W208 MoPf/ Facelift - Milloin ja mitä varustemuutoksia
W208 MoPf/ Facelift - Milloin ja mitä varustemuutoksia
Olen tässä yrittänyt selvittää tarkkaa ajankohtaa, jolloin W208 sai faceliftin. Olen ymmärtänyt, että se tapahtui kahdessa vaiheessa; ensin tuli vilkkupeilit ja korin väriset helmat - hieman myöhemmin tulivat muutokset moottoripuolelle.
Seuraa neljän kysymyksen kimara:
1) Milloin nuo muutokset tulivat tarkkaanottaen (kuukauden tarkkuudella) tuotantoon?
2) Kummassa muutoksessa ESP tuli vakiovarusteeksi?
3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?
4) MoPf vaikutti aika merkittävästi 230K-koneeseen. Oliko sillä vaikutuksia myös 320:en?
Seuraa neljän kysymyksen kimara:
1) Milloin nuo muutokset tulivat tarkkaanottaen (kuukauden tarkkuudella) tuotantoon?
2) Kummassa muutoksessa ESP tuli vakiovarusteeksi?
3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?
4) MoPf vaikutti aika merkittävästi 230K-koneeseen. Oliko sillä vaikutuksia myös 320:en?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: W208 MoPf/ Facelift - Milloin ja mitä varustemuutoksia
1) 08.1999 (facelift), 03.2000/05.2000 (uudet moottorit 200K ja 230K)eerola kirjoitti:Olen tässä yrittänyt selvittää tarkkaa ajankohtaa, jolloin W208 sai faceliftin. Olen ymmärtänyt, että se tapahtui kahdessa vaiheessa; ensin tuli vilkkupeilit ja korin väriset helmat - hieman myöhemmin tulivat muutokset moottoripuolelle.
Seuraa neljän kysymyksen kimara:
1) Milloin nuo muutokset tulivat tarkkaanottaen (kuukauden tarkkuudella) tuotantoon?
2) Kummassa muutoksessa ESP tuli vakiovarusteeksi?
3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?
4) MoPf vaikutti aika merkittävästi 230K-koneeseen. Oliko sillä vaikutuksia myös 320:en?
2) 08.1999
3) ei tietoa
4) pieniä muutoksia (EGAS ja OBD lisätty) mutta käytännössä sama kone
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jos Parker'sin dataan on uskominen, Easy-Entry-penkit tulivat mukaan "villissä" vaiheessa. Eli faceliftiä edeltävään malliin 04/1999 ja pysyivät mukana loppuun saakka.eerola kirjoitti:...3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?...
Kas, ESP:n vakiovarusteeksi tulemisen suhteen on näköjään lähteissä hitusen verran epätarkkuutta. Parker's kehuu ESP:n tulleen jo 06/1999.Eldorado kirjoitti:...2) 08.1999...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Useassa lähteessä joita itsellä on käytettävissä mainitaan faceliftin muutosajankohdaksi "Mitte 1999". Itse tulkitsen asian niin että facelift ja siihen liittyvät tekniset parannukset esiteltiin 06.1999 ja varsinainen tuotanto käynnistyi 08.1999 alkaen. Käsittääkseni ESP tuli vakioksi nimenomaan vasta facelift malleihin.eerola kirjoitti:Kas, ESP:n vakiovarusteeksi tulemisen suhteen on näköjään lähteissä hitusen verran epätarkkuutta. Parker's kehuu ESP:n tulleen jo 06/1999.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Niin, jos 05.2000 jälkeen tuotettuja malleja listataan, niin noinhan ne menee.eerola kirjoitti:...eli jos ison MoPf:in parannukset saaneen version haluaa, niin se on
-CLK200K
-197-hevosvoimainen CLK230K
-OBD-liittimellinen CLK320, CLK430 tai CLK55AMG
Summasinko oikein?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91