Dieselin kannen viritys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija

Dieselin kannen viritys

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onko kenelläkään tietoa onko siitä hyötyä. Eli siis kanavien suurentaminen yms. Vapaastihengittävässä ei tapahdu varmaan mitään, mutta mites sitte turbossa. :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jonkin verran olen kuullut tuota harrastettavan wolkkarin dieseleissä, mutta niissä on sitten vaihdettu isonpia ventiileitä. Kuulema auttaa myös vaparissa. Itse olen ajanut yhtä turbodieseliä, jossa tuo homma oli tehty ja samalla nostettu ahtoja. Ainakin omien kokemuksien mukaan vaikutti siltä että kannen avarrus ja kiillotus, isonmat ventiilit, ja väljempi pakosarja sai turbon tulemaan huomattavasti herkemmin ja alenpaa mukaan, mutta jostain syystä ei ainakaan se yksilö tuntunut vetävän poikkeuksellisen hyvin yläkierroksilla. Itse pitäiisin dieselissä tärkeämpänä että kansi on muuten kunnossa, ventiilit tiiviit, suuttimet kunnossa. Tämä luo pohjan viritykselle ja kone on taloudellinen, käy hyvin ja kestää. Sitten siihen turbo ja 0,5 baria ahtoja. Ei maksa paljon ja liikkuu jo melko hyvin. Sitten on vielä nuo ns. pumpun erikoissäädöt.
kimmo l
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: Kyllähän 200 diiseli "turbolla" vetää mielestäni aika hyvin? Verrattuna esim:2,0 ja 2,5 diiseleihin? Tarkoitan tässä mersuja ja muita perinteisiä diiseleita en uusia.
Kannen avartaminen ja nokka-akseli tsydeemit kuuluvat ilmeisesti soveltuvat bensa moottorin luonteeseen paremmin?? :?:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Vastaa Viestiin