W203:
- Assyst B huolto: 374€ (yli 2200 markkaa öljynvaihdosta, saranoiden voitelusta ja renkaiden kulutuspinnan vilkaisusta Belmont-pilven lävitse).
- Polttonesteen suodatin vaihdettuna 207€ (se on pojat yli 1200 mummonmarkkaa pensafiltteristä !)

Jos tuosta hinnastosta poimisi teoriassa huolto-ohjelman mukaiset työt, niin se menisi suurinpiirtein näin:
Assyst B: 374
ilmansuodatin: 62
tulpat: 126
polttonesteen suodatin: 207
jäähdytinneste: 100
yhteensä: 869 €.
Suodattimia ja jäähdytinnestettä ei tarttisi vielä ajomäärän puolesta vaihtaa, mutta 4 vuotta on tullut täyteen, mikä on toinen raja vaihdolle. Automaattilaatikonkin öljyt voisi tieten vaihtaa tuossa 60 tkm kohdalla. Alle satasen Veho ei sitä varmasti tee, arvioidaan sille alakanttiin 131 €. Näin päästään mukavaan pyöreään tasalukuun: 1000,00 €.
Tuhat euroa alle 60 tkm ajetun laatuvaunun, jossa ei ole tiedossa pienintäkään vikaa, perus-/määräaikaishuollosta. Onko tässä mitään laitaa ?

Itse olen tuosta huolto-ohjelmasta jo vaihtanut pari kuukautta sitten tulpat. Ilmansuodattimen sekä varmaan polttoainesuodattimenkin taidan myös noilla hinnoilla itse vaihtaa.
Hei haloo! Kauhisteleeko näitä nykypäivän merkkihuoltojen reaalihintoja muutkin kuin meikäläinen ? Eihän noissa hinnoissa ole mitään tolkkua.

Jos Vehon (siis Oulussa) huolto olisi 100% moitteetonta ja kaikki tehtäisiin aina juuri niin kuin on sovittu, niin sitten näitä vielä pitkin hampain jotenkin maksaisi, mutta kyllä kaikissa viimeisessä 3-4 huollossa (2 eri Mersua) on aina jotain vääntöä tullut. Isompaa tai pienempää. Ovat kyllä hyvitelleet sitten seuraavissa laskuissa, mutta ei Oulun Veho minun asteikolla vielä plussan puolella ole. Hinnoittelu muistuttaa kyllä toisinaan sellaista puolilaillista ryöstöä.

Tästä tuli tälläinen vuodatus. Sori.

Kannattaako tuollaista 60 tkm ajettua W203:ta huollattaa sitten vielä muualla kuin Vehossa ?
"Haukiputaan Vehoa", eli Vierimaata on kyllä kehuttu...
Terveisin,
-Tapio-