C 202 250 TDT

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
hohhoijaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.04.2007 08:02

C 202 250 TDT

Viesti Kirjoittaja hohhoijaa »

Auto on todella laiska reagoimaan turboon! Mistä johtuu? turbo pyörii niinku pitää, eikä ulise enempää ku pitäs. Ei kuitenkaan todellakaan ole kaikkia heppoja tallella. ja lähtee vasta 2000 kierroksilla. mistä voi johtua?

Voisiko välijäähdytin olla tuokossa?
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

liekköhän ois perinteistä ilmamäärämittari vikaa :?
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Braide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 17:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Braide »

puuttuuko noin puolet tehoista?? jos puuttuu jo mainittu ilmamäärämittari voi olla syypää
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kyseisessä autossa ei ilmamäärämittarilla ole muuhun vaikutusta, kuin EGR:n toimintaan. Eli epäilisin sen olevan viimeinen vika. Koitappa hukkaportin liikettä, eli auto käyntiin, niin hukkiksen pitäisi mennä kiinni (ohjaus alipaineella, eli todella voimaton).

Jos hukkis toimii, on seuraava tutkiskelun paikka nuo painepuolen vuodot. Kun paikoillaan kierrättää ja kuuntelee voi konehuoneesta havaita vuodon sihinänä.

No joka tapauksessa tuon moottorin vakio ahdin ei juurikaan herää ennen 2000 r/min, joten jos on tottunut esim nyky common-rail dieseleihin / vnt-ahtimiin, voi se tuntua hieman puhdittomalta alhaalla, mutta kyllähän siihen heräämiseenkin lääkkeitä löytyy. Toisaalta tuo S202 ei ole niitä kaikkein kevyinpiä laitoksia, joten sen alkuperäisellä 150 hv:n teholla ei nyt mitään maita mullistavia suoritusarvoja saavuteta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

antin virkistämä muistini alkaa hakemaan viime kesältä saman onkelman, kerran syttyi vika valo sammutin auton a kaikki ok mutta liikkuu ku lehmä suossa.

aikani pällisteltyä löysin sieltä ilmanputsarin ja moottorin välistä alipaine pumpun josta oli lähtenyt letku irti pistin kiinni ja kas hukkaportti muisti sulkeutua niin johan alkoi taas pelaamaan.

itselläni menee sieltä ilmanputsarin alta alipaine putki joka on kuin viulunkieli ja se oli irronnut.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
hohhoijaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.04.2007 08:02

Viesti Kirjoittaja hohhoijaa »

Tehoista puuttuu mielestäni noin 30%. Myöskin se venttiili joka kierrättää pakokaasua, tuntuu pitävän ulisevaa ääntä kun päästelee kaasupohjassa vielä 3 vaihteellakin. Ei tosin enää nelosella eikä vitosella!
Vastaa Viestiin