Kannentiivistehän se sitten oli paskana...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Kannentiivistehän se sitten oli paskana...

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Joo, eli ei M104:n öljyvuoto loppunut silloin sillä nokkaketjun kotelon tiivisteen vaihdolla... kansipahvihan siinä vuosi. Auto oli kolme päivää pajalla, mutta mielestäni ei kuitenkaan kohtuuttomia maksanut tuo homma, tasan tonni. Siis nykyrahaa of course. Toivottavasti nyt pitää öljyt sisällään... No, kaipa sieltä seuraavaksi joku stefa menee :lol:

Korjaaja sanoi, että oli kyllä mielenkiintoinen kone korjata... siinä on nimittäin automaattisesti säätyvä imunokan ajoitus, joka on aika jännä saada takaisin kohdilleen :) Sillä oli kuitenkin ollut W140:n korjaamokäsikirja, josta oli sitten löytynyt työohjeet ko. hommaan.

Mietin että olis voinut samalla vaihtaa nokkaketjun, mutta kuulemma noissa uudemmissa M104:sissa (kuten myös 24V dieseleissä) on erilainen, vahvistettu nokkaketju jonka pitäisi kestää koko moottorin eliniän.

Sitten pitäis jostain löytää bornit-väriä ja nippu listoja, niin pääsisin raiskaamaan maskin 8)
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:shock: Vai raiskaamaan maskin? Sehän on melkein "rikos"!
Väriä saat varmaan sopivasti ahjok.13 sijaitsevasta Mestari-väri nimisestä liikkeestä. Pojat ovat kaikki "mersun" omistajia joten uskon,että löytyy?
Ja PPG:n värejähän ne myyvät! :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Mikähän korjaamo työn teki,vai oliko peräti veho?
Taitaa olla tyyppivika,nuo vuodot viissiinkin vähän jokaisessa mesen konemallissa,Ainakin bensamalleissa.
En ole aivan kuivaa vuotamatonta nähnyt,ellei ihan uusia oteta.
Mersu tekee hyviä koneita,mutta tiivisteet taitavat tulla jostain ihan muualta 8)
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Tyyppivikoja juu. Homman teki Jyväsauto-niminen firma, sijaitsee Jyväskylässä Seppälänkankaalla Säkkitiellä. Säikäytti muuten hieman... eilen tarkistin öljymäärän ensimmäistä kertaa korjauksen jälkeen, oli vähän alle alamerkin :shock: Sitten soittelin ko. firmaan, jossa autoa oli huollettu, ja päästiin selvyyteen siitä, että öljyä ei ollut kadonnut mihinkään, vaan sitä oli alunperinkin laitettu koneeseen liian vähän (näki heti siitä, paljonko nestemääristä oli laskutettu).
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

m4rcuz kirjoitti:Säikäytti muuten hieman... eilen tarkistin öljymäärän ensimmäistä kertaa korjauksen jälkeen, oli vähän alle alamerkin :shock: Sitten soittelin ko. firmaan, jossa autoa oli huollettu, ja päästiin selvyyteen siitä, että öljyä ei ollut kadonnut mihinkään, vaan sitä oli alunperinkin laitettu koneeseen
HUH!
Just tuollasiten mokien takia olen aina itse paikalla, kun konetta rempataan :)
M103:ssa on mittarissa 372tkm ja kannentiiviste on vielä alkuperäinen. Menee varmaan kevättalvella vaihtoon samalla, kun vaihdan nokkaketjun....vaikka ei vuodakkaan. Samalla tietty kansi hiontaan ja tarkastettavaksi muutenkin.....ennen viritystä :wink: [/quote]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: HUH!
Samalla tietty kansi hiontaan ja tarkastettavaksi muutenkin.....ennen viritystä :wink:
Älä viritä, saat tuhannesti enemmän huolettomia kilometrejä vastaisuudessa. Juuri eilen jutustelin hyvän kaverini kanssa (S124 300 TE ). Siis M103 nokalla ja 550 tkm konetta AVAAMATTA. Sanoi vaan, että kun malttaa pitää näppinsä irti masiinasta ja öljyt vaihtoon viimeistään 10-tontun väleillä, niin säksättää melkein yhtä pitkälle kuin tiisseli. No, onhan näitä mielipiteitä joka lähtöön :wink: .

PS. Ainakin perstuntumalla viher-Ässä kulkee tosi virkeästi jo nykyisessäänkin olomuodossaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin