W123 turbotuksen alla

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Öö aika kovat on tavotteet sulla jos aijot ottaa 123 vapari 300d:stä 300hp:ta tai 250, :shock: kettu sehän räjähtää koko kone. Jos on halu virittää niin homma alkuperänen 123 turbokone tai sitten 124 kone mutta ei tuosta vaparista kyllä kovin paljoa saa tehoa eikä se kyllä tehoa paljoa kestä. :?
Soukka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 04.05.2007 20:34
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Pitäskin saada edes jotain osviittaa kuinka monta hevosta se kestää, joku 150hp riittäis jo aluksi vallan hyvin.

Tuo kannen muokkaus nyt on vähintäänkin pakollinen ja siinä samassa laskee puristuksia niin saa isommat ahdot ja siten enemmä soppaa koneelle, ja kun puristukset pysyy kuitenkin siinä 20-25:1 niin tuskin mitään hätää ainakaan on kammen, kiertareitten tai muitten osien kaa, sitten vasta kun tehoa alkaa olla paukkuu laakeroidut kohdat, mut se on sen ajan murhe :D
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ei se tuo 617 viritys niin näppärää oo kun luulis.

Vakio pumpulla ei varmaan pääse kun 120-130hv kuulerin kans. Mutta pumppuun 7mm elementit, sopivalla turpolla ja isolla kuulerilla on parisataa varmasti tavotettavissa vaparistakin.
Sitte kun kantta aletaan porttailemaan ym. niin tietysti aina jokunen hevonen irtoaa. Antti M tietää näistä asioista.

Vaparin kipurajoja minen ainakaan tarkkaan tiijä, mutta eiköhän se seleviä ku tässä ajan mittaan hommaan ison pumpun. Vaparissa ei oo niitä öljysuihkuja, niin samalla tavalla sitä ei saa rasittaa ku turpokonhetta.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No en määkään ny niin kauhiasti näistä tiiä :D . Kiitos vain. :D Mutta oon kyllä pohtinu aika paljo. Jos tehotavotteet alkaa huiteleen sielä 300 hepan tuntumasa niin sillon kannattaa kyllä jo varmaan hommata alkuperänen turbokone. Vaparikone kyllä varmaan semmoset pari sataa kestää järkevällä käytöllä. Ei kai niitä puristuksia oo kukaan näisä tiisseleisä laskenu, suotta siitä huolta kantaa. Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.

Mulla ois muuten vanhan mallin pumppu joka on säädetty penkissä turboa varten, voisin myydä halvalla. YV:llä voi lähestyä jos kiinnostaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Soukka kirjoitti: siinä samassa laskee puristuksia
Eipä tiisselistä kestä puristuksia mennä laskemaan.

Voi olla käyntiin saanti melkosen vaikeaa. :D

Eri asia sitten jotkin pullinki traktoreiden parituhatta heppaset koneet. :D
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?

Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää! :shock:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

JuhoL kirjoitti:
Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?

Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää! :shock:
Sekä että, totta noihin vanhempiinki kierroksia saa lisää, ite en oo niitä ruuvannu, mutta kuuleman mukaan mulla olevaan vanhaan pumppuun on pajalla pistetty myös kierroksia lisää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Antti M. kirjoitti:
JuhoL kirjoitti:
Antti M. kirjoitti: Vakiopumpulla alkaa olla raja siinä 150hepan tienoilla vaikka mitä tekee.
Puhutko nyt vanahan vai uuen mallin pumpusta?
Tuntus että vanahassa loppus kierrokset kesken. Vai saako siihenki vetäviä kierroksia jostaki lissää?

Ois kova ku vanahasta sais tuon n.150hv niin ei tarvis het pumppuakaan teettää! :shock:
Sekä että, totta noihin vanhempiinki kierroksia saa lisää, ite en oo niitä ruuvannu, mutta kuuleman mukaan mulla olevaan vanhaan pumppuun on pajalla pistetty myös kierroksia lisää.
Aivan!
Kestääkö kysyä, että palijoko pystäri aikanaan anto takapyöriltä? Millä turpolla?
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kestää kysyä, mutten tiiä ku ei tullu käytyä penkisä ku oli säädöt kohillaan, varmaa jotai 130...

Kyllä nuo muutama henkilö sanoo saaneensa vanhanmallisesta koneesta 150 heppaa vanhan mallin pumpulla ja ilman kuuleriaki.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

nyt on pakopaineita mittailtu! ahdot 1bar/pakopaine 1,9bar täyskaasu kiihytyksestä!


nyt sitten kävi silleen että auto on muutettu takaisin vakiokuntoon ja lähtee seuraavalle onnelliselle omistajalle(tai siiten paaliin) :o

kaikki autossa ollut turbotekniikka on myynnissä :!:
7mm pumppu,cooleri,turbo,pakosarja yms.

laitan myyntipalstalle kun kerkeän!
puh 044-2921007 jos jotain osat kiinnostaa!
ML W164
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Auuh.
Ompa kovat pakopaineet. :(

Meinaakko jonku toisen merssun ostaa vai mikä mielessä? :lol:
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

onhan se aikamoinen voima millä tuommonen 2bar paine vastustaa männän pinta-alalla pakotahdissa:?
saattais joku viisaampi osata sen laskeakin
:D
onpas nyt muuten tomaattikin napakan tuntunen :roll:

joo seuraavassa näyttää lukevan peräpäässä CDI :shock:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Teppo L kirjoitti:joo seuraavassa näyttää lukevan peräpäässä CDI :shock:
Hyppäät sen parhaan moottorin yli mallisarjassa :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

veskola kirjoitti:
Teppo L kirjoitti:joo seuraavassa näyttää lukevan peräpäässä CDI :shock:
Hyppäät sen parhaan moottorin yli mallisarjassa :shock:
Mutta veskola kahto jos sen w124 peräsä lukkee CDI? :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JuhoL kirjoitti:Mutta veskola kahto jos sen w124 peräsä lukkee CDI? :shock:
Siellä pitäisi lukea OM60x :lol: ei tuolla Wxxx koodilla ole niin väliä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Hyppäät sen parhaan moottorin yli mallisarjassa
niinpä taidan tehdä :roll:
nooohh, siitenkun se CDI hyytyy aina jonnekkin tienposkeen niin selvitellään täällä foorumilla niitä ongelmia ja kirotaan mikä p%&#¤"a :lol:

täytyy kyllä myöntää että aikasemmin olin sitä mieltä ettei mulle tule CDI.tä ikimaalimassa,mutta nyttei saa öitään nukuttua ennenkun saa hommattua jonkun pommiCDIin pihamaalle :roll: ja kiitos siitä kuuluu 99% varmuudella tälle foorumille ja etenki TUIKULLE JA MUILLE ASIAN TUNTIOILLE CDI:n sielunelämän valottamisesta
ML W164
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Minä suorastaan provosoidun noista cdi:n ongelma jutuista ja pakko oli henkilökohtaisesti kokeilla minkälaisia p..skoja ne on ja ostin vuoden vaihteessa reilu 400 000 km ajetun entisen taksin. Nyt on 8000 km ajeltu ja ei voi moittia koneen toimintaa. Päinvastoin, koneen ominaisuudet on hyvät. Kulkee ihan kivasti mutta vähällä.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

joo! eipä lähtenytkään uskollinen palvelija suvusta vaan annoin vanhuksen vanhemmilleni :D
saakin viettää sielä eläkepäivänsä todennäköisesti loppuun asti! :wink:
ML W164
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Älkää ymmärtäkö väärin minua, se CDI moottori on yksi maailmankaikkeuden parhaista keksinnöistä, ja vielä se siitä jalostuu kun tämän forumin tohtorit ovat kohda opettaneet Vehon asentajat huolehtimaan niistä injektoreiden tiivisteistä...ja onhan sitä kait tuotekehitystä tehty softankin puolelle.

Se vain on tuo OM60x myös jalokivi ja äärettömän halpa sellainen 8)

Se kellä rahaa on se CDI moottoria virittäköön, 4-sataa sarjan cdi moottoria kiitos, ja rankalla kädellä niin tulee vielä hauskaa videota :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
m-aho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 28.01.2007 19:49
Paikkakunta: lappi

cooler

Viesti Kirjoittaja m-aho »

vieläkös sulla on cooleri jos on paljonko pyydät siitä
Vastaa Viestiin