Eli Chrysler irtoaa kuten oli odotettavissa..
Ei palattu Vanhaan Daimler-Benz AG nimeen vaan nimeksi jäikin Daimler AG.
http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0- ... 0-0-0.html
Daimler AG
JESS! Parempi tuokin tynkänimi!
Tuskinpa kukaan enää sekoittaa brittiläiseen merkkiin, vieläkös sitä edes valmistetaan? Minkäköhän takia muuten Benziä ei enää otettu mukaan nimeen?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jaahas, "riippakivestä" päästiin sitten vihdoin eroon.
Tuo yhtiön uusi nimihän päätetään virallisesti ylimääräisessä yhtiökokouksessa syksyllä 2007, joten ihan satavarma tuo Daimler AG ei ehkä vielä ole, mutta todennäköisesti tuo kun uskalsivat jo ilmoittaa.
Itse olisin kyllä tykännyt vanhasta perinteikkäästä Daimler-Benz AG:stä, mutta aikansa kutakin...
Yhtä hyvinhän tuo olisi sitten voinut olla vaikka Mercedes AG. Tosin koska yhtiön tuotantoon kuuluu muutakin kuin autoja, niin ehkä Mercedes -nimi kuuluukin luontevasti sinne autotuotantopuolelle (Mercedes Car Group).
Tuo yhtiön uusi nimihän päätetään virallisesti ylimääräisessä yhtiökokouksessa syksyllä 2007, joten ihan satavarma tuo Daimler AG ei ehkä vielä ole, mutta todennäköisesti tuo kun uskalsivat jo ilmoittaa.
Itse olisin kyllä tykännyt vanhasta perinteikkäästä Daimler-Benz AG:stä, mutta aikansa kutakin...
Yhtä hyvinhän tuo olisi sitten voinut olla vaikka Mercedes AG. Tosin koska yhtiön tuotantoon kuuluu muutakin kuin autoja, niin ehkä Mercedes -nimi kuuluukin luontevasti sinne autotuotantopuolelle (Mercedes Car Group).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tuossa sama uutinen suomeksi:
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=2700
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=2700
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Googlella löysin tämän jutun jossa kerrotaan että 2002 mennessä Daimlerin logoa ei jaggen keulalla enää näy.Timo L. kirjoitti: Tuskinpa kukaan enää sekoittaa brittiläiseen merkkiin, vieläkös sitä edes valmistetaan?
Niin, joku engelsmanni oli patentoinut G. Daimlerin moottoriin ja nimennyt firmansa sen mukaan, siitä tuo nimi. Linkin kautta pääsee tuohonkin tarinaan, on siinä alussa. Sittemmin näköjään perustettiin vielä yksi, eli tämä nykyinen Daimler Motor Company Ltd.
http://www.daimler.co.uk/history/html/present.htm
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
DaimlerChrysler on sitten kuopattu
Rysleri on sitten myyty pääomasijoittaja Cerberus Capitalille. Ei Daimleria voi täydellisestä tyhmyydestä syyttää, Craisu oli ostohetkellä varsin hyvässä iskussa, mutta aasialainen autotuotanto on sittemmin syönyt markkinoita ja kilpailukykyä oikein urakalla - tosin myös muilta merkeiltä. Esim. Toyota tekee autoja 30 dollaria/h halvemmalla kuin Chrysler.
No sai Daimler osuudestaan vielä 7,4 miljardia taalaa, joten rahaa on ja kun tappiollinen riippakivi jää kyydistä pois, niin saattaa alkaa Mersunkin laatu taas nousta sille kuuluvalle paikalle.
Takkiin varmasti kuitenkin tuli, mutta suutarin pitäisi pysyä lestissään, sillä samalla tavalla selkäänsä sai myös Bemu Rover-seikkailussaan ja VW Lambo- ja Bugatti-hankkeissaan.
Edit. Kaapon viesti liitetty jo aloitettuun aiheeseen. Timo L.
Jaahas, täällä jo olikin aiheesta valmis topikki. Kaapo
No sai Daimler osuudestaan vielä 7,4 miljardia taalaa, joten rahaa on ja kun tappiollinen riippakivi jää kyydistä pois, niin saattaa alkaa Mersunkin laatu taas nousta sille kuuluvalle paikalle.
Takkiin varmasti kuitenkin tuli, mutta suutarin pitäisi pysyä lestissään, sillä samalla tavalla selkäänsä sai myös Bemu Rover-seikkailussaan ja VW Lambo- ja Bugatti-hankkeissaan.
Edit. Kaapon viesti liitetty jo aloitettuun aiheeseen. Timo L.
Jaahas, täällä jo olikin aiheesta valmis topikki. Kaapo
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Lisää aiheesta HS:ssa
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Daiml ... 5230779260HS.fi kirjoitti:Yhtiökokous muutti nyt siis yhtiön nimen takaisin Daimleriksi. Monet haluaisivat palata vielä kauemmas eli yhtiön alkuperäiseen nimeen Daimler-Benz. Se syntyi 1926, kun saksalaisten autoteollisuuspioneerien Karl Benzin ja Gottlieb Daimlerin yhtiöt yhdistettiin.
Benziä yhtiön johto ei kuitenkaan halunnut palauttaa. Se on monelle traditioita arvostavalle osakkeenomistajalle paha pettymys. Benzin palauttaminen yhtiön nimeen olisi merkinnyt "tiettyä kompensaatiota työntekijöiden useiden vuosien aikana kärsineistä traumoista etenkin Benzin aikanaan perustamilla tehtailla", osakkeenomistaja Bernd Gans sanoi uutistoimisto Reutersille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi