Millainen systeemi on 1984 W126 kuskin ovessa? Kuskin oven lukon aukaisu näyttää ohjaavan koko keskuslukitusta. Voiko autoon asentaa kauko-ohjattavan keskuslukon, joka saa käyttöimpulssinsa murtohälyttimen ohjauskeskuksesta? Jos kuskin ovessa ei ole käyttösylinteriä lukitsemiselle niin siinä tapauksessa se tarvitsisi jonkinlaisen solenoidin ohjaaman lukitusta. Murtohälyttimessä joka mulla on ei tullut mukaan solenoidia mutta keskuslukon ohjauksen siitä kyllä saa sähköisesti (se piti asentaa alun perin sähkölukkoiseen Sierraan).
Autossani on jo tehdasasennettu murtohälytin, joka aktivoidaan lukkosylintereiden yhteydessä olevilla mikrokytkimillä. Tällä hetkellä mikrokytkimet on rikki, tai ainakin systeemi ei toimi vaan hälyttelee omia aikojaan. Irroitin auton maalauksen yhteydessä piuhat ko. mikrokytkimistä.
Tällä hetkellä tarpeellisempi olisi siis kauko-ohjaus lukoille - ei niinkään hälytin.
W126 varashälytin/kauko-ohjaus keskuslukolle
W126 varashälytin/kauko-ohjaus keskuslukolle
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W126 varashälytin/kauko-ohjaus keskuslukolle
Joo. Tuonikäisessä puuttuu kuskin ovesta se palje jolla aukaistaan/lukitaan ovi. Kuskinovessa on vain se katkaisija joka ohjaa paine/alipaine-pumppua jolla suljetaan/avataan muut lukot. Mitäpä siihen paljetta kun se on tarkoitettu siitä kuskin oven avaimesta suljettavan.karra kirjoitti:Millainen systeemi on 1984 W126 kuskin ovessa? Kuskin oven lukon aukaisu näyttää ohjaavan koko keskuslukitusta. Voiko autoon asentaa kauko-ohjattavan keskuslukon, joka saa käyttöimpulssinsa murtohälyttimen ohjauskeskuksesta? Jos kuskin ovessa ei ole käyttösylinteriä lukitsemiselle niin siinä tapauksessa se tarvitsisi jonkinlaisen solenoidin ohjaaman lukitusta. Murtohälyttimessä joka mulla on ei tullut mukaan solenoidia mutta keskuslukon ohjauksen siitä kyllä saa sähköisesti (se piti asentaa alun perin sähkölukkoiseen Sierraan).
Autossani on jo tehdasasennettu murtohälytin, joka aktivoidaan lukkosylintereiden yhteydessä olevilla mikrokytkimillä. Tällä hetkellä mikrokytkimet on rikki, tai ainakin systeemi ei toimi vaan hälyttelee omia aikojaan. Irroitin auton maalauksen yhteydessä piuhat ko. mikrokytkimistä.
Tällä hetkellä tarpeellisempi olisi siis kauko-ohjaus lukoille - ei niinkään hälytin.
Sinänsä niin tuon katkasijan piuhoihin liittymällä voi kytkeä tavallisen hälyttimen aukomaan/sulkemaan lukkoja mutta silloin jää se kuskin ovi uupumaan kun siinä ei ole sitä paljetta.
Voisihan siihen kuskinoveenkin lisätä sen palkeen ja vetää paineilmaputket mutta menee turhan kalliiksi ja työlääksi.
Sen takia niin normaalisti vain hankitaan tarvikkeena yksi ovilukituksen sähkömoottori ja laitetaan se siihen kuskin oveen ja hälytin ohjaamaan sitten sitä moottoria. Muut ovet menevät sitten alipaineella itsekseen lukkoon kun kuskin ovi vetää lukkoon.
Omani on DEFA:n ovimoottori, kun koko hälytin sattuu olemaan DEFA, mutta jos esim. bilteman laatu tuntuu vakuuttavalta niin sellainen käy siihen kyllä hyvin.
terv. Tero