
300DT 124 lämpöjen nousu kovien pakopaineitten vuoksi?
300DT 124 lämpöjen nousu kovien pakopaineitten vuoksi?
Jos aiheen mersun pumppuun laitattaa isommat elementit nouseeko pakopaineet liikaa ja siitä sitten lämmöt ruppeis nousemaan samaa tahtia pykäläänsä? Oliskohan siihen sitte mitään välttämis keinoa? 

Viimeksi muokannut -tiisel-, Ma 23.04.2007 21:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllähä mersu..
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Saadaanko pelkillä pumpun ja ahtopaineitten säätämisellä jo huomattavia eroja auton kulkuun? Kunnollisella intercoolerilla kö tosiaan pääsee eroon lämpövaivasta? Kannattaako tätä virkistää jos aikoo säilyttää vakio ahtimen?Petehri kirjoitti:Kyllähän siinä juuri niin käy.
Yksi konsti on vaihtaa isompi ahdin. Toinen on tehdä isompi pakoputki. Kolmas on asentaa kunnon cooleri.
Jo nuo ei miellytä niin sitten pienennät syöttöä.

Kyllähä mersu..
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Mikäli pakosarjasta (siinä on sellainen tasainen kohta) ei lähde putkea imupuolelle niin sitten ei ole. Ei kai se vain ole vähäpäästöinen ?-turbomersu- kirjoitti:Liekkö pakokaasunkiertoa näisä.. En ainakaan huomannu ku räknäsin.
Cooleri ja hyvin lievä pumpun ruuvaus ja vakioahtopaine. Lähinnä nostat alavääntöä etkä ahnehdi kierroksia lisää, kyllä sen ajossa huomaa. Ei kai se ole tarkoitus, että kaikkien autot kulkee 275 km/h

Minulla on vakioturbo eikä edes cooleria, ja oikein hyvän tehoinen auto tuo on, vaikka on farkun korissa.
Lämpöjennousuhan ei ole ongelma vaan sen aiheuttama kansi- tai mäntävaurio, ajelut loppuu just siihen sitten. Sitä ei vältämättä huomaa lämpömittarista miten kuumaa pakosarjassa on mikäli jäähdytysjärjestelmä toimii oikein hyvin, mutta on siellä männällä ja venttiilillä kurjat olot.
Pakopainemittari on aika hyvä henkivakuutus sille koneelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Meinaakko että pelkällä coolerilla ja pumpun ruuvauksella, ettei vaihata elementtejä, auto pysyisiveskola kirjoitti:Mikäli pakosarjasta (siinä on sellainen tasainen kohta) ei lähde putkea imupuolelle niin sitten ei ole. Ei kai se vain ole vähäpäästöinen ?-turbomersu- kirjoitti:Liekkö pakokaasunkiertoa näisä.. En ainakaan huomannu ku räknäsin.
Cooleri ja hyvin lievä pumpun ruuvaus ja vakioahtopaine. Lähinnä nostat alavääntöä etkä ahnehdi kierroksia lisää, kyllä sen ajossa huomaa. Ei kai se ole tarkoitus, että kaikkien autot kulkee 275 km/h![]()
Minulla on vakioturbo eikä edes cooleria, ja oikein hyvän tehoinen auto tuo on, vaikka on farkun korissa.
Lämpöjennousuhan ei ole ongelma vaan sen aiheuttama kansi- tai mäntävaurio, ajelut loppuu just siihen sitten. Sitä ei vältämättä huomaa lämpömittarista miten kuumaa pakosarjassa on mikäli jäähdytysjärjestelmä toimii oikein hyvin, mutta on siellä männällä ja venttiilillä kurjat olot.
Pakopainemittari on aika hyvä henkivakuutus sille koneelle.
kunnossa ja vääntäisi erinlailla? ei kaikkien autot vai..

Kyllähä mersu..
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
W124 3,0DT -92
W123 2,5D -87
Juuri niin, varmin tapa hajottaa se on laittaa elementit, ja varmin tapa pitää se kunnossa on pitää vakiona (paitsi coolerin lisääminen vain paranta koneen luotettavuutta).-turbomersu- kirjoitti:Meinaakko että pelkällä coolerilla ja pumpun ruuvauksella, ettei vaihata elementtejä, auto pysyisi
kunnossa ja vääntäisi erinlailla? ei kaikkien autot vai..eise eko auto ainakaa ole..
Pumpun ruuvauksella saa hyvin vääntöä lisää.
Mikäli se on vähäpäästöinen niin sekä cooleri, että ahtimen vaihtaminen saattaa aiheuttaa ongelmia katsastuksessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi