Dieselin lisälämmittimet; Webasto vs. vastukset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
D5GT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.04.2007 09:26
Paikkakunta: Helsinki

Dieselin lisälämmittimet; Webasto vs. vastukset

Viesti Kirjoittaja D5GT »

Mitäs tuumaatte yleisesti:

Dieselin lämpö kun ei yksinään enää riitä. Onko noista vastus-systeemeistä pa-toimisen lisälämppärin korvikkeeksi vai onko peräti parempia.

Tuleeko jossain pakkasasteissa raja vastaan ettei ikkunat meinaa pysyä auki lyhyillä matkoilla.

Tietääkö kukaa kilowattimääriä? myyjä ei tiennyt...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paremmuudesta en tiedä mutta wepastojen teho on yleisesti 4-5kw

Jos lasketaan vastikkeeksi puolet teholtaa pienempi (2kw) sähkövastus joka toimisi autossa 12V jännitteellä niin se ottaisi toimiessaan 166A:n virran. :!:

Eli autossa täytyisi olla noin 200Ampeerin laturi. :D

Harvassa on. :D
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Pösössäni 1 kWn vastus ja hyvin pärjää !
Moottorina varmasti nuuka ja vähälämpöinen 2 litr. Hdi...
D5GT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.04.2007 09:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja D5GT »

Joo kyllä ajatuksellisesti vastukset vie voiton pienemmälläkin teholla.

Pa-lämppärit työntää huomattavan osan moottorin lämmittämiseen, ennen kuin siitä riittää sisälle jaettavaksi.
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

D5GT kirjoitti: Pa-lämppärit työntää huomattavan osan moottorin lämmittämiseen, ennen kuin siitä riittää sisälle jaettavaksi.
Eikös sekä vastukset että pa-lämmittimet kummatkin lämmitä jäähdytysnestettä? Kait silloin suurempitehoinen on tehokkaampi?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Joissain vehkeissä webastoa ei edes kytketä lämmittämään konetta, ainoastaan sisätilat.
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

eemeli kirjoitti:Joissain vehkeissä webastoa ei edes kytketä lämmittämään konetta, ainoastaan sisätilat.
Eikös ne ole usein sähkövastukset, jotka lämmittää nimenomaan pelkästään matkustamon sisälle tulevaa ilmaa. Webasto ainakin alkuperäisessä asennuksessaan dieselissä lämmittää nimenomaan jäähdytysnestettä - ymmärtääkseni uusimmissa versioissa sähkö tekee saman.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Vastaa Viestiin