W203:n huoltoa

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
TN
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W203:n huoltoa

Viesti Kirjoittaja TN »

W203 (vm. 2002) tarttisi pikkuhiljaa Assyst B-huollon. Kilsoja on lasissa vasta 59 tkm. MB / Veho muisti taas postissa "Palvelut ja varaosat Kevät-kesä 07" hupijulkaisullaan. :D Nyt kun on uusi C-sarjalainen tullut ja vanhaakin C-sarjaa saa oikein alennuksella, niin ne pitää ottaa tarvittavat eurot Vehon pohjattomaan Molokin kitaan sitten nykyisten MB-omistajien huolloista ja varaosista. Tässä "hauskoja" poimintoja:

W203:

- Assyst B huolto: 374€ (yli 2200 markkaa öljynvaihdosta, saranoiden voitelusta ja renkaiden kulutuspinnan vilkaisusta Belmont-pilven lävitse).

- Polttonesteen suodatin vaihdettuna 207€ (se on pojat yli 1200 mummonmarkkaa pensafiltteristä !) :o

Jos tuosta hinnastosta poimisi teoriassa huolto-ohjelman mukaiset työt, niin se menisi suurinpiirtein näin:

Assyst B: 374
ilmansuodatin: 62
tulpat: 126
polttonesteen suodatin: 207
jäähdytinneste: 100

yhteensä: 869 €.

Suodattimia ja jäähdytinnestettä ei tarttisi vielä ajomäärän puolesta vaihtaa, mutta 4 vuotta on tullut täyteen, mikä on toinen raja vaihdolle. Automaattilaatikonkin öljyt voisi tieten vaihtaa tuossa 60 tkm kohdalla. Alle satasen Veho ei sitä varmasti tee, arvioidaan sille alakanttiin 131 €. Näin päästään mukavaan pyöreään tasalukuun: 1000,00 €.

Tuhat euroa alle 60 tkm ajetun laatuvaunun, jossa ei ole tiedossa pienintäkään vikaa, perus-/määräaikaishuollosta. Onko tässä mitään laitaa ? :o Ja joku tuonkin summan aivan varmasti maksaa.

Itse olen tuosta huolto-ohjelmasta jo vaihtanut pari kuukautta sitten tulpat. Ilmansuodattimen sekä varmaan polttoainesuodattimenkin taidan myös noilla hinnoilla itse vaihtaa.

Hei haloo! Kauhisteleeko näitä nykypäivän merkkihuoltojen reaalihintoja muutkin kuin meikäläinen ? Eihän noissa hinnoissa ole mitään tolkkua. :twisted:

Jos Vehon (siis Oulussa) huolto olisi 100% moitteetonta ja kaikki tehtäisiin aina juuri niin kuin on sovittu, niin sitten näitä vielä pitkin hampain jotenkin maksaisi, mutta kyllä kaikissa viimeisessä 3-4 huollossa (2 eri Mersua) on aina jotain vääntöä tullut. Isompaa tai pienempää. Ovat kyllä hyvitelleet sitten seuraavissa laskuissa, mutta ei Oulun Veho minun asteikolla vielä plussan puolella ole. Hinnoittelu muistuttaa kyllä toisinaan sellaista puolilaillista ryöstöä. :evil:

Tästä tuli tälläinen vuodatus. Sori. :oops:

Kannattaako tuollaista 60 tkm ajettua W203:ta huollattaa sitten vielä muualla kuin Vehossa ?

"Haukiputaan Vehoa", eli Vierimaata on kyllä kehuttu...

Terveisin,

-Tapio-
markoala
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja markoala »

Niin mä lopetin merkkihuollossa käyttämisen jo kohta 2v takuun jälkeen. Eikä ole ainakaan toistaiseksi kaduttanut. En tiedä minkä verran näkyy sitten vaihtoarvossa kun on auton vaihdon aika. Meni vaan hermot merkkihuollon kyvyttömyyteen korjata vikoja niin tein päätöksen että osaa ne öljyt ja suodattimet muutkin vaihtaa. Ja tiedämpähän mitä oikeasti on tehty kun itse on paikalla kun autoa huolletaan. Suositeltavaa kyllä on käyttää sellaista pajaa jolle on mersut tuttuja.
W213 220d +W242 electric drive
Eeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eeli »

Itse olen käyttänyt merkkihuollossa (en kylläkään listahintaan :) ).
Se hyöty siitä on, että nyt meni ruosteet takuuseen ja sain vielä 5 päiväksi vuokra-auton tilalle. Ilmeisesti muuten ei olisi mennyt jos ei olisi huollot merkkiliikkeessä tehty, kun kovasti niitä kyselivät.
Ryöstöä nuo hinnat kyllä ovat, todellinen hinta tuolle 1000€ olisi ehkä 200€ tms.
W203 -01.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Eldorado
Mersumies
Mersumies

Re: W203:n huoltoa

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

TN kirjoitti:"Haukiputaan Vehoa", eli Vierimaata on kyllä kehuttu...
Itse olen autoa käyttänyt Vierimaan Saulilla ja 100% tyytyväinen. Pienet ja isommatkin huolto- ja korjaushommat sujuu vankalla kokemuksella, ilman turhia tupelointeja tai ihmettelyä ja vielä myös ihan järkevään hintaan. Ainoa miinuspuoli Saulilla on että muutkin ovat huomanneet asian ja pientä jononpoikasta voi olla, eli ihan suoraan vastaanotolle ei yleensä pääse.

Omaa vanhaa autoa ei tietysti muutenkaan Veholle tulisi vietyä. Kyllä täällä Oulussa edullisia ja ihan hyviä korjaajia on, ettei tonnia tarvii satasen-parin hommista maksaa...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Hemmo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Eeli kirjoitti:Ilmeisesti muuten ei olisi mennyt jos ei olisi huollot merkkiliikkeessä tehty, kun kovasti niitä kyselivät.
Oma autoni (c-sarja '99) meni kyllä tehtaan takuuseen vaikka oli saksalainen huoltokirja jossa ainakin yksi saksalaisen Jet-aseman huoltoleima.

Meni vieläpä takuuseen kahteenkin kertaan (kevät -06 ja kevät -07) kun ensimmäisellä kerralla maalaamo ryssi homman tehdessään homman kuulemma vanhentuneilla ja väärillä työmenetelmillä, menin reilun vuoden päästä valittamaan kukkasista takaluukun pellissä joita olivat ensimmäisellä kerralla jo korjanneet ja uusiksi tehtiin ilman nikottelua, samalla kävivät läpi ja korjasivat muitakin mallille ominaisia potentiaalisia ruostepaikkoja joita eivät ensimmäisellä kerralla ainakaan kaikkia käyneet. Nyt pitäisi sitten kuulemma olla kaiken taiteen sääntöjen mukaan tehty viimeisen päälle.

Käsiini sain pyytämällä kopion paperista jota täyttelivät tarkistettavien kohteiden osalta - näytti ylärivllä sanovan 'Huoltokirja: Puutteellinen' , mutta eipä pahemmin tuntunut haittaavan. Kyllä mullekin ensimmäisellä kerralla koittivat sanoa että yksikin "väärä" leima huoltohistoriassa ja homma on siinä. Ei onneksi ollut.
Vastaa Viestiin