Huomenta!
Koitin seartsilla tonkia mutta eipä löytynyt oikeen tarinaa...
Eli seuraavanlaista mietin: On tuosta 2,5DT:stä joku aikaisempi seppä ottanu öljynlauhduttimen veks. Vois kuvitella, että on joskus alkanut vuotaan, eikä ole visuuksissaan raaskinut hommata uutta tilalle. (KL:n kautta 290€) Nyt on lauhduttimen letkujen välissä putki!
En kyllä aivan ensimmäisenä olis tuomosta rahaa maksamassa lauhduttajasta.
Mitä herrat on mieltä, olisko syytä kuitenkin harkita jonkinmoista lauhdutinta? Kesä tulee, ilmat lämpenee ym... Mielessä oli kans, että jos alkaa laittaan niin melkeen samalla vaivalla jonku vähän isomman, jos vaan sinne sopii... En ole kyllä vielä yhtään mittaiilu!
Entäs siinä tapauksessa kun mielessä on kans pyöriny pumpun käyttäminen esim. PPdieselillä, tuleeko lauhdutin entistä tärkeämmäksi?
Vai onko lauhdutin oikeasti tarpeellinen vasta kun gyntteri ajaa baanalla urku auki 30 asteen lämmössä monta kymmentä kilometriä?
Niin pitkään kun veden lämmöt pysyy kurissa, niin voiko olla rauhallisin mielin? Vai voiko öljyt lämmetä turhan paljon vaikka veden lämmöt olisivat kohtuu rajoissa?
Siinäpä kysymyksiä, eli lyhyesti: Tarvinko öljyn lauhduttajaa vai en?
Kiitoksia jo lähössä!
Moottoriöljynlauhdutin
Moottoriöljynlauhdutin
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- ammattimies
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 06.10.2005 23:40
- Paikkakunta: Helsinki
MOro
Lauhdutin on lämmönsiirrin, jossa virtaava höyry tai kaasu lauhdutetaan nesteeksi siirtämällä energiaa fluidista toiseen virtaavaan aineeseen tai ympäristöön. Tavallisimpia käyttökohteita ovat voimalaitokset ja kompressorikylmäkoneet.
Eli se on öljynjäähdytin...
Tuskin ne öljyt siellä höyrystyy, ei se niin kuuma ole.
Eli se on öljynjäähdytin...
Tuskin ne öljyt siellä höyrystyy, ei se niin kuuma ole.
kahtoppa jostain muualta sitä öljynjäähdytintä esim. http://www.autoracing.fi/tuotteet/Setrab.php
tuolta
tuolta
Katoppas, tuoltahan löytyy! Joku päivä vaan mittailemaan minkälainen sinne mahtuis.
Kai systeemissä muuten on jonkunnäköinen termostaatti mikä säätelee öljyn kiertoa JÄÄHDYTTIMEN
kautta?
Kai systeemissä muuten on jonkunnäköinen termostaatti mikä säätelee öljyn kiertoa JÄÄHDYTTIMEN

S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Onkos muissa turbodieseleissä samanlainen ko. jäähdytin ku tenavassa?
Voisin vaikka ostaa jos joltain löytyy järkevään hintaan!
Näkyy aika hyvin löytyvän valmiita yleismallejakin, mutta jos pääsis vähemmällä väsäämisellä... Kts. ostetaan osia
Voisin vaikka ostaa jos joltain löytyy järkevään hintaan!
Näkyy aika hyvin löytyvän valmiita yleismallejakin, mutta jos pääsis vähemmällä väsäämisellä... Kts. ostetaan osia
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!