W201 M102 kysymyksiä muiden mallien osien sopivuudesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

W201 M102 kysymyksiä muiden mallien osien sopivuudesta

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Mitkä vaihdelaatikot ja perät sopii aiheessa olevaan yhdistelmään. Kun tässä nyt ajatus olis alkaa vähän "säätämään" tota moottoria EHKÄ jossain vaiheessa ni voipi olla että toi 4-vaihteinen loota ja perä ei ole parhaimmasta ja kestävimmästä päästä. Näin ainakin luulisin mitään asiasta sen enempää tietämättä. Mistä mersuista tonne sais järeempiä osia (laatikko, perä, kytkin jne.)? Ja siis ideana olisi ettei tartteis alkaa mitään omia virityksiä kikkailemaan vaan ne osat istuis sinne suoraan.

Ja sitten semmosta mietiskelin tässä, että jos nyt tehot lisääntyy esim. lähelle noita 2.6 lukemia (kun eikös toi 2.6 ole se tehokkain vertailumoottori w201:ssä vai onko noi 16v:t otettu mukaan?) niin mitä kaikkia muutoksia tarvii tehdä, että toi 2.0 vastaa alustaltaan ja turvallisuudeltaan (niinkun katsastussetä vaatii) tota 2.6? Mahtaako noissa 2.6 olla vakiona ABSit? Kun eikös asia menekkin niin, että jos vertailuautossa on vakiona ABSit niin myös omassa virityksessä ne on myös oltava?!

Tämä nyt sen takia, että mielummin haluan selvittää asiat etukäteen ennen kuin alkaa tekemään mitään jonka kanssa sitten menee hermot kun hommat ei luista. Ja muutenkin jos tästä asiasta tulee jotain ideoita tai jotain muuta kerrottavaa mieleen ni kertokaa ihmeessä.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W201 M102 kysymyksiä muiden mallien osien sopivuudesta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kalle kirjoitti:Mitkä vaihdelaatikot ja perät sopii aiheessa olevaan yhdistelmään. Kun tässä nyt ajatus olis alkaa vähän "säätämään" tota moottoria EHKÄ jossain vaiheessa ni voipi olla että toi 4-vaihteinen loota ja perä ei ole parhaimmasta ja kestävimmästä päästä. Näin ainakin luulisin mitään asiasta sen enempää tietämättä. Mistä mersuista tonne sais järeempiä osia (laatikko, perä, kytkin jne.)? Ja siis ideana olisi ettei tartteis alkaa mitään omia virityksiä kikkailemaan vaan ne osat istuis sinne suoraan.

Ja sitten semmosta mietiskelin tässä, että jos nyt tehot lisääntyy esim. lähelle noita 2.6 lukemia (kun eikös toi 2.6 ole se tehokkain vertailumoottori w201:ssä vai onko noi 16v:t otettu mukaan?) niin mitä kaikkia muutoksia tarvii tehdä, että toi 2.0 vastaa alustaltaan ja turvallisuudeltaan (niinkun katsastussetä vaatii) tota 2.6? Mahtaako noissa 2.6 olla vakiona ABSit? Kun eikös asia menekkin niin, että jos vertailuautossa on vakiona ABSit niin myös omassa virityksessä ne on myös oltava?!

Tämä nyt sen takia, että mielummin haluan selvittää asiat etukäteen ennen kuin alkaa tekemään mitään jonka kanssa sitten menee hermot kun hommat ei luista. Ja muutenkin jos tästä asiasta tulee jotain ideoita tai jotain muuta kerrottavaa mieleen ni kertokaa ihmeessä.
Vertailuauto on se malli minkä tehot on yhtä suuret tai suuremmat kuin sinun "säätämällä" saavuttama teho. Paitsi mallisarjan tehokkaimmasta saat ylittää 20%

Eli jos vertaat 2.6 malliin, niin saat laittaa tehoja 166hp asti. Jos vertaat 2.5-16 niin 195hp asti +20% (olettaen että tämä on mallisarjan tehokkain). Käsittääkseni evo 1 ja evo 2 ei ole enää 190 mallisarjaa. Jos ovat niin sitten 235hp+20% on maksimi.

AMG malli oli myös 3.2 L koneella jossa oli 234hp moottori. Mutta onko tämä taas MB 190 mallisarjaa vai ei??? Riittääkö se että kori on sama mallisarjan määritteeksi vai pitääkö auton olla luokiteltu muutakin kuin kilpa-autoksi tai onko minimivalmistusmääriä tai muita vastaavia vaateita mallisarjan tehokkaamman tittelin vaatimukseksi???

http://www.geocities.com/shvoldum/conve ... AMG32.html

Tuolta katselet tarvittavia laatikon vaatimuksia yms.

Sitten vielä se mietittäväksi että onko esimerkiksi 2.3-16 tai 2.5-16 mosselmanin turbosarjalla "kelvollinen" mallisarjan vertailuautoksi. Nimittäin nuissahan ei muuta taittu muuttaa tekniikkaa kuin lisätä turbo.....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Oon juu noita katsastusjuttuja lukenu täältä vähän mut perkule ku ne tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän sekavia. Kuitenki jos täs nyt jotain sais alotetuksi niin karmiva homma siinä on joka tapauksessa. Ja palikkaa menee uusiks. Siltä kun ei voi välttyä.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Taitaa olla vertailukelposia vain semmoiset piilit, jotka ovat tulleet Mersun tehtaan ovesta. 201:n aikaan AMG:kin taisi olla vain viripaja eikä osa Mersua. Sama juttu Brabuksen, Mosselmanin ja kumppaneiden kanssa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin