200CDI tyhjäkäynti ailahtelee
200CDI tyhjäkäynti ailahtelee
Nyt on ilmennyt tuossa omassa koslassa ajoittain tyhjäkäynin reilua hailahtelua (huomattavasti suurempaa kuin lämpövastuksen aiheuttama laturin kuormitus kylmänä). Vika on ajoittain päällä ja ajoittain pois. Liikennevaloissa vaihde D-asennossa pahimmillaan tyhjäkäynti heiluu jotain 400-500 kierrosta. Pikatestissä eivät veholla löytäneet mitään. Onkos muilla tullut vastaavaa ongelmaa koskaan?
auto on E200CDI -02 440tkm rullattuna.
auto on E200CDI -02 440tkm rullattuna.
Re: 200CDI tyhjäkäynti ailahtelee
Minulla on myös E 200 CDI -02 ajettu 250tkm ja on samanlainen vika. Kun laittaa lämpövastuksen päälle alkaa kone jurraamaan ja kierrokset vaihtelevat edestekaisin.Kun ottaa vastuksen pois ongelma poistuu.MJL kirjoitti:Nyt on ilmennyt tuossa omassa koslassa ajoittain tyhjäkäynin reilua hailahtelua (huomattavasti suurempaa kuin lämpövastuksen aiheuttama laturin kuormitus kylmänä). Vika on ajoittain päällä ja ajoittain pois. Liikennevaloissa vaihde D-asennossa pahimmillaan tyhjäkäynti heiluu jotain 400-500 kierrosta. Pikatestissä eivät veholla löytäneet mitään. Onkos muilla tullut vastaavaa ongelmaa koskaan?
auto on E200CDI -02 440tkm rullattuna.
Paikallinen mersuliike ei löydä vikaa.
Omastani ajoittainen tyhjäkäynnin aaltoilu poistui polttoaineputken
paineensäätimen vaihdolla .
paineensäätimen vaihdolla .
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 23.06.2005 21:20
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Kiitos !
Itsellä on alkanut jo usko loppua tämän "ominaisuuden" parantumiseen.
Nyt on menossa toinen vajaapyttyinen jossa on juuri vastaavaa onglemaa ja että lisäksi kierrokset heijaavat myös ajossa ajoittain kylmänä/puolilämpimänä.
Pikkunätisti rullaillessa alkaa satunnaisesti kierrokset humppailemaan 250 rpm:ää ja asia esiintyy tosiaan satunnaisesti ja on pahentunut hiljalleen. Ensimmäisessä kärryssä vastaavaa "ominaisuutta" ei ollut
Nyt vain kokeilemaan vastaavat asiat.
Kiitos vastanneille ja syvä kumarrus!
Itsellä on alkanut jo usko loppua tämän "ominaisuuden" parantumiseen.
Nyt on menossa toinen vajaapyttyinen jossa on juuri vastaavaa onglemaa ja että lisäksi kierrokset heijaavat myös ajossa ajoittain kylmänä/puolilämpimänä.
Pikkunätisti rullaillessa alkaa satunnaisesti kierrokset humppailemaan 250 rpm:ää ja asia esiintyy tosiaan satunnaisesti ja on pahentunut hiljalleen. Ensimmäisessä kärryssä vastaavaa "ominaisuutta" ei ollut
Nyt vain kokeilemaan vastaavat asiat.
Kiitos vastanneille ja syvä kumarrus!
Kiitos vastauksista.
Tuossa viime viikonloppuna tuli rullattua maakunnissa 1400 km ja ajelin motarilla pakko vaihteilla suuremmilla kierroksilla ja nyt ainakin toistaiseksi on ongelma poistunut. Eli ilmeisesti nää laitteet tykkää että niillä ajetaan.
Täytyy alkaa vaihtaa osia jos vika toistuu. Korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettiin tuossa viime talvena ja imusarjaki on laitettu n.100000 km sitte joten tuskin niistä on tällä kertaa kiinni.
Tuossa viime viikonloppuna tuli rullattua maakunnissa 1400 km ja ajelin motarilla pakko vaihteilla suuremmilla kierroksilla ja nyt ainakin toistaiseksi on ongelma poistunut. Eli ilmeisesti nää laitteet tykkää että niillä ajetaan.
Täytyy alkaa vaihtaa osia jos vika toistuu. Korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettiin tuossa viime talvena ja imusarjaki on laitettu n.100000 km sitte joten tuskin niistä on tällä kertaa kiinni.
Onko kukaan kotioloissa vaihtanut korkeapainepumpun o-renkaita, vaatiiko mitään erikoistyökaluja tms.?
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Tää on hyvä neuvo. Saa oikein luvan kanssa suditella menemään.mese230te kirjoitti:Minun havainto on että käytön puutteesta johtuu, jos ei puhaltanut karstoja pois pitkään aikaan alkaa heijaamaan. Jokunen täyskaasukiihdytys kierrokset tappiin niin tokenee.



Itte poljen menemään täysin surutta. Oikeastaan aina esim. maantielle lähdettäessä, jos tilaa on niin kiihdytän reippaasti ja seurailen, että miten savuttelee. Motaria kanssa väliin mahd. lujaa mahd. pitkiä matkoja. Joskus ylämäkiin ensin hidastus ja sitten reippaasti vauhtiaaa...
Tuo pakokaasujen kierrätys-systeemi, minkä määräykset vaatii, niin karstoittaa paikat näissä uudemmissa koneissa. Ehkäpä tuota ilmiötä pystyy hidastamaan reippaalla käytöllä.
Ainakin tähän asti on pysyny savutus kurissa ja konehan käy kun kello. Tosin se on rivi-6, joten tietysti luonnostaankin on tasainen käynti.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Nykypolttoaine kehittää melko runsaasti n.s. lentotuhkaa, johtuu kuulemma reformuloinnista. Pöllähdys kiihdytyksessä harmaata tavaraa, ei mustaa. Näin rautakangella siivotun katin sisuskaluja, tuhkaa oli runsaasti, vaalean harmaata tavaraa, ei mustaa nokea. Myös suuttimille tekee varmaan hyvää puhaltaa välillä kunnolla.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Imusarjaa
Itselläkin oireili CDI-moottori tuolla tavalla viime talvella. Vika
ilmeni lähinnä kylmillä ilmoilla. Myöhemmin ongelma paheni
pahaksi savutukseksi.
Vika oli hajonnut imusarja, jonka Rolle ystävällisesti vaihtoi
uuteen. Sanoi, että tuppaavat menemään 150-300 tkm välein,
jos ovat vanhempaa mallia. Omassani kesti 250 tkm.
Imusarjan vaihdon jälkeen autosta tuli kuin uusi.
ilmeni lähinnä kylmillä ilmoilla. Myöhemmin ongelma paheni
pahaksi savutukseksi.
Vika oli hajonnut imusarja, jonka Rolle ystävällisesti vaihtoi
uuteen. Sanoi, että tuppaavat menemään 150-300 tkm välein,
jos ovat vanhempaa mallia. Omassani kesti 250 tkm.
Imusarjan vaihdon jälkeen autosta tuli kuin uusi.
Täydennystä vielä
Imusarjan hajoaminen (esim läpän irtoaminen)
ei aiheuta mitään vikakoodia, joten
merkkikorjaamot eivät näytä löydä, koska eivät vaivaudu
avaamaan moottorin suojamuovia.
Eli asia pitää tutkia ihan käsikopelolla eikä tietokoneella
ei aiheuta mitään vikakoodia, joten
merkkikorjaamot eivät näytä löydä, koska eivät vaivaudu
avaamaan moottorin suojamuovia.
Eli asia pitää tutkia ihan käsikopelolla eikä tietokoneella

.
Yksi epätoimiva läppä ei vielä aiheuta vikakoodia.
Siinä moottoriin menevässä ilmamäärän mittauksessa on niin laaja se "haarukka".
Useampi vaurioitunut läppä jo aiheuttaa tilanteen, jossa ohjelma alkaa herjoja heittelemään.
Vanhemman mallisissa (=siis alkup.) imusarjoissa läppävaivaa on, mutta varaosana vaihdettaviin, korvaaviin on vivustoa huomattavasti vahvistettu.
Tässä voisikkin miettiä, että jos tehdas on huomannut epäilemättä liian hepposesti valmistetun osan tuotteestaan, niin pitääkö asiakkaan kokonaan itse maksaa se vaihdattaminen.
Tuntuisi, että esim, ns. vaihto-osana, veholla vaihdatettuna voisi itse osan veloitus olla nimellinen.
Termostaatin vaihtoa käsittelevässä topiikissa on minusta ansiokkaasti sivuttu tätä imusarjan ongelmaakin.
Epäilemättä liian alhaisella moottorin käyntilämmöllä, sekä imusarjan pikeentymisellä on merkittävä syy-yhteys.
Tuntuu ihan luonnolliselta, että pikeentyminen loppuu, tai on huomattavasti vähäisempää, kun moottori kunnolla tavoittaa oikean käyntilämpönsä.
Vaikutus myös kulutukseen
Tuntuu kornilta, jos minä puhun taloudellisuudesta, mutta mainitsempahan senkin.
Yksi epätoimiva läppä ei vielä aiheuta vikakoodia.
Siinä moottoriin menevässä ilmamäärän mittauksessa on niin laaja se "haarukka".
Useampi vaurioitunut läppä jo aiheuttaa tilanteen, jossa ohjelma alkaa herjoja heittelemään.
Vanhemman mallisissa (=siis alkup.) imusarjoissa läppävaivaa on, mutta varaosana vaihdettaviin, korvaaviin on vivustoa huomattavasti vahvistettu.
Tässä voisikkin miettiä, että jos tehdas on huomannut epäilemättä liian hepposesti valmistetun osan tuotteestaan, niin pitääkö asiakkaan kokonaan itse maksaa se vaihdattaminen.
Tuntuisi, että esim, ns. vaihto-osana, veholla vaihdatettuna voisi itse osan veloitus olla nimellinen.
Termostaatin vaihtoa käsittelevässä topiikissa on minusta ansiokkaasti sivuttu tätä imusarjan ongelmaakin.
Epäilemättä liian alhaisella moottorin käyntilämmöllä, sekä imusarjan pikeentymisellä on merkittävä syy-yhteys.
Tuntuu ihan luonnolliselta, että pikeentyminen loppuu, tai on huomattavasti vähäisempää, kun moottori kunnolla tavoittaa oikean käyntilämpönsä.
Vaikutus myös kulutukseen
Tuntuu kornilta, jos minä puhun taloudellisuudesta, mutta mainitsempahan senkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jep termari on syytä vaihtaa
Vaihdoin termarin samalla 92-asteiseen ja sillä moottorin
lämmöt pysyvät ylhäällä. Joka taasen pitää moottorin
puhtaampana vaikka kirottu EGR onkin päällä ja kulutuslukemat ovat ennen näkemättömän alhaalla.
Automaatilla pääsee nyt alle 4.7 l / 100 lukemiin leveilläkin renkailla
joka vanhalla termarilla ei onnistunut uutenakaan. Muistaakseni aiemmin
pääsin 5 l / 100 lukemiin tuolla 85-asteisella termarilla.
85-asteinen termarin ei vaan nostanut moottorin käyttölämpötilaa
yli 80 asteen ainakaan minulla.
Eli ainakin itse suosittelen termarin vaihtoa myös.
lämmöt pysyvät ylhäällä. Joka taasen pitää moottorin
puhtaampana vaikka kirottu EGR onkin päällä ja kulutuslukemat ovat ennen näkemättömän alhaalla.
Automaatilla pääsee nyt alle 4.7 l / 100 lukemiin leveilläkin renkailla
joka vanhalla termarilla ei onnistunut uutenakaan. Muistaakseni aiemmin
pääsin 5 l / 100 lukemiin tuolla 85-asteisella termarilla.
85-asteinen termarin ei vaan nostanut moottorin käyttölämpötilaa
yli 80 asteen ainakaan minulla.
Eli ainakin itse suosittelen termarin vaihtoa myös.