w124 bensiinisuodattimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

w124 bensiinisuodattimet

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Elikkä ainakin tuossa omassa kulkineessa tuo suodatin on heti tankin lähdössä kiinni. Oletteko vaihtaneet noita suodattimia tietyin väliajoin ja kuinka usein? Ja oletteko käyttäneet ihan mersun omia osia vai tarvikeosia? Kun omassa nuo letkut ovat sen verran lyhyet ja suodatin sen verta hankalassa paikassa että sen vaihtaminen tankin ollessa paikalla olisi lähes mahdotonta...

Ja jos noita kuuluu vaihtaa kovinkin usein, niin mahtaisiko toimia jos tuon suodattimen siirtäisi konehuoneen puolelle, jolloin sen vaihtaminen tulisi 100 kertaa helpommaksi?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Onko suodattimen sijoittelulla vm-kohtaisia eroja? Omassa tuo suodatin on samassa paketissa pumpun ja paineentasaajan kanssa, metallipannoilla em. vermeiden kanssa toisissaan kiinni, muovisen kotelon päällä taka-akselin etupuolella. Ja oli todella helppo vaihtaa.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

En tiedä onko erivuosimalleilla jotain ero, mutta omassani se on melkein tankin pohjassa kiinni. Tankin ja suiodattimen välissä n.5cm letkun pätkä. Paikka sen verran hankala että sinne ei sormet saati työkalutkaan mahdu. Luulatavasti pitää koko tankki repiä irti, jotta pääsee käsiksi sinne...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Onkos sulla kaasari vai ruiskukoneella tuo auto, niissä voipi olla eroja.

Mullakin oli tuolla muovilevyn alla pannoilla kiinni paineentasaajan ja pumpun kanssa. Tarvikekamaa tuli laitettua, ajaa asiansa varmasti yhtä hyvin.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Räplääjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 24.02.2007 19:13

Suodatimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Räplääjä »

Kaikissa vanhemmissa kaasarikoneissa ei ole kuin aktiivihiilisuodatin tankin puolela, esin 124b 88 näin kertoo veho.Räpläsin päivätolkulla kyllä se totta oli.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

sama homma 89vm 190:ssä
edesmennyt
W201
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaihto noin 80-100 tkm välein.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

jumetsap kirjoitti:Onkos sulla kaasari vai ruiskukoneella tuo auto, niissä voipi olla eroja.
Kaasaripelihän tuo on...

Aktiivihiilisuodatin siis tankin pohjassa... Mitä varten se on siellä tankin pohjassa? Eivätkö löytäneet hankalampaa paikkaa sille? Tiedä sitten pitäisikö siirtää se vaihdon yhteydessä moottoritilan puolelle?!? Auton alla tetsaaminen ei ole se mun juttu... Tarvikesuodatin tuli asennettua jo viime syksynä ennen kaasuttimen sisäänmenoputkea...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Aktiivihiilisuodattimet ole vain tankin huohottimeen kytkettyjä.
Ns. closed fuel-evaporation-control system, ettei tankin huohotushöyryt pääse pilaamaan maapalloa.
Tarvinneeko vaihtaa ikinä.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

sundiz kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:Onkos sulla kaasari vai ruiskukoneella tuo auto, niissä voipi olla eroja.
Kaasaripelihän tuo on...

Aktiivihiilisuodatin siis tankin pohjassa... Mitä varten se on siellä tankin pohjassa? Eivätkö löytäneet hankalampaa paikkaa sille? Tiedä sitten pitäisikö siirtää se vaihdon yhteydessä moottoritilan puolelle?!? Auton alla tetsaaminen ei ole se mun juttu... Tarvikesuodatin tuli asennettua jo viime syksynä ennen kaasuttimen sisäänmenoputkea...
mulla oli omassani konehuoneen puolella tuo aktiivihiilisuodatin kai?
Mikä pönttö siellä lokasuojan sisällä on?
Se on tuota samaa systeemiä!
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin