Turbon kestävyys???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
sepelix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Turbon kestävyys???

Viesti Kirjoittaja sepelix »

Tere!

Mä olen aivan "keltanokka" turbojen kanssa. Olen ostattelemassa 300 tdt:tä jolla on ajettu 500tuh.km. Mitä remontteja noihin turboihin joutuu tekemään ja onko "ylläpito" kaliista??? Auto tuntui aikas kivalle ja voima kyllä mukavasti riittäisi vaununkin vetoon!
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: Turbon kestävyys???

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ahdin kannattaa jo vaihtaa noilla kilometreilla, ihme on jollei ole jo vaihdettu. Ei ole kallis osa vaihtaa tuommoinen, uusia ahtimia on ollut myynnissä näilläkin forumeilla kolmen neljän satkun hintaan.

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 99&start=0

Minulla on 550 tkm ajettu ja ahdin on jossain vaiheessa vaihdettu.

Vai tarkoititko "turboihin" autoa yleensä ?

No alustanosat alkaa olla finaalissa noilla kilometreilla, ja kyllä minulla konekkin on tarkoitus räjäyttää atomeiksi. Tosin voi tuollaisella ajaa tuurilla vielä hyvinkin 200 tkm ilman pahempia ongelmia. Ruostekorjauksia ja semmoista tavallista kulutusosaa uusitaan mitä nyt voi kuvitella. Mikään ei oikeastaan maksa paljoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
dansku
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja dansku »

oon tässä ajatellut, kun nää nykyajan turbot kestää jo pidempään kuin esim laturit, ja vakio turbollakin ajelee monta sataa tonnia kunhan vaan muistaa vaihtaa öljyt ajoissa ym..

niin oonkin miettinyt että tommonen om603/hw40 yhdistelmänä oleva ahdin kestää varmaan pari milliä :lol: kun ei se ahdin 99% ajasta pyöri murto osaakaan niin lujaa kuin jossain 11litrasessa scaniassa :D ja kun vaihtelee öljyjä vielä 7500km välein ja laatu öljyä aina niin ahdin on varmaan viimeinen asia mikä autosta on jäljellä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä nuo nykypäivän (ja vähän vanhemmatkin) turbot kestää oikealla huollolla sen mitä autokin.
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

veskola kirjoitti:Ahdin kannattaa jo vaihtaa noilla kilometreilla, ihme on jollei ole jo vaihdettu. Ei ole kallis osa vaihtaa tuommoinen, uusia ahtimia on ollut myynnissä näilläkin forumeilla kolmen neljän satkun hintaan.

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 99&start=0

Minulla on 550 tkm ajettu ja ahdin on jossain vaiheessa vaihdettu.
Onkos toi linkin ahdin samaa mallia, joka käy esim. w124 -94 300dt:hen???
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jt-DT kirjoitti:Onkos toi linkin ahdin samaa mallia, joka käy esim. w124 -94 300dt:hen???
Kannattaa kysyä ahtimen myyjältä, mutta niinhän siinä otsikossa sanotaan. 94 taitaa olla vähäpäästöinen, joten periaatteessa siihen pitäisi laittaa täysin alkuperäisellä koodilla oleva ahdin, mutta tuo taitaa olla tarpeeksi lähellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin