Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
D5GT
Sisäänajossa
Viestit: 16 Liittynyt: To 05.04.2007 09:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja D5GT » Ti 10.04.2007 08:27
Mitäs tuumaatte yleisesti:
Dieselin lämpö kun ei yksinään enää riitä. Onko noista vastus-systeemeistä pa-toimisen lisälämppärin korvikkeeksi vai onko peräti parempia.
Tuleeko jossain pakkasasteissa raja vastaan ettei ikkunat meinaa pysyä auki lyhyillä matkoilla.
Tietääkö kukaa kilowattimääriä? myyjä ei tiennyt...
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ti 10.04.2007 16:40
Paremmuudesta en tiedä mutta wepastojen teho on yleisesti 4-5kw
Jos lasketaan vastikkeeksi puolet teholtaa pienempi (2kw) sähkövastus joka toimisi autossa 12V jännitteellä niin se ottaisi toimiessaan 166A:n virran.
Eli autossa täytyisi olla noin 200Ampeerin laturi.
Harvassa on.
markus_200E
Vakiokalustoa
Viestit: 292 Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Viesti
Kirjoittaja markus_200E » Ti 10.04.2007 16:50
Pösössäni 1 kWn vastus ja hyvin pärjää !
Moottorina varmasti nuuka ja vähälämpöinen 2 litr. Hdi...
D5GT
Sisäänajossa
Viestit: 16 Liittynyt: To 05.04.2007 09:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja D5GT » Ma 16.04.2007 10:53
Joo kyllä ajatuksellisesti vastukset vie voiton pienemmälläkin teholla.
Pa-lämppärit työntää huomattavan osan moottorin lämmittämiseen, ennen kuin siitä riittää sisälle jaettavaksi.
mittari
Vakiokalustoa
Viestit: 89 Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja mittari » Ma 16.04.2007 21:13
D5GT kirjoitti:
Pa-lämppärit työntää huomattavan osan moottorin lämmittämiseen, ennen kuin siitä riittää sisälle jaettavaksi.
Eikös sekä vastukset että pa-lämmittimet kummatkin lämmitä jäähdytysnestettä? Kait silloin suurempitehoinen on tehokkaampi?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
eemeli
Vakiokalustoa
Viestit: 304 Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja eemeli » Ke 18.04.2007 09:25
Joissain vehkeissä webastoa ei edes kytketä lämmittämään konetta, ainoastaan sisätilat.
mittari
Vakiokalustoa
Viestit: 89 Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja mittari » To 19.04.2007 19:40
eemeli kirjoitti: Joissain vehkeissä webastoa ei edes kytketä lämmittämään konetta, ainoastaan sisätilat.
Eikös ne ole usein sähkövastukset, jotka lämmittää nimenomaan pelkästään matkustamon sisälle tulevaa ilmaa. Webasto ainakin alkuperäisessä asennuksessaan dieselissä lämmittää nimenomaan jäähdytysnestettä - ymmärtääkseni uusimmissa versioissa sähkö tekee saman.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09