karra kirjoitti: Sokerina pohjalla olisi pienen lenkin takana W111 coupe:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... etail_bild Soitin tästä jo viime viikolla; auto on ollut liikkeessä vuoden ja nyt hintaa on alennettu alle 10 tuhannen, oli ollut yli kympin pyynti aiemmin. Kuulemma toimiva auto, sisustus on uusittu mutta kaipaa maalia ollakseen siisti. Olisi kiva nähdä että mikä on kunto muuten...himppa kallis vaan just nyt minulle

.
Kävin maanantaina Neu-Ulmissa katsomassa tätä valkoista 1965 220 SE Coupea. Autohan on ollut tässä pienessä käytettyjen autojen liikkeessä (vähän isompi mitä karvakäsien häkkitarhat) parisen vuotta ja omistajan mukaan auto piti kunnostaa hänelle kesäautoksi mikä sitten ei tapahtunutkaan selityksen mukaan aikapulan vuoksi. Siitä miten auto joutui kauppiaalle ei ollut tarkempaa puhetta, joka tapauksessa auto on läpikäyty ennen vuotta 1998 jolloin se tarkastettiin museokuntoon, todistus tuolla kuvissa. Milloin sitten auto joutui ”hunningolle” ei ole varmaa, kuitenkin maalauksen viat tulee nyt läpi; kuvistakin näkee eli takakontin reuna kukkii, oikea takakontin alasivu, takasivulasien alareunat sisältä katsottuna (joku tiiviste/lista varmaan puuttuu), kuskin ovessa kuhmuja...
Kori on saattanut kokea takaosan kolarin myyjän mukaan; takakontin kansi ei istu hyvin – mutta takakontissa peräpaneelin sisäpellit oli taasen tehtaan jäljiltä. Takakontin pohjassa, etenkin varapyöräkaukaloissa ja pyöräholveissa oli aika suttuisen näköistä saumaa eli näkee että on korjattu. Mutta – ei ruostetta näkyvillä ( ja autohan on ollut 9 vuotta ”koskematta” ) . Takapyöränkaarissa oli tosin sormilla tunnustellen sisäpuolella jotain hämärää...irvistävää peltiä...
Pahimmat korin viat ovat se että kuskin ovi ei istu hyvin vaan irvistää sekä apukuskin ovi ei mennyt kokonaan kiinni (en uskaltanut hampaat irvessä paiskata). Sekä tuo takakontin kansi. Ai niin, konepeltiä en saanut kokonaan kiinni kun olisi halunnut ottaa kuvan sillä tavalla. Eli, jokaisen luukun istuvuudessa vikaa.
Yritimme startata moottoria mutta edes liikkeen apuvirtalaitteella ei onnistunut, pyöritti niin laiskasti että ei herännyt henkiin. Kuulemma, moottori itsessään käy äänettömästi, mutta epätasaisesti – syy on kuulemma ruiskun säädöissä. Kytkin tuntui pelaavan sekä vaihteet loksahteli paikalleen. Auto on kuulemma ajokunnossa.
Toisen takasivulasin koneistossa on vikaa – kuulemma, ja niin oli muuten kuskin ikkunassakin kun kokeilin – lasi laskeutui vinossa. Kojelaudassa oli pari ylimääräistä katkaisijaa ja tupakansytkäri oli korvattu uudemmalla nupikalla.
Parasta autossa oli sisusta, se oli siisti eli matto, penkkien sekä takasivujen ja ovien verhoilut oli uusittu ja hyvässä kunnossa – kuten kattoverhoilukin oli siisti. Lisäksi itse kori oli kolhimaton ja klommoton, siis suora ja naarmuton. Jalopuut olivat hieman ajan patinoimat mutta välttävät. Kromit ja muut kiiltävät olivat kohtuulliset, pientä ajan patinaa – maskin rivoissa tosin pari lommoa. Konehuone oli tavallaan siisti, ei ollut pelleissä näkyvää ruostetta ainakaan. Renkaat olivat suht kulumattomat, varmaan ostettu tuolloin 1990-luvun puolessa välissä tosin.
Tiukka hinta olisi nyt 8 500,- . Myyjä lupaa auttaa kuljetuksen järjestämisessä Suomeen...tai siis auttaa lastauksessa jos ostaja saa kuljetusrekan sieltä kautta koukkaamaan – ymmärsin näin.
Vaikuttaa vähän liian isolta työmaalta hintaisekseen näin ensin, mutta nämähän ovat aina yksilöitä...jos joku saa maalauksen edullisesti niin saattaa olla hyvä sijoitus edellytyksellä että nuo ovet saisi istumaan paremmin. Riskiähän on siis... eli mielestäni halvemmalla pitäisi saada – ja edellyttää että koeajolla auto teknisesti pelaa hyvin.
etuoikealta
oikea etukulma ja maski
etuvasemmalta
kojelauta
moottori oikealta
moottori vasemmalta
sisusta edessä
oviverhoilu
sisusta takaa
selkänoja
museoajoneuvotodistus
taka oikealta
taka vasemmalta
vasen takakulma