Subi hattuhyllylle w201:seen?
Subi hattuhyllylle w201:seen?
Onkos kukaan väsäilly w201 sen hattuhyllylle subia? Siihen ensiapulaukun reikään menis mainiosti joku 8" subi esim. Hertzin es 200. Menee alle 10 litran koteloonkin! Ongelmaksi saattaa vaan tulla se bensatankki joka voi olla vähän tiellä...
Jos jollain on toteutettu tämä ratkaisu niin kuvia olisi kiva saaha...
T: JP
Jos jollain on toteutettu tämä ratkaisu niin kuvia olisi kiva saaha...
T: JP
Re: Subi hattuhyllylle w201:seen?
Mahtuu vaikka kaks.. Vaan nyt teki muisti tepposet ja en nyt muista kenellä näin oli... Vai olikohan ne edes 8tuumasia.. hmm...limppu kirjoitti:Onkos kukaan väsäilly w201 sen hattuhyllylle subia? Siihen ensiapulaukun reikään menis mainiosti joku 8" subi esim. Hertzin es 200. Menee alle 10 litran koteloonkin! Ongelmaksi saattaa vaan tulla se bensatankki joka voi olla vähän tiellä...
Jos jollain on toteutettu tämä ratkaisu niin kuvia olisi kiva saaha...
T: JP

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Re: Subi hattuhyllylle w201:seen?
Juu olen kyllä itsekin nähnyt ne kuvat tuolla meseforumin puolella. Ne elementit oli 6" carpowerit ja asennettuna freeairina. Tarkoitus olisi tehdä tuolle 8" kotelokin...Zalbeer kirjoitti:Mahtuu vaikka kaks.. Vaan nyt teki muisti tepposet ja en nyt muista kenellä näin oli... Vai olikohan ne edes 8tuumasia.. hmm...limppu kirjoitti:Onkos kukaan väsäilly w201 sen hattuhyllylle subia? Siihen ensiapulaukun reikään menis mainiosti joku 8" subi esim. Hertzin es 200. Menee alle 10 litran koteloonkin! Ongelmaksi saattaa vaan tulla se bensatankki joka voi olla vähän tiellä...
Jos jollain on toteutettu tämä ratkaisu niin kuvia olisi kiva saaha...
T: JPEdit KaiM.än asennuksia muistelin mut ne tais ollakkin 6tuumasia...
10"
Laita kerralla 10". Lie se w201 ja w124 hattuhylly samanlainen, joten reikä luukun alle ja siihen petolevykehyksellä 10" free air -elkku. Näin tein itse W124:ssä. Huomaa että free air -elementiksi ei taida kaikki passata. Kotelo asennus ei mersussa oikein toimi just ton löpö/bensatonkan takia.
P.S. Multa löytys hyvä DLS OA-10 free air -elementti joutavana
P.S. Multa löytys hyvä DLS OA-10 free air -elementti joutavana

S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Niin. Tarkoitus olisi saada mahd. erottelevaa bassojytkettä... elementin ei välttämättä tarvisi päästä hirveen alaskaan kunhan saisi oikein "tiukan" jytkeen. Freeair asennuksia en ole oikeen missään ikinä kuullut ja siksi olen niihin suhtautunu aikas varauksella... Mutta kokemuksia kuunnellaabn
Eteen on jo hankittuna 3" audaxit seasin diskantit ja dls ms6a midbassot. Onkos kukaan muuten asentanut onnistuneesti 6.5 midbassoja w201 oveen/jalkotilaan? Niin ja kuinkas paljon nuo dlsssät vaatii kotelotilavuutta jos tekis suljetun kotelon jalkotilaan. Itsellä on jo yksi idea kehitteillä mutta olisi kiva saada muittenkin kommentteja/toteutuksia.

Eteen on jo hankittuna 3" audaxit seasin diskantit ja dls ms6a midbassot. Onkos kukaan muuten asentanut onnistuneesti 6.5 midbassoja w201 oveen/jalkotilaan? Niin ja kuinkas paljon nuo dlsssät vaatii kotelotilavuutta jos tekis suljetun kotelon jalkotilaan. Itsellä on jo yksi idea kehitteillä mutta olisi kiva saada muittenkin kommentteja/toteutuksia.
no
Olen kuvitellut free air asennuksen soundin olevan ns. tarkka ja täsmällinen. Mutta jos haluat tukkasi tai sisuskalusi heilumaan, niin ainakaan oma asennukseni ei sitä tunnetta tuottanut vrt. 2 x JBL power 10" umpikotelossa chevy pick upin penkin takana.
Kyseessä oli w124:ssä lähinnä sivistynyt (ja riittävä normaaliin "perhe" käyttöön) bassotoisto 4" erkkojen lisäksi. Ja se hyvä free asennuksessa on, ettei kotelo ole riesana hutlarissa. Kontin tila luonnollisesti madaltuu hiukan hattuhyllyn kohdalta
Mersun konttihan on luonnollisesti erittäin tiivis, joka lienee edellytys free air asennukselle.
Kyseessä oli w124:ssä lähinnä sivistynyt (ja riittävä normaaliin "perhe" käyttöön) bassotoisto 4" erkkojen lisäksi. Ja se hyvä free asennuksessa on, ettei kotelo ole riesana hutlarissa. Kontin tila luonnollisesti madaltuu hiukan hattuhyllyn kohdalta

Mersun konttihan on luonnollisesti erittäin tiivis, joka lienee edellytys free air asennukselle.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Mietin tuossa että voisikohan nuo 6.5 midit asennella tuohon oveen tuon kahvan alapuolella olevaan leveämpään kohtaan mutta en tiedä että saisiko sitä siihen mitenkään tukevasti kiinni.. Ideoita? Tuo ovipahvi on vaan niin pirun heikko... Toinen sijoituspaikka olisi se säilytyslokeron paikka jos siihen tekis vanerista paikan mideille. Ongelmana vaan tuntuu olevan se että siinä kohdassa on ovessa vastassa umpipelti eikä elementti oikein pääsis "hengittään" oven sisään... Ja toisaalta en tiedä mitä sen pellin takana siinä kohdassa on että uskaltaisiko siihen tehä jonkinkokoisen reiän...
Ideoita kyllä otetaan vastaan mutta tuo kyllä kuulostaa aikas hankalalta nuo oviasennukset...
Katselin tuossa että w201:seen on saatavilla varaosanumerolla 2018200602 olis saatavilla tommonen midbass asennus "osa"-->> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... enameZWD1V
Kenelläkään tuollaista ja onko tietoa että sopisiko vanhempiin vuosimalleihin?
Kiitos ja anteeks
Ideoita kyllä otetaan vastaan mutta tuo kyllä kuulostaa aikas hankalalta nuo oviasennukset...
Katselin tuossa että w201:seen on saatavilla varaosanumerolla 2018200602 olis saatavilla tommonen midbass asennus "osa"-->> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... enameZWD1V
Kenelläkään tuollaista ja onko tietoa että sopisiko vanhempiin vuosimalleihin?
Kiitos ja anteeks

Nonniin. Tollasta saatu nyt aikaiseksi lähiaikoina http://s151.photobucket.com/albums/s152 ... dtab=video . Tämä on siis vasta raakaversio! Asennusrenkaat tulossa parin päivän päästä puusepältä. Eli ensin oikean muotoinen mdf levy ovipeltiin kiinni ja siihen reikä keskelle! Sen jälkeen kolme 20mm mdf rinkulaa päälle.
Ongelmanahan tuossa on se että oviverhoilua kiinnitettäessä voi olla paikallaan vain yksi koroke rengas. Loput kaksi ruuvataan paikoilleen kun pahvi on paikoillaan.
Vähän rujon näköinen tuli myös tosta reiästä jonka tein oviverhoiluun kun epätasaisuuksia on paljon. vielä vähän auki että mitä siihen kehitellään.
Mitenkähän tuo kaiuttimen paikka tossa takapuolen lähellä mahtaa toimia?
Miltäs näyttää? kommentteja otan mielellään vastaan, mutta huomioithan että "projekti" on vielä kesken. Viisaimmat vastatkoon...
Ongelmanahan tuossa on se että oviverhoilua kiinnitettäessä voi olla paikallaan vain yksi koroke rengas. Loput kaksi ruuvataan paikoilleen kun pahvi on paikoillaan.
Vähän rujon näköinen tuli myös tosta reiästä jonka tein oviverhoiluun kun epätasaisuuksia on paljon. vielä vähän auki että mitä siihen kehitellään.
Mitenkähän tuo kaiuttimen paikka tossa takapuolen lähellä mahtaa toimia?
Miltäs näyttää? kommentteja otan mielellään vastaan, mutta huomioithan että "projekti" on vielä kesken. Viisaimmat vastatkoon...

Mulla oli 190:ssä ensiapulaukun reiässä pultattuna koteloitu 8"kenwoodin elementti. Älyttömän pienen kotelon sille joutui tekemään, että mahtui vielä tankin takia paikoilleen. Tietysti jos tuosta kotelosta tekee monimutkaisemman niin kyllä sinne isommankin laatikon saa mahtumaan hyvin. Itellä ei ollut paljoa motivaatiota alkaa värkkäilemään monimutkaista lootaa.
Eihän tuosta 8" painetta tullut mutta se olikin vain pienenä lisänä noille etupään 4" koaksiaaleille. Hyvää tuossa oli se että elementti oli ensiapuluukun alla ja näin suojassa katseilta.
Kuvia ei valitettavasti tuosta ole.
Eihän tuosta 8" painetta tullut mutta se olikin vain pienenä lisänä noille etupään 4" koaksiaaleille. Hyvää tuossa oli se että elementti oli ensiapuluukun alla ja näin suojassa katseilta.
Kuvia ei valitettavasti tuosta ole.
Siinä pari kuvaa. Materiaalina millinen alumiini. Laitoin bitumia molemille puolille reilusti. Painoa boxilla noin 20 kiloa ja tilavuutta 22 litraa. Hyvin tuntuu toimivan
http://img392.imageshack.us/img392/6619/subi1zq2.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/4938/subi3tk9.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/1149/subi2fw1.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/232/subi5cz9.jpg

http://img392.imageshack.us/img392/6619/subi1zq2.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/4938/subi3tk9.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/1149/subi2fw1.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/232/subi5cz9.jpg