jousikuppi repes
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
jousikuppi repes
ajelin taajama-alueella Ceelläni,eteen tuli täysin huomaamaton roudan raiskaama kohta, eli pienen pieni loiva kumpu,korkeus noin 5 cm. nopeutta oli vain 40km/h ja yhtäkkiä alkoi kolina kuulumaan ja auto putos kuskin puolelta eestä tonttiin, vilkasin peiliin ja näin ku jousi pomppi tiellä no tienvarressa tunkkasin autoa ylös ja tiaknoosin tein siinä ett jousen yläpäässä on se jousikuppi, niin se oli revennyt parista kohtaa täysin!! jousi pääsi melkein suoraan kaatumaan pois paikaltaan.. eikä se kuppi ollut juuri ruosteessa..heikko lenkki näköjään mersussa tuo.. nyt se on hitsattu kuntoon. Ja vakio alustaalla sattui tuo haaveri. Onko tämä yleistä? onko vastaavaa sattunu??
mb c250td
ex w201
ex w123
ex w201
ex w123
Re: jousikuppi repes
milloinka oli auto viimeksi katsastettu ?jokkeahola kirjoitti:ajelin taajama-alueella Ceelläni,eteen tuli täysin huomaamaton roudan raiskaama kohta, eli pienen pieni loiva kumpu,korkeus noin 5 cm. nopeutta oli vain 40km/h ja yhtäkkiä alkoi kolina kuulumaan ja auto putos kuskin puolelta eestä tonttiin, vilkasin peiliin ja näin ku jousi pomppi tiellä no tienvarressa tunkkasin autoa ylös ja tiaknoosin tein siinä ett jousen yläpäässä on se jousikuppi, niin se oli revennyt parista kohtaa täysin!! jousi pääsi melkein suoraan kaatumaan pois paikaltaan.. eikä se kuppi ollut juuri ruosteessa..heikko lenkki näköjään mersussa tuo.. nyt se on hitsattu kuntoon. Ja vakio alustaalla sattui tuo haaveri. Onko tämä yleistä? onko vastaavaa sattunu??
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Olisit soittanut kytät paikalle ja vaatinut tehdä korvausvaatimus kuvan kanssa tielaitokselle/kunnossapito firmalle.Kaveri sai uudet aluvanteet kun paukasi kuoppaan ja vanne paskaksi.Ei saanut yhtä uutta enään, joten kaikki neljä.Prosessi kyl kesti puoli vuotta.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Huolimaton katsastusmies viime syynissä.
Jos valitat katsastuskonttoriin niin palauttavat vakuutusmaksun ja ottavat kilvet pois, kokemusta on.
Vuoden -95 jälkeen on etupään jousikupit MB:ssä niin ohutta tavaraa verrattuna W124 ja W123:een, että autot ovat etupäästään heikkoja.
Vuoden -95 jälkeen on etupään jousikupit MB:ssä niin ohutta tavaraa verrattuna W124 ja W123:een, että autot ovat etupäästään heikkoja.
Toi on aika tyypillinen vika myös w124 ja w201 malleissa, kuten pikkuhiljaa myös w202 ja 210:ssa. Taitaa olla hitsauksen määrää tosiaan vähennetty vielä näissä tuoreemmissa malleissa.
Kannattaa seurailla noita jousenkuppeja aina välillä. Mulla on ollut tapana öljytä tuo paikka, kun pyörä on irti, ei ole tarvinnut koskaan taistella tuon asian kanssa.
Kannattaa seurailla noita jousenkuppeja aina välillä. Mulla on ollut tapana öljytä tuo paikka, kun pyörä on irti, ei ole tarvinnut koskaan taistella tuon asian kanssa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
Re: Huolimaton katsastusmies viime syynissä.
Tietääkseni katsurit ei kyllä oo saanut enää ottaa kilpiä autosta pois aineskaan kymmeneen vuoteen. Poliisilla on oikeus ottaa autosta kilvet pois liikennekunnon, erääntyneen veron, tai suorittamattoman vuosikatsastuksen johdosta. Katsurit voi ainostaan määrätä autot ajokieltoon (tarra lasiin ja merkintä liikennetietojärjestelmään plus otteeseen).geoman kirjoitti:Jos valitat katsastuskonttoriin niin palauttavat vakuutusmaksun ja ottavat kilvet pois, kokemusta on.
Tuo jousikupin irtoaminen on sellanen välittömästi liikenneturvallisuuteen vaikuttava vika, jonka vois valmistajan tuotevastuun nojalla kyllä olettaa menevän ns. "takuuseen". Ainakin väyrysissä on käsittääkseni mennyt.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
niitähän on väyrysissä repeillyt irti ehjästä pellistäkin.veho asentaa uudet niittaamalla.alunperin kuppi on kiinni muutamalla pisteellä ja itse kuppi on n.1.5mm kamaa.itellä repes mätääntymisen vuoksi melkeen irti,sain jousipuristimen lainaksi ja korjasin vanhan kupin tilapäisesti 2mm pellillä ja vedin täydet saumat.nyt pitäis uusia koko kuppi ja ajattelin kyllä vahvistaa tuon peltikaukalon ennen asentamista.alle 10v vanhoissa pitäisi mennä vehon takuuseen jousikupit ja etupalkki joka mätänee myös puhki.vähän on liian hutera viritys tuo jousen yläpää
Pitäiskö huokaista helpotuksesta vai huolestuva kun on c202 8/95 kyseessä??? Miten ne etupalkit, missä malleissa ne on ongelma?hessut32 kirjoitti:kyllä se on enimmäkseen yli -95 valmistettujen mersujen ongelma. minulla ollut kolme väyrystä ja kaikista pitänyt kupit uusia/korjata. 124 ja 123:sia ollut kymmeniä eikä yhdessäkään ole ollut niissä vikaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Eikös tämä jousikuppihomma ole vielä sellainen että niitä ei lain kirjaimen mukaan saisi mennä hitsailemaan..?
Tutulla isännällä meni ihan vasta väyrynen leimalla ajokieltoon jousikuppien takia.
Veholle ja uudet niittaamalla, muistaakseni reilu 500 ekeä kustansi.
Tutulla isännällä meni ihan vasta väyrynen leimalla ajokieltoon jousikuppien takia.
Veholle ja uudet niittaamalla, muistaakseni reilu 500 ekeä kustansi.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Entäs jos on C 202 - 8/93? (220D)AK47 kirjoitti:Pitäiskö huokaista helpotuksesta vai huolestuva kun on c202 8/95 kyseessä??? Miten ne etupalkit, missä malleissa ne on ongelma?hessut32 kirjoitti:kyllä se on enimmäkseen yli -95 valmistettujen mersujen ongelma. minulla ollut kolme väyrystä ja kaikista pitänyt kupit uusia/korjata. 124 ja 123:sia ollut kymmeniä eikä yhdessäkään ole ollut niissä vikaa.

salesone kirjoitti:Eikös tämä jousikuppihomma ole vielä sellainen että niitä ei lain kirjaimen mukaan saisi mennä hitsailemaan..?
Tutulla isännällä meni ihan vasta väyrynen leimalla ajokieltoon jousikuppien takia.
Veholle ja uudet niittaamalla, muistaakseni reilu 500 ekeä kustansi.
Saa hitsata kun ei ole ns. alustan osa vaan osa koria.
jousikuppeja voi hitsata,ainakin kerroin katsastuksen yhteydessä itse KORJANNEENI VANHAN,ei menoa haitannut.etupalkkia ei saisi hitsata.ajattelin itse vahvistaa sitten uudet kupit vielä tekemällä esim 10mm teräksestä kupin päälle tuennan eli hitsataan kuppiin ja koriin 5-10cm korkea aines ja vaikka kaksi vierekkäin niin jo luulisi kestävän.vakavan puoleinen juttu kaikin puolin ja varsinkin jos tulee jäykät jouset(avantgarde/madallussarja)kuppi kun kurvissa jysähtää kovassa vauhdissa niin meno on sen mukaista.selkeä valmistusvirhe josta tehtaan tulisi kantaa mukisematta vastuu auton iästä riippumatta.