W638 Vito / V230 juttuja
Tuosta sitten vain 13 mm avaimella jatketaan, vai mistäs oli kyse Mukavan kokoinen talli...jukis kirjoitti:Sisältöä elämään...![]()
<...>
jukis
Tuolla on nuo katsastuksessa mitatut arvot:keef kirjoitti:Kuinkas paljon noi H&R:t madaltaa, mitattuna keskiöstä lokariin? etu /taka
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/p ... ic0015.jpg
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu niinpä tehdään... On siinä vielä pari muutakin juttua ennen kun paketti lepää lattialla... Yläpuolelta on jo kaikki auki, pyöräkoteloissa askarrellaan seuraavaksi ja sitten mennään alle...veskola kirjoitti:Tuosta sitten vain 13 mm avaimella jatketaan, vai mistäs oli kyse Mukavan kokoinen talli...
jukis
Tässä on juttua kun kaksi humalaista laittoi hehkutulppia viikko sitten.
Klick
Perinteinen V-klassen tuning day vietettiin sateisissa merkeissä Suomen Piikkiössä 26 ... 28.5.2006. Pihalta löytyi kaksi klassen autoa ja kaksi innokasta ropaajaa.
Viikonvaihde aloitettiin luonnollisesti suunnittelemalla <olutta ottamalla> ja jotta hyvä syy ryyppäämiselle syntyi katkaisimme heti yhden kiinni ruostuneen pultin. Perjantaina iltapäivällä imusarja olikin jo irti ja totesimme, jotta nyt on hyvä aika lähteä Veholle ostoksille.
Veholta palasimme kuusi euroa köyhempinä, mutta taskussa kaksi uuttuuttaan hohtavaa kuusiokolopulttia. Homma alkoi hieman takkuta, kun yksi 6 mm hylsy putosi pumpun ja lohkon väliin. Hylsyä etsittiin tuloksetta noin kaksi tuntia. Loppuilta menikin nopeasti kun sauna ja grilli saatiin tulille. No tietysti kesken saunomisen ja kahden promillen myötä viisastuneena piti vielä sitä hylsyä etsiä, sillä näkökykyhän oli mitä parhain keskellä yötä. Illalla piti vielä käydä ravintelissa <paikallisessa räkälässä>.
Seuraavana aamuna <iltapäivänä> ei homma meinannut lähteä ollenkaan käyntiin, no toisilla lähti <otti korjaussarjaa> toisilla ei <tuli yrjö>. Lopulta elämä kuitenkin voitti ja saimme jokseenkin puolet niistä osista takaisin, jotka olimme irroittaneet. Päätimme siirtää loppukokoonpanon seuraavaan päivään.
Sunnuntaina saimme pumpunkin säädettyä ja auton käyntiin. Totesimme, jotta pakkohan sitä pumppua on vielä säätää kun emme kerralla uskoneet mitä pitää tehdä. Tämä homma jäi kuitenkin seuraavalle viikolle, ja haikeasti katsoin Viton poistuvan auringonlaskuun voimasavun saattelemana
Klick
Perinteinen V-klassen tuning day vietettiin sateisissa merkeissä Suomen Piikkiössä 26 ... 28.5.2006. Pihalta löytyi kaksi klassen autoa ja kaksi innokasta ropaajaa.
Viikonvaihde aloitettiin luonnollisesti suunnittelemalla <olutta ottamalla> ja jotta hyvä syy ryyppäämiselle syntyi katkaisimme heti yhden kiinni ruostuneen pultin. Perjantaina iltapäivällä imusarja olikin jo irti ja totesimme, jotta nyt on hyvä aika lähteä Veholle ostoksille.
Veholta palasimme kuusi euroa köyhempinä, mutta taskussa kaksi uuttuuttaan hohtavaa kuusiokolopulttia. Homma alkoi hieman takkuta, kun yksi 6 mm hylsy putosi pumpun ja lohkon väliin. Hylsyä etsittiin tuloksetta noin kaksi tuntia. Loppuilta menikin nopeasti kun sauna ja grilli saatiin tulille. No tietysti kesken saunomisen ja kahden promillen myötä viisastuneena piti vielä sitä hylsyä etsiä, sillä näkökykyhän oli mitä parhain keskellä yötä. Illalla piti vielä käydä ravintelissa <paikallisessa räkälässä>.
Seuraavana aamuna <iltapäivänä> ei homma meinannut lähteä ollenkaan käyntiin, no toisilla lähti <otti korjaussarjaa> toisilla ei <tuli yrjö>. Lopulta elämä kuitenkin voitti ja saimme jokseenkin puolet niistä osista takaisin, jotka olimme irroittaneet. Päätimme siirtää loppukokoonpanon seuraavaan päivään.
Sunnuntaina saimme pumpunkin säädettyä ja auton käyntiin. Totesimme, jotta pakkohan sitä pumppua on vielä säätää kun emme kerralla uskoneet mitä pitää tehdä. Tämä homma jäi kuitenkin seuraavalle viikolle, ja haikeasti katsoin Viton poistuvan auringonlaskuun voimasavun saattelemana

Lisää tietoa: www.skg.fi
Tälläsiä kuvia vielä tupsahti postilaatikkoon, en kyllä ollenkaan tiedä mistä on kyse







Lisää tietoa: www.skg.fi
Potilas on vuoden -99 mallia oleva V230TD eli Viton koriin puettu busines luokan kehojen kuljettamiskoje. Potilas on kärsinyt pitkin kevättä ahtopaineen karkailusta, tosin tämä ongelma on huomattu vasta ahtopainemittarin hankkimisen jälkeen. Oireet repesivät käsiin kun ruiskutuspumppua käytiin ruuvaamaan oikein vasemmalla kädellä.
Oireet olivat samat kuin hukkaportti olisi koko ajan kiinni. Vikaa etsittiin vuotavista alipaineletkuista, sillä tässä -99 mallin EGR koneessa ahtimen hukkaporttia ohjataan alipainekellolla. Vikaa etsittiin myös MAP anturista tuloksetta. Oiretta tutkittiin kytkemällä alipainemittari hukkaportin letkuun, auton käynnistyessä alipainetta on riittävästi, eli yli -0,5 bar ja ajossa alipaine säätyy ECU:n käskyttämänä eli vaihtelee nollan ja "suuren" alipaineen välillä, ohjaus siis toimii mutta jostakin syystä ahtopaine ei vain säädy oikein.
Kesä lähestyy ja potilaalla on kova tarve päästä baanalle, leipää ei kuitenkaan voi antaa potilaalle, sillä liiallinen leipääminen ja suuri ahtopaine aiheuttavat närästystä. Potilas otetaan klinikalle tutkimuksiin:
Kello 10:40 potilas ajetaan rampille
10:50 pakoputki on irti
11:50 Turboahtimen ensimmäinen mutteri on irti !
12:40 öljyputken yläpää on irti ahtimesta
13:00 Viimeinen ahtimen mutteri on irti
13:50 Ahdin on irti
<juodaan huurteiset>
14:30 ->
Kytketään potilaan toverin alipainepumpusta alipainetta ahtimen kellolle, vipu ei hievahdakkaan. Ihmetystä herättää se tosiasia, että ahdin vaikuttaa aivan samanlaiseltä kuin -97 mallin toverin paineella ohjattava ahdin. Usko meinaa loppua, mutta kokeillaan. Kytketään painetta kellolle ja jaahas ! portti liikku. Päätelmä: Autoon on vaihdettu Saksassa väärän tyyppinen ahdin, tämä ahdin on ollut autossa kiinni vuoden ehkä pari tai kolmekin. Hukkaportti ei ole auennut kertaakaan
Sivukommenttina: merkkihuollosta kysyttäessä kommentti oli, jotta kaikissa Vitoissa on paineella ohjattava ahdin. Miksi sitten ahtimen kellolle menee alipainletku, kun kyseessä on Saksan EGR kone, ilmeisesti euro2 tyyppinen.
Potilaan kolmas toveri kuitenkin toimii elimen luovuttajana ja potilaalle päätetään tehdä elimen, ei kun siis ahtimen vaihdos.
14:50 Uusi ahdin on varustettu uusilla pinnapulteilla, jotka sivumennen sanoen maksoivat yli 30 €, eläköön markkinatalous ja merkkihuolto !
16:20 Vaihtoahdin on kohdillaan
17:00 Pultit, putket yms on paikoillaan aletaan korjaamaan pakoputkea, joka aikoinaan jäi repsottamaan
17:30 Hitsataan pakoputkea, syödään makkaraa yms.
19:00 Auto käyntii ja koeajolle, nyt ahdot pysyvät kohdillaan.
Mielestäni aika mielenkiintoinen tapaus, autoon on lätkästä päätellen vaihdettu Saksassa tehdaskunnostettu ahdin. Harmi vain, että ammattitaito ei riittänyt varmistamaan, ettei painekelloahdinta kannata ohjata alipaineella
Tarinan opetus: Viton moottori kestää vuositolkulla ajamista vaikka hukkaportti on kiinni, aamen
Oireet olivat samat kuin hukkaportti olisi koko ajan kiinni. Vikaa etsittiin vuotavista alipaineletkuista, sillä tässä -99 mallin EGR koneessa ahtimen hukkaporttia ohjataan alipainekellolla. Vikaa etsittiin myös MAP anturista tuloksetta. Oiretta tutkittiin kytkemällä alipainemittari hukkaportin letkuun, auton käynnistyessä alipainetta on riittävästi, eli yli -0,5 bar ja ajossa alipaine säätyy ECU:n käskyttämänä eli vaihtelee nollan ja "suuren" alipaineen välillä, ohjaus siis toimii mutta jostakin syystä ahtopaine ei vain säädy oikein.
Kesä lähestyy ja potilaalla on kova tarve päästä baanalle, leipää ei kuitenkaan voi antaa potilaalle, sillä liiallinen leipääminen ja suuri ahtopaine aiheuttavat närästystä. Potilas otetaan klinikalle tutkimuksiin:
Kello 10:40 potilas ajetaan rampille
10:50 pakoputki on irti
11:50 Turboahtimen ensimmäinen mutteri on irti !
12:40 öljyputken yläpää on irti ahtimesta
13:00 Viimeinen ahtimen mutteri on irti
13:50 Ahdin on irti
<juodaan huurteiset>
14:30 ->
Kytketään potilaan toverin alipainepumpusta alipainetta ahtimen kellolle, vipu ei hievahdakkaan. Ihmetystä herättää se tosiasia, että ahdin vaikuttaa aivan samanlaiseltä kuin -97 mallin toverin paineella ohjattava ahdin. Usko meinaa loppua, mutta kokeillaan. Kytketään painetta kellolle ja jaahas ! portti liikku. Päätelmä: Autoon on vaihdettu Saksassa väärän tyyppinen ahdin, tämä ahdin on ollut autossa kiinni vuoden ehkä pari tai kolmekin. Hukkaportti ei ole auennut kertaakaan

Potilaan kolmas toveri kuitenkin toimii elimen luovuttajana ja potilaalle päätetään tehdä elimen, ei kun siis ahtimen vaihdos.
14:50 Uusi ahdin on varustettu uusilla pinnapulteilla, jotka sivumennen sanoen maksoivat yli 30 €, eläköön markkinatalous ja merkkihuolto !
16:20 Vaihtoahdin on kohdillaan
17:00 Pultit, putket yms on paikoillaan aletaan korjaamaan pakoputkea, joka aikoinaan jäi repsottamaan
17:30 Hitsataan pakoputkea, syödään makkaraa yms.
19:00 Auto käyntii ja koeajolle, nyt ahdot pysyvät kohdillaan.
Mielestäni aika mielenkiintoinen tapaus, autoon on lätkästä päätellen vaihdettu Saksassa tehdaskunnostettu ahdin. Harmi vain, että ammattitaito ei riittänyt varmistamaan, ettei painekelloahdinta kannata ohjata alipaineella

Tarinan opetus: Viton moottori kestää vuositolkulla ajamista vaikka hukkaportti on kiinni, aamen

Lisää tietoa: www.skg.fi
Pistetäänpäs tälläinen huumorikuva välillä, etsi viisi virhettä, tai ainakin 3



Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei mulla ollut sellasta, mutta jos golfin maskin sen tilalle, käyköZalbeer kirjoitti:Laittasit etes secci maskin...veskola kirjoitti:Pistetäänpäs tälläinen huumorikuva välillä, etsi viisi virhettä, tai ainakin 3![]()

Lisää tietoa: www.skg.fi