MB 250D & Cadillac projektit (MB Myyty)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Mistä hommasit nuo Philipsin Diamond vision 5000 K polttimot. Jostain luin että ei noi edes ole sallitut suomessa, että ainoastaan ne BlueVision 4000 K on myynnissä suomessa.
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

CH kirjoitti:Mistä hommasit nuo Philipsin Diamond vision 5000 K polttimot. Jostain luin että ei noi edes ole sallitut suomessa, että ainoastaan ne BlueVision 4000 K on myynnissä suomessa.
Tilattiin kaveriporukalla netistä. olisko ollu joku autolamps.com tms. englantilainen nettikauppa. Tavarat tuli alle viikossa, eikä mitään lisäpostikuluja. Aiemmin ostin polttimot Japilta..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

autolamps-online.co.uk <--Tuollaisesta paikasta siis tilattiin!! Hyvää palvelua, lamput tuli myös 12e/pari halvemmaksi kuin viime kerralla 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Viikonlopuksi piti keksiä hieman hommaa kun auto lähtee maalaukseen joten ajattelin toteuttaa jonkin aikaa mielessä pyörineen vetokoukun kiinnitysrautojen peitelevyn. KUVA:

Kuva

Hieman otti luonnolle pilputa juuri maalattua takapuskuria tuon takia mutten koukustakaan malttanut luopua. Onneksi itse koukkuosan saa irti joten jäljelle jää nuo kiinnitysraudat mitkä hieman irsottaa tuolta puskurista. Hain tuosta koululta palan uretaanilevyä josta pitäis nyt sitten alata veistelemään sopivaa muottia jonka sitten kuidutan. Pitää piirtää muutama luonnos ennenkuin lähden työstämään ettei tule ihan suttapaskaa :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pari marker väännöstä tuosta palikasta:

Hieman agressiivisempi "Hummermainen" palikka:
Kuva

Ja sitten yksinkertaisempi, puskurin muotoa mukaileva:
Kuva

Jotain noiden väliltä vois olla hyvä. Tuo ensimmäinen olis kiinnostavampi, kun taas tuo alempi on hieman tylsä.

[/img]
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

ymmärtää hyvin, että auto on lähdössä maalattavaksi, sillä tuosta takaluukusta paistaa kyllä aivan liian pahasti tuo sävyero muuhun autoon verrattuna.
Näyttää varmaankin aika rajulta kunnon auringon paisteessa..

Tuo versio 2 näyttäisi paremmalta vaihtoehdolta jos auto jää hillittyyn kuosiin, mutta jos rupeat tästäkin rakentamaan jotain tuning autoa, niin siihen sopisi tuo versio 1 puskurimalli.
220.128 Black Mirror
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sitä mäkin tässä mietin, 1 saattaa olla liian rankka. Tuon takaluukun pinta on niin kauhea ettei siitä kehtaa ottaa edes kuvaa; HIEMAN roskia :oops: kori - konepelti+lokari - muovikyljet+etupuskuri - takaluukku - takapuskuri ovat kaikki keskenään erisävyisiä.. mahtavaa :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Miksi kattoa ei maalata? Samoilla lämmöillähän se menis..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Onko tuo koukku alkuperäinen? Minulla on alkuperäinen irrotettava koukku eikä siitä mitään näy ulospäin?...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

_Antti kirjoitti:Miksi kattoa ei maalata? Samoilla lämmöillähän se menis..
Katto on pinnaltaan virheetön joten mitä turhia, pieni myllytys ja se on siinä.
Väisänen kirjoitti:Onko tuo koukku alkuperäinen? Minulla on alkuperäinen irrotettava koukku eikä siitä mitään näy ulospäin?...
Tuskimpa tuo on alkuperäinen. Ja tuohan ei varsinaisesti ole ns. irroitettava malli vaan se koukkuosa on kahdella 12mm putilla kiinni tukiraudoissa. Irroitettavan kanssahan tuota ongelmaa ei olisi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvä idea tuo peitelevy, piti ite jo vanhaan toteuttaa mutta ei silloin ollut koko koukulle tarvetta... jospa nyt tekis 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Joo edellisestä 200D:stä tuli irrotettua tuo koukku ja myöhemmin sitä olis sitten monesti tarvinnut. Peitelevyn teko jäi vähän vaiheeseen kun aika meni yllättäen auton ja prätkän purkamiseen. Auto on nyt siis maalaamolla ja prätkä huollossa. Jos kesällä sais kerättyä tuota rahapuolta niin ajattelin vaihtaa tuohon coupeen nuo uudemmat projektori valot ja sileät vilkut. Joten siitä sais nuo "vanhan" malliset kristallit ja vilkut diisseliin. Ainut mikä siinä on miinusta että sitten se huutaa jo ledi takavalojakin.
Suraavat kuvat kotelosta sitten kun se tulee maalaamosta..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kävin tutkimassa autoa maalaamolla alkuviikosta. Vekotin oli hiottu ja lommot suoristettu. Ruostetta ei juuri ollut muutakun pintaruosteessa oleva antenninkolo ja oikean takaoven muovin alta siitä "saumasta" oli hieman päässyt hinkkaamaan. Varmaankin ensviikon aikana olis auto maalissa.
Moottoripyörä projektista vähän siitä kiinnostuneille;
Pari viikkoa sitten prätkä meni huoltoon lopputarkastukseen ja säätöön. Vikoja löytyikin monta: Nokkaketjun kiristin, 4-kaasari mykkä, takajarrupalat, nesteitä vähän lisättiin ja viimeisenä eikä vahäisimpänä keulan vasen alaputki murtunut niin että jarrusatula makasi levyn päällä niin että jarruttaessasatula veti levyä kieroon. Tähän oli jo vaihdettu uusi jarrulevy mutta oli näkököjään muutakin. No uusi alaputki 'a : 500e mutta käytetty löytyi onneksi 60e :wink: No onni loppui lyhyeen kun huoltomies soitti keulan avattuaan että molemmat liukuputket ovat kierossa!! Ja tietenkin 218e/ kpl .. Nyt olis 6000km ajetusta pyörästä uusi keula lähdössä asentajalle joten eiköhän pärräkin saada pian kilpiin. Jos tarvetta niin nyt sais hyvää varaosaa CBR:n keulaan noista vanhoista osista halvalla!!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Tuo kakkosversio on nätimpi, osaat muuten turhustella.
6000 km ajettu mp ja keula kiero, ei simmottis saa keulia. :wink:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

eepi kirjoitti: 6000 km ajettu mp ja keula kiero, ei simmottis saa keulia. :wink:
Alkuperäinen keula on 30tkm ajettu tuo uusi "suora" on 6000km ajetusta :wink:
Pitää vielä harjoitella rankasti tuota piirtämistä, ammatti kun tuosta muotoilusta on joskus tulossa. Haaveena tietenkin automuotoilu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

on se hieno !

pirun mukavan näköisiä näistä saa kun hillitysti parantaa 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu kokoajan sitä haluaa ittekkin kliinimpää ja kliinimpää. Tuskin tulee enää rakennettua niin radikaalisti kuin tuo coupe. Tai se riippuu tietenkin kulkineesta. 124:n ehkäpä paras näin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vanteet sain tänään! Tosin ei ole AMG:t vaan jotain ihan muuta. Ja kokokin on vain 17". Sen verran voin paljastaa että olo on kuin lottovoittajalla 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

EVO X kirjoitti:Vanteet sain tänään! Tosin ei ole AMG:t vaan jotain ihan muuta. Ja kokokin on vain 17". Sen verran voin paljastaa että olo on kuin lottovoittajalla 8)
BBS.ät? Koottavat ja hervottomalla huulella? :P :shock: :shock:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

BINGO!
Ja malli on RS koko tällähetkellä 8.5" x 17" ,mutta muutetaan takaa 9.5".
BigLimitedin kanssa olenkin ollut jo yhteyksissä että saisi noi 2.5" kehät tilattua. :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

EVO X kirjoitti:BINGO!
Ja malli on RS koko tällähetkellä 8.5" x 17" ,mutta muutetaan takaa 9.5".
BigLimitedin kanssa olenkin ollut jo yhteyksissä että saisi noi 2.5" kehät tilattua. :lol:
Tuosta Biglimitedin vanne topicista mie näin päättelinkin. :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

EVO X kirjoitti:BINGO!
Ja malli on RS koko tällähetkellä 8.5" x 17" ,mutta muutetaan takaa 9.5".
BigLimitedin kanssa olenkin ollut jo yhteyksissä että saisi noi 2.5" kehät tilattua. :lol:
Uskallan väittää että näistä tulee foorumin parhaat oldschoolit 8) Oikeen 17"kin vielä kun ovat :shock:

Ja kestää muuten vertailun moneen uudempaankin kiekkosarjaan... 8)
Sakemannicäbi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

BBS projekti alkaa:

Vanteet ostokunnossa:
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS8.jpg

Muutama pahempikin ärämä oli tullut, mutta ei haittaa menoa kunn kaksi kehää vaihdetaan kuitenkin leveämpiin:
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS6.jpg

Renkaat pois:
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/RS9.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS10.jpg

Pesu, ihan hyvässä kunnossa nuo sisustatkin oli kun sai sen 10v paskan pois sieltä:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS11.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS12.jpg

Kehien irrotus:
Siitä se lähtee:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS13.jpg
2.5 tuntia myöhemmin loppu häämöttää:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS14.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS15.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS16.jpg

Kehien kiillotus:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS17.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... f/RS18.jpg

Toinen kehistä on nyt putsattu kokonaan Nitromorssilla. Saksalaiset ovat tehneet hyvää työtä joten eipä tuo paljoa vaadi että kiiltää kun papin...
Lisää kuvia tänään illalla kun saan kehät purettua ja muut palikat maalauskuntoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tästä tulee mielenkiintoista, en oo ikinä näitä vanteita nähnyt 124:ssa , miten ne istuu ?

kohta nähdään 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

En oo itseasias mäkään.. 16 tuumaisina olisivat varmaan turhan pienet mutta kun nämä on 17 niin :shock: No sen näkee sitten. Joutuu kiinnitys pultit sorvaamaan kun ovat niin lyhyet että alkuperäiset peltivanteenpultit ovat lähimpänä oikeaa pituutta, eikä mun tietääkseni ole olemassa peltivanteiden lukkopultteja :roll: -joten ei muutakun ostaa sitten sarja pidempiä pallokartiolla olevia pultteja ja sorvata niistä + normi kokoinen lukkupulttisarja.
Jos muuten on tiedossa mistä löytyy tuollaisia pallokartiolla olevia mersun kierteellä olevia pultteja missä on jenka koko matkan niin ei muutakun tietoja tännepäin samoin tuollaista kuvausta vastaavat lukkopultit kiinnostaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitkäs kumit ostat ?

kai 40 sarjaiset .... ja auto maata kohti
:lol:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Noille 8.5" etu vanteille oon ajatellu 215/45 ja taakse 9.5" 235/45, venymään joutuu melkoisesti mutta Thäts te point. Voipi olla että 40 profiilillakin mennään..ja kyllä se siltä näyttää että kenttään pitäs saada enemmän.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Etukehät olis nyt kertaalleen hinkattu. Eli lakat pois nitro morssilla, sitten autosolia ja teräsvillaa perään. Sitten kokeilin vielä jotain "Mother's" alumiinin kiillotus ainetta. Vielä olis muutama kohta mitkä pitää hioa kumilaikalla ja sitten tuo sama käsittely uudestaan.

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tettu1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tettu4.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tettu5.jpg
Kyllähän tuota eroa noihin alkuperäiskuntoisiin tuli jo roimasti:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tettu2.jpg
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Löytyi kun löytyikin 124 jossa RS:t 8) tosin on coupe mutte ei paha:
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=6837

BBS projektiin sen verran uutta että kiinnityspultit löytyi motonetistä! Ovat VW Transporterin orggis pultit. Tais olla 1.5mm jenka ja pallokartio. Lisäksi hommasin RS II mallin kromi/valkoiset keskiölogot. Kehistä ei vielä vastausta saksasta, mutta oon päätyny niihin 2.5":iin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin