Ilmastoinnin huolto missä c124:een?
-
- Mersumies
Ilmastoinnin huolto missä c124:een?
Onko kenelläkään hajua missä voi vaihdattaa uudet aineet ilmastointiin?
Soittelin tuossa juuri paikalliseen vehon jälleenmyyjän huoltoon ja sanoivat etteivät voikkaan näin vanhaan autoon ilmastointia huoltaa. Rupeaa pikkuhiljaa käämilanka palaa päästä. Näyttää joka asiassa ikä tulevan vastaan. Sanoin puhelimessa, että on se jännä että auton hinta uutena on ollut suomessa 130 000e ja nyt kun on muutama vuosi kertynyt ikää, niin missään mukamas ei voi enään edes ilmastointia huollattaa..
Nyt neuvoa, että mistä voi lähteä huoltoa metsästään?
Soittelin tuossa juuri paikalliseen vehon jälleenmyyjän huoltoon ja sanoivat etteivät voikkaan näin vanhaan autoon ilmastointia huoltaa. Rupeaa pikkuhiljaa käämilanka palaa päästä. Näyttää joka asiassa ikä tulevan vastaan. Sanoin puhelimessa, että on se jännä että auton hinta uutena on ollut suomessa 130 000e ja nyt kun on muutama vuosi kertynyt ikää, niin missään mukamas ei voi enään edes ilmastointia huollattaa..
Nyt neuvoa, että mistä voi lähteä huoltoa metsästään?
220.128 Black Mirror
Höpö höpö, viime vuonna merkkiliikkeessä huoltivat mielellään ilmastoinnin farkustani. Asiasta kolmanteen, äsken päjähti sähköpostiin Vehon uutiskirje jossa tarjottiin ilmastoinnin huoltoa ja desinfiointia 139,- Mercedes Drivereille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
Niin tuli joo. Siksi olikin varaamassa aikaa. Näin sanoivat minulle ettei onnistu.Timo L. kirjoitti:Höpö höpö, viime vuonna merkkiliikkeessä huoltivat mielellään ilmastoinnin farkustani. Asiasta kolmanteen, äsken päjähti sähköpostiin Vehon uutiskirje jossa tarjottiin ilmastoinnin huoltoa ja desinfiointia 139,- Mercedes Drivereille.
http://www.vs-autocenter.fi/?page=forssa Kyseinen vehon jälleenmyyjä. Löytyy vehon sivuilta. Autoni on kuulemma LIIAN VANHA..
220.128 Black Mirror
Se on luultavasti niistä ilmastoinnin liittimistä kiinni. R-134a:han siirryttäesä liittimet on pikaliittimiä, useimmilla autohuolloilla on vain tällaiset liittimet.
"Vanhoissa" R-12 järjestelmissä on ruuviliitokset schrader venttiileillä.
Tätä systeemiä käytetään vieläkin muissa kylmälaitteissa.
Kyseisellä firmalla ei luultavasti ole edes korvaavaa tuolle R-12 (kai se aine on kyseessä?). Käänny jonkun muun puoleen.
Kyseisellä firmalla ei luultavasti ole edes korvaavaa tuolle R-12 (kai se aine on kyseessä?). Käänny jonkun muun puoleen.
MB W201 2.5 TURBO
-
- Mersumies
Joo, mutta minkä puoleen? Minulla oli kysymys tässä topickissa että missä auton voi huollattaa. Jos jollakin on tietoa hämeen alueelta, niin voi tietysti sanoa, että missään tehdään homma kohtiin itkemättä ja kohtuu hintaan.Spudenius kirjoitti:Se on luultavasti niistä ilmastoinnin liittimistä kiinni. R-134a:han siirryttäesä liittimet on pikaliittimiä, useimmilla autohuolloilla on vain tällaiset liittimet.
Tosin ihan lappiin en ole ajatellut lähteä ilmastointia huollattaan.
Voi sanoa alueelta, helsinki, turku, salo, tampere, forssa, loimaa akselilta hyviä ilmastointihuolto paikkoja. Mielellään paikkoja jossa se onnistuu tunnissa parissa. Ja tietysti lähimmät vaihtoehdot. Helsinki taas vaikka on kaukana, niin ihan hyvä vaihtoehto, kun voi ukkoa käydä moikkaamassa samalla. Salossa taas työpaikka, joka tekee ihanteellisen vaihtoehdon. Että näin.Kokemuksia kehiin.. Kiitoksia etukäteen hyvistä vastauksista..
Aineena on R-12.
220.128 Black Mirror
Sori. Vastailin vähän kiireellä. Itsellä ei ole kokemusta huoltopaikoista.
Tällaisesta paikasta voisi kuitenkin kysyä.
http://www.kylmapojat.fi/
Usein teollisuuden kylmäkonemiehillä on muutosaineet sekä parempi
kokemus/tietämys kylmäkoneista.
Autoilmastointi huollot on vähän sellasia että "emmä tiedä mitä tää kone tekee. Tää täyttökone on automaattinen...".
Tällaisesta paikasta voisi kuitenkin kysyä.
http://www.kylmapojat.fi/
Usein teollisuuden kylmäkonemiehillä on muutosaineet sekä parempi
kokemus/tietämys kylmäkoneista.
Autoilmastointi huollot on vähän sellasia että "emmä tiedä mitä tää kone tekee. Tää täyttökone on automaattinen...".
MB W201 2.5 TURBO
Salon moottorihuolto. Käsittääkseni yx Salonseudun osaavimmista.Kryptonite kirjoitti:Joo, mutta minkä puoleen? Minulla oli kysymys tässä topickissa että missä auton voi huollattaa. Jos jollakin on tietoa hämeen alueelta, niin voi tietysti sanoa, että missään tehdään homma kohtiin itkemättä ja kohtuu hintaan.Spudenius kirjoitti:Se on luultavasti niistä ilmastoinnin liittimistä kiinni. R-134a:han siirryttäesä liittimet on pikaliittimiä, useimmilla autohuolloilla on vain tällaiset liittimet.
Tosin ihan lappiin en ole ajatellut lähteä ilmastointia huollattaan.
Voi sanoa alueelta, helsinki, turku, salo, tampere, forssa, loimaa akselilta hyviä ilmastointihuolto paikkoja. Mielellään paikkoja jossa se onnistuu tunnissa parissa. Ja tietysti lähimmät vaihtoehdot. Helsinki taas vaikka on kaukana, niin ihan hyvä vaihtoehto, kun voi ukkoa käydä moikkaamassa samalla. Salossa taas työpaikka, joka tekee ihanteellisen vaihtoehdon. Että näin.Kokemuksia kehiin.. Kiitoksia etukäteen hyvistä vastauksista..
Aineena on R-12.
http://www.salonmoottorihuolto.fi/
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Pellen Pajalla myös näyttää olevan ilmastointihuoltokalustoa jos jonkinlaista.
Tuossa tilanteessa ensimmäiseksi tulisi mieleen se.
Pellen Paja Oy
Tästä lisäinfoa aiheesta.
Kahvimaan Auto Oy:llä on myös ilmastointihuoltoa (eilen just kävin täytättämässä omani), mutta vain uudempaa ainetta.
Tuossa tilanteessa ensimmäiseksi tulisi mieleen se.
Pellen Paja Oy
Tästä lisäinfoa aiheesta.
Kahvimaan Auto Oy:llä on myös ilmastointihuoltoa (eilen just kävin täytättämässä omani), mutta vain uudempaa ainetta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Mersumies
Kiitoksia vaan kaikille vastauksista.
Löysin tälläisiä ilmastoinnin teknisiä tietoja, mahtaako pitää paikkansa?
<-- 93
Ilmastoinnin tilavuus: R-12= 1100g
Ilmastointilaitteen öljy= suniso 5GS
Viskositeetti ISO 46
Määrät:
Kompressori = 120ml
Lauhdutin = 20ml
Höyrystin = 40ml
Varaaja/kuivuri = 10ml
<-- 93
Viskositeetti ISO 46
Määrät:
Kompressori = 120ml
Lauhdutin = 20ml
Höyrystin = 40ml
Varaaja/kuivuri = 10ml
220.128 Black Mirror
Varmaankin pitää paikkansa jos auton tarroista tai papereista nuo löysit.Kryptonite kirjoitti:Kiitoksia vaan kaikille vastauksista.
<-- 93
Viskositeetti ISO 46
Määrät:
Kompressori = 120ml
Lauhdutin = 20ml
Höyrystin = 40ml
Varaaja/kuivuri = 10ml
Sikäli kun osia vaihdetaan niin öljyä pitää lisätä kyseiset määrät. putkistonkin vaitamiseen on omat ohjearvot olemassa.
Suosittelen että kysyt paikallisista kylmälaitehuolloista löytyykö heiltä korvaavaa ainetta. Tai tilaat itse englannista muutos sarjat.
http://www.car-air-conditioning-supplie ... p/home.php
Ja tuolta löytyy esim R12 -> R134 muutos-sarja
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Ilman liittimien vaihtoa sitten pelkkä täyttösarja:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumies
rupesin tutkimaan tuota ilmastointia, vaikka siitä mitään ymmärräkkään.
Löytyi tälläinen lätkä missä sanotaan että järjestelmän aine onkin 134a:ta
eikä R-12:sta.. Onkohan tämä järjestelmä muutettu joskus saksan päässä mahdollisesti? Mitään lappuja tai dokumenttejä minulla ei ole.
Lätkä
Liitin
Onko tämä liitinkin vaihdettu? En itse osaa yhtään sanoa. Käykö tämä liitin nykyaikaisille laitteille?
eikä R-12:sta.. Onkohan tämä järjestelmä muutettu joskus saksan päässä mahdollisesti? Mitään lappuja tai dokumenttejä minulla ei ole.
Lätkä
Liitin
Onko tämä liitinkin vaihdettu? En itse osaa yhtään sanoa. Käykö tämä liitin nykyaikaisille laitteille?
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
Kryptonite kirjoitti:rupesin tutkimaan tuota ilmastointia, vaikka siitä mitään ymmärräkkään.
Lätkä
Liitin
uudet aineet tuli siinä jossain -93 , ja tarra konehuoneessa kertoo että sulla on jo ne uudet aineet.
Mikäs ihme tää topikki nyt muutenkin on , ei muuta kuin viet autosi ilmastoinnin täyttöön , ei siinä muuta ihmettelemistä oo

-
- Mersumies
EPK luitko edes tätä topickkia? Merkkihuollossa minut torjuttiin, kun minulla on mukamas liian vanha auto/ilmastointi. Topickin idea oli selvittää tämä asia perin pohjin, että he väittivät potaskaa. Minä kun itse henkilökohtaisesti en ymmärrä tuosta ilmastoinnin sielunelämästä, joten pistin tämä topickin siksi pystyyn. Jos tosiaan minulla on nyt se "uusi" järjestelmä niin voin rauhassa mennä sanomaan sinne merkkihuoltoon, että mömmöt sisään vaan..
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
Kryptonite kirjoitti:EPK luitko edes tätä topickkia? Merkkihuollossa minut torjuttiin, kun minulla on mukamas liian vanha auto/ilmastointi. Topickin idea oli selvittää tämä asia perin pohjin, että he väittivät potaskaa. Minä kun itse henkilökohtaisesti en ymmärrä tuosta ilmastoinnin sielunelämästä, joten pistin tämä topickin siksi pystyyn. Jos tosiaan minulla on nyt se "uusi" järjestelmä niin voin rauhassa mennä sanomaan sinne merkkihuoltoon, että mömmöt sisään vaan..
luin luin , missä tahansa asiantuntevassa liikkeessä täyttö onnistuu, osaavat kyllä sanoa jos ei noita vanhan ajan liittimiä. Soittoa vaan noita huoltaviin liikkeisiin, ei siinä itse tarvii muuta tietää kuin korkeintaan että kummmat aineet on (eikä tosiaan edes sitä jos osataan palvella). Ja noi uudethan sulla on niin ei muuta kuin täyttöön ja kuumaa kesää oottaa

-
- Mersumies
Eiku minä soitin sinne varatakseni aikaa. Tyrmäsivät siinä vaiheessa kun rupesin luettelmaan alustanumeroa. Siinä kohtaa kun tuli WDB124 ja sit tuli välihuomautus ja hän kysyi että kuinkas vanha autosi olikaan. Sanoin vm90, niin silloin tuli vastaus että liian vanha ettei käy..Manu300cea24 kirjoitti:Liekkö ne kahtunu ees pellin alle mitkä lillingit siellä on vai mulkasseet ikkunasta suoraan että ei käy![]()

220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
Voipa olla syy juuri tuossa vuosmallissa minkä olet niille ilmoittanut..Kryptonite kirjoitti:Eiku minä soitin sinne varatakseni aikaa. Tyrmäsivät siinä vaiheessa kun rupesin luettelmaan alustanumeroa. Siinä kohtaa kun tuli WDB124 ja sit tuli välihuomautus ja hän kysyi että kuinkas vanha autosi olikaan. Sanoin vm90, niin silloin tuli vastaus että liian vanha ettei käy..Manu300cea24 kirjoitti:Liekkö ne kahtunu ees pellin alle mitkä lillingit siellä on vai mulkasseet ikkunasta suoraan että ei käy![]()
Eli ovat luulleet että on vanhemalla (freoni) systeemillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ikärasismia;) Ei muuta kun auto jonnekkin MUUALLE ilmastointihuoltoon. Alustanumero on joskus väärässäkin siitä mitä renkaiden päällä oikeasti on. Ainakin mulla ovat aina vaivautuneet katsomaan konepellin alle, että löyttykös täältä sopivia liittimiä.Kryptonite kirjoitti:Eiku minä soitin sinne varatakseni aikaa. Tyrmäsivät siinä vaiheessa kun rupesin luettelmaan alustanumeroa. Siinä kohtaa kun tuli WDB124 ja sit tuli välihuomautus ja hän kysyi että kuinkas vanha autosi olikaan. Sanoin vm90, niin silloin tuli vastaus että liian vanha ettei käy..Manu300cea24 kirjoitti:Liekkö ne kahtunu ees pellin alle mitkä lillingit siellä on vai mulkasseet ikkunasta suoraan että ei käy![]()
Tarra näyttää samanlaiselta kuin tehtaan tarra c mallissa (-95). Elikkä oisko autoon vaihdettu joskus tiivisteet ja liittimet yms ja tehty R12 ->R134 conversio ja lätkästy uudemman aineen tarrat?
Mutta, ei muuta kun huolto järjestelmälle ja taas viilenee. Satanen on kesähelteellä pikkuhinta siitä ettei tarvitse vastan kanssa ajella.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Mikä paikka se oli, jossa torjuttiin?
Merkkikorjaamo teettää usein tällaisia erikoishommia alihankintana,
tässä kohtaa olisi ollut paikka.
Minua on aina palvellut hyvin Tampereen Autokylmä Tampereen
Ruskossa, puh. 03 318 7100. Erittäin hyvä palvelu ja kohtuuveloitukset,
paljon alle merkkiliikkeiden tarjousten. Vien sinne auton aina, kun
tulee ostettua käytetty auto.
Esim. nykyisen Mersun ilmastointi oli ehjä, mutta puolet aineesta oli
haihtunut vanhuuttaan pois, niin kuin aina käy.
Auto on 12/91 ja siinä on jo R134a, josta on merkinnät
sekä moottoritilassa että ohjauslaitteessa kojelaudan sisällä. Voi
tietysti olla muutettu jälkikäteen.
Merkkikorjaamo teettää usein tällaisia erikoishommia alihankintana,
tässä kohtaa olisi ollut paikka.
Minua on aina palvellut hyvin Tampereen Autokylmä Tampereen
Ruskossa, puh. 03 318 7100. Erittäin hyvä palvelu ja kohtuuveloitukset,
paljon alle merkkiliikkeiden tarjousten. Vien sinne auton aina, kun
tulee ostettua käytetty auto.
Esim. nykyisen Mersun ilmastointi oli ehjä, mutta puolet aineesta oli
haihtunut vanhuuttaan pois, niin kuin aina käy.
Auto on 12/91 ja siinä on jo R134a, josta on merkinnät
sekä moottoritilassa että ohjauslaitteessa kojelaudan sisällä. Voi
tietysti olla muutettu jälkikäteen.
Käytin tuossa edellisessä viestissä mainitussa yrityksessä (suosittelen) ilmastoinnin zekkauksessa. Ilmastointi siis kyllä toimi moitteettomasti, mutta kun sen huoltohistoriasta ei ollut tietoa.
Noh.., tarkastettiin tiiviys, nestemäärät, kompuran toimivuus. Tuloksena, että ei tehdä järjestelmälle mitään, vaan palataan parin vuoden-parin päästä (tai tarvittaessa) asiaan
Eli kyseessä on tuo wanha freonijärjestelmä, joka on nykyistä korvaavaa ainetta haihtumattomampaa ja muutenkin tehokkaampaa tavaraa. Eli ainakin tässä tapauksessa pätee sanonta "Toimivaa ei kannata korjata" 
Noh.., tarkastettiin tiiviys, nestemäärät, kompuran toimivuus. Tuloksena, että ei tehdä järjestelmälle mitään, vaan palataan parin vuoden-parin päästä (tai tarvittaessa) asiaan

[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi