M110+ k-jetronic+turbo+megasquirt tms. = POWER or TROUBLE ??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kelju.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.12.2006 00:31

M110+ k-jetronic+turbo+megasquirt tms. = POWER or TROUBLE ??

Viesti Kirjoittaja Kelju.K »

Kuinka mahtaa otsikon yhtälö toimia ??
Onko d-jetronic kenties parempi noiden ohjelmoitavien systeemien kanssa vai ei ??
Jostain olen ymmärtänyt ettei k-jetti kestä oikein ahtopaineita ( tiivisteet pullahtaa ), olenko oikeassa / väärässä ??
Itse ajattelin pysytellä max n. kilon ahdoissa.
Vedän ajokilla myös 1500kg kärryä, silloin lienee parasta rajoittaa ahdot johonkin 0,5kilon paikkeille vai oisko toikin vielä liikaa ??
kertokaa nyt mielipidettä asiaan enemmän perehtyneet, että alanko rakentaan olemassa olevasta k-jetistä vai alanko etsimään jotain muuta vaihtoehtoa ?? ( ehdotuksia )
Megasquirt on halpa, kuinka se muuten on kilpailukykyinen esim. hestec:iin tai haltech:iin ja mitä muita niitä onkaan. Mainoksia ja ylistyksiä olen kyllä kaikista lukenut mutta mikä mahtaa olla se puolueeton mielipide ??

Kertokaa.. Lukemalla en ole vielä paljoa viisastunut :oops: :oops: :oops:
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

heität sen k-jetin niin kauas kun vaan jaksat, mielummin suoraan roskiin.
sillä tulee vain ongelmia jos k-jetin jätät ..
teet kaikista helpoiten turbotuksen mega 2:lla. 70%johdoista lähtee pois, ei ole mitään alipaine vessoja yms turhaa..
mut sitten pitää tehdä suutin tukki+painelinja ja hommata 4kpl suuttimia, lämpötila-anturi,kaasuläppäanturi, hyvä lambda+yms sälää
ja 1bar on aika paljon painetta vakio koneeseen.. mielummin sen 0.5bar..


tässä näin aluksi tähtä on hyvä jatkaa.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Helpoin tie onneen saattas olla, kun löytyys jostain d-jetin yläkerta hyväkuntoisineen suuttimineen. D-jetin suuttimet on muuten sitten ne matalaohmiset. djet suuttimet virtaa 3 paarilla riittävästi myös turpokäyttöä ajatellen. Säätötoimenpiteet turpomottiin kantsii teherä laajakaistalambdan kanssa, jos sellaaseen on mahkut.
Toinen vaihtoehto on muokata k-jet imusatsi joillekkin suuttimiille ja luoda siihen bensiini kisko esim alumiini pursotteesta.
squirtattuja m110:jä tulee heti mieleen 2 joensuussa ja jämsänkoskella. Ittellä olis tuollaanen m110 d-jet kansi puutteellisilla hilppeillä ja huolletuilla suuttimiilla. Mutta niille on kaavailtu käyttöä omaan ikuisuus rojektiin.
So long and thanks for all the fish
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... g=0&tid=12
Tuolta vaan tukkiprofiilia ja rakentamaan, jos sähköruiskun laitat.

Saa sen k-jetinkin toimimaan ahtojen alla, tarviit vain ahtokäyttöön tehdyn paineregun jossa ylipaine/alipaine nipat (turbo volle), sitten isommat suuttimet ja tehokkaampi sähköinenpumppu (turbo volle).
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Kelju.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.12.2006 00:31

Viesti Kirjoittaja Kelju.K »

Nyt alustavasti näyttää mielipiteet jakautuneen siten, jotta täytyy ruveta metsästään D-jetin kappaleita ja opiskeleen megan sielunelämää... Siirsin kyseisen ajokin pois päivittäisestä käytöstä ja nyt olis mahdollisuutta vähän mittavaampaankin muutostyöhön. Täytyy katsella mitä mielikuvitus tuo tullessaan...
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

D-jet tyyppisiä letkusuuttimiahan saa tätänykyäkin ainakin tilaamalla. http://www.auto-nomics.com/cgi-bin/show ... l_products.

Noi suuttimet virtaa aika hyvin 3:lla baarilla sylinterin kuutioihin nähden, joten suosittelen käyttämään hi-res koodia joka laskee suuttimien aukioloajan tarkemmin. Toisaalta taas letkusuuttimet ovat usein matala impedassisia ja mekasquirt 1:n kapasiteetti käsittääkseni ei tue hiressiä ja pwm:ää yhtäaikaisesti? Etuvastukset hoitanee homman, mutta tyylikäs ratkaisu saattaisi olla myös ms2. Kannattaa myö tsekkailla noiden pumppujen tuottomääriä netistä esim. http://www.boschfuelpumps.com/index.html. Suosittelen boscin pumppua. Jos on epäilys että pumpun tuotto on vajavainen niin kannattaa vetää paine puolelta haara mittarille - jos paine laskee kuormitettaessa niin todennäköisesti joko pumpun tuotto tai bensalinja pumpulta keulaan on liika pieni. K-jetin pumput toimivat periaatteessa korkeimmilla paineilla, kuin normi sähköruiskun pumppu muttä ainakin m102:n pumppu toimii sähköruiskun kanssa ihan hyvin. Ostin jopa alkuperäisen mallisen tilalle, kun edellinen kuoli vanhuuteen.
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin