Kolhin turbon imusiipeä - mitä tehdä?
Kolhin turbon imusiipeä - mitä tehdä?
Niinhän siinä kävi, että vaikka kuinka varovaisesti toiminkin, niin vahinko sattui. Nyt tuli yhden imusiiven kärkeen 2x3mm vekki, joka murtui oikaistessa. Uskaltaako tuota käyttää, vai pitääkö siipi vaihtaa? Kannattaako ahtimeen vaihtaa erityyppinen imusiipi?
Ahdin on tietenkin Garret GT-40
Ahdin on tietenkin Garret GT-40
Ei tuota taia tohtia laittaa käyttöön.
Tuossa parikesää sitten turvesuolla töissä ollessa sieltä samalla ajettiin rekoilla tavaraa polttoon. Siinä sitten yks rekkakuski soitteli hetkenperästä suolta lähdön jlk että nyt se pirssi hajos.
Oli päässyt isolle tielle ja pedaali lattiaan. Oli juurikin turbon imusiipi suoraan sanoen räjähtänyt.
Turbon imukotelokin oli palasina. 

Tuossa parikesää sitten turvesuolla töissä ollessa sieltä samalla ajettiin rekoilla tavaraa polttoon. Siinä sitten yks rekkakuski soitteli hetkenperästä suolta lähdön jlk että nyt se pirssi hajos.
Oli päässyt isolle tielle ja pedaali lattiaan. Oli juurikin turbon imusiipi suoraan sanoen räjähtänyt.


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Kolhin turbon imusiipeä - mitä tehdä?
Ota vastakkaisesta siivestä vastaava pala pois. Vois vaikka toimiakkin.Perttu K kirjoitti:Niinhän siinä kävi, että vaikka kuinka varovaisesti toiminkin, niin vahinko sattui. Nyt tuli yhden imusiiven kärkeen 2x3mm vekki, joka murtui oikaistessa. Uskaltaako tuota käyttää, vai pitääkö siipi vaihtaa? Kannattaako ahtimeen vaihtaa erityyppinen imusiipi?
Ahdin on tietenkin Garret GT-40
häh ? Eikös rengaskin ja kaikki muukin tasapainoteta ottamalla (tai lisäämällä) materiaalia aina vastakkaiselta puolelta. Siis ensin etsitään kohta joka on ikään köykäisin ja siihen vastapuolelta vastaava määrä massaa pois.jarkki kirjoitti:Jos tuolle linjalle lähdetään niin eikös niitä paloja pitäisi ottaa yhteensä 4 siivestä että olis edes jonkuu näkösessä balanssissa?
Kampiakseli on hyvä esimerkki, ei sen massan tarvitse olla tasaisesti jakautuneena akselin ympäri, kunhan se on tasapainossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tätä lähinnä ajattelin kun nuo yleensä tuppaa olemaan tarkkoja tuosta siipien tasapainosta mut jos asia on näin muissakin hommissa niin eiköhän se sitten tässäkin mene samalla periaatteellaveskola kirjoitti:ei sen massan tarvitse olla tasaisesti jakautuneena akselin ympäri, kunhan se on tasapainossa.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jotenki tuntuu poppakonstilta yrittää korjata hajonneen siiven tasapainotusta.
Mitä maksaa imusiipi ja painotus?
Entäs uus ahdin ja siipimoska välijäähdyttimessä ja huonolla tuurilla purua menee koneeseen
siinä ei ehdi kaasua nostaa kun siipi pärähtää p..kaks, mikäs tälle tuli kun ei vedä ?
Mitä maksaa imusiipi ja painotus?
Entäs uus ahdin ja siipimoska välijäähdyttimessä ja huonolla tuurilla purua menee koneeseen
siinä ei ehdi kaasua nostaa kun siipi pärähtää p..kaks, mikäs tälle tuli kun ei vedä ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Jos tuossa siivessa on parillinen määrä lapoja, niin se kenties voi onnistua "murtamalla" vastakkaiselta puolelta samanmoinen pala. Kumminkin jos siipeä menee rukkaamaa, tulee sinne virtauksien suhteen häiriö, joka huonontaa kompressorin hyötysuhdetta huomattavasti, samalla se heikentää komressorisiiven kestoa. Ääri tilanteissa voi tuo kyseinen siipi antautua tosi pahasti ja murut sen antaudutta koneeseen.
Eli en suosittelisi mennä "rikkomaan" enempää sitä siipeä, vaan suosiolla johonkin turbo pajaan huollattamaan se.
Eli en suosittelisi mennä "rikkomaan" enempää sitä siipeä, vaan suosiolla johonkin turbo pajaan huollattamaan se.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
mun scaniassa on jo pari vuotta pyörinyt shwitseri jonka imusiivestä puutuu todella iso pala ja hyvin pelaa edelleen, ahtoja kuitenki yli 3 bar
ei se näissä isoissa niin tarkkaa oo mutta kinnerien ahtimien asia on eri kun akselit on alta 6 millin ja eivät kestä yhtään värinää mutta ne saa muutenki heitää jokeen...
ei se näissä isoissa niin tarkkaa oo mutta kinnerien ahtimien asia on eri kun akselit on alta 6 millin ja eivät kestä yhtään värinää mutta ne saa muutenki heitää jokeen...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski