
Sprinter
Sprinter
Olisko forumilaisilla kokemusta sprinttereistä kun olen aikeissa ostaa sprintteriä alle 10000€ värkkiä yritys käyttöön lähinnä remonttitarvikkeiden roudaukseen ja itseni kuskaamiseksi. Mikä malli olisi luotettavin jos niin voi mistään autosta sanoa. Itselläni on e290td ja on osoittautunut luotettavaksi peliksi vaikka mittarissa on 272000 tosin sitäkin vaivaa mersujen perinteiset ruoste vaivat mutta niistähän pääsee eroon korjauttamalla. Siis srintteri vai pikkuruinen vito?????? 

MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
sprintteri
No sprintteri tietty ja sillä 290padalla eli 312.
Ruostuminen,kaikki rauta ruostuu.mutta jos pistää
maalia 2vuoden välein lisää,niin pärjää,kun ei päästä pahaksi.
Sähköviat???? Keskuslukko napsuttelee=ominaisuus.
Alusta kestävää laatua,raidetangon päitä ja jarruletkuja saa
vaihtaa(halpoja)
Katso,että eberi ja luiston valvonta löytyy.
Terveisin Jamppa
Ruostuminen,kaikki rauta ruostuu.mutta jos pistää
maalia 2vuoden välein lisää,niin pärjää,kun ei päästä pahaksi.
Sähköviat???? Keskuslukko napsuttelee=ominaisuus.
Alusta kestävää laatua,raidetangon päitä ja jarruletkuja saa
vaihtaa(halpoja)
Katso,että eberi ja luiston valvonta löytyy.
Terveisin Jamppa
Sprinter
No niin nyt päästiin asiaan. Alkoihan niitä ohjeita tulla kiitos, taas on helpompi potkia renkaita kun on jotain hajua mihin kohtiin kiinnittä erikoisesti huomiota. Tästä on helppo jatkaa etsintöjä tosin ei lisä vinkitkään ole pahitteeksi 

MB E290 Td-97
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
Ex Volvo V70 tdi -00
Ex Volvo V70 Tdi -98
Ex Citroen evasion -98
-
-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:32
Ihan ok auto. Keskuslukon ongelmasta pääsee eroon kun santapaperilla putsaa liukuoven ja takaovien messinki kosketus pinnat. Kansipahvi menee jossain vaiheessa mutta uudet kansipahvit on vahvistettu siitä kohtaan mistä se yleensä menee eli ykköspytyn ja nokkaketjun välistä. Vaihdelaaatikosta voi mennä kolmos ja nelosvaihteen synkat, mutta sinne tarvii vaihtaa synkroni renkaat ja synkkälaitteeseen (3 kuulaa,3 jousta ja 3 palaa) osat maksaa jotain 180 euroa.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
sprintteri
Olen tosiaan avannut sen vaihtolaatikon ,mutta ei itse synkronointi olleet
viallisia ,ainoastaan se esi synkronointi,siin ne (mustekynän )jouset ja ne kuulat.Osat 24€
Oire ilmeni kun kolmonen rupes tuuttaa varattua.
Vehon hinta olisi avaukselle ollut lähtien 1000€
Nuukana avasin laatikon,pöydälle avattuna 3tuntia
kasaus ja alle laitto 2tuntia.Eli tais jäädä itselle hyvä tuntipalkka.
Terveisin Jamppa
ps.löytyy osia 208-312 sprintteriin
viallisia ,ainoastaan se esi synkronointi,siin ne (mustekynän )jouset ja ne kuulat.Osat 24€
Oire ilmeni kun kolmonen rupes tuuttaa varattua.
Vehon hinta olisi avaukselle ollut lähtien 1000€
Nuukana avasin laatikon,pöydälle avattuna 3tuntia
kasaus ja alle laitto 2tuntia.Eli tais jäädä itselle hyvä tuntipalkka.
Terveisin Jamppa
ps.löytyy osia 208-312 sprintteriin
Koeajolla tarkista että kone käynnistyy välittömästi kun starttaat. Jos kone vaatii pitkän startin käynnistyäkseen niin mahdollinen vikapaikka on syöttöpumppu. Kallis korjata.
Sitten tyhjäkäynnillä ei saa vaihdelaatikon suunnalta kuulua kalinaa. Kaksoismassa vauhtipyörässä vika. Vauhtipyöräkin on aika kallis vaihtaa. Ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan.
Sitten tyhjäkäynnillä ei saa vaihdelaatikon suunnalta kuulua kalinaa. Kaksoismassa vauhtipyörässä vika. Vauhtipyöräkin on aika kallis vaihtaa. Ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan.