua ko. vaivaan.
Kolahdus ei luultavimmin kuulu laatikosta vaan rikkinäisestä
"rätti" nivelestä tai jostain väljästä puslasta taka-akselilla.
Tarkastappas ihan ekana se kardaanin etummainen "rätti".
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.01.2007 20:59

Viesti Kirjoittaja Kala »

No niin heti tuli hyvä vinkki menee tarkistus listan ensinmäiseksi.
Vastaa Viestiin