Kuulostaa vähän hölmöltä, mutta ei auennut meikäläiselle miten r129 korisen
kovakatto lähtee pois. Siinä on ilmeisesti lukkoja siellä sun täällä, mutta ei selvinnyt ilman ohjekirjaa miten se katto siitä pois lähtee. Jos joku muistaa tai tietää neuvoa ihan kohta kohdalta niin ei tarvitsisi rikkoa yrittämällä avata väärin.
300 SL - 91 kattomekanismi
300 SL - 91 kattomekanismi
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
Katon irrotus on niin helppoa että siinä on vaikea pidätellä naurua.
- auto käynnissä
- käsijarru päälle
- takalasin lämmittimen johto irti kuskin puolen B-pylväästä
- vaihdekepin oikealla puolella olevaa punaista nappulaa pidetään takana muutama sekunti niin että sähkölukot napsahtaa auki
- alumiinista tehty kevyt katto nostetaan kahden hengen voimin pois maalipintaa kolhimatta
- avoautoilu voi alkaa
Rätti liikkuu samasta napista.
Kannattaa hommata se ohjekirja.
- auto käynnissä
- käsijarru päälle
- takalasin lämmittimen johto irti kuskin puolen B-pylväästä
- vaihdekepin oikealla puolella olevaa punaista nappulaa pidetään takana muutama sekunti niin että sähkölukot napsahtaa auki
- alumiinista tehty kevyt katto nostetaan kahden hengen voimin pois maalipintaa kolhimatta
- avoautoilu voi alkaa
Rätti liikkuu samasta napista.
Kannattaa hommata se ohjekirja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
R129 rätti menkanismin ongelma
Herve,
ei liity suoranaisesti ketjun edellisiin viesteihin, mutta otsikkoon liittyvä, eli:
Minulla on SL (R129) ja rättikaton mekanismi takkuuilee (toiminut 6v moitteetta, jonka auto ollut minulla).
oire: rättiä suljettaessa se liikkuu äärettömän tahmeasti ja lopuksi kun sen pitäisi lukita itsensä tuulilasin yläreunan "lukkoihin", ei potku riitä, vaan joudun tekemään lukituksen (takakontista löytyvällä) lukitus/avaus työkalulla.
Onko ketään muu törmännyt vastaavaan ongelmaan ??
Käytin meseä Sveitsinportin huollossa, jossa mittasivat hydrauliikan paineet ja lisäsivät nestettä siihen, mutta ei auttanut. mutta kevensivät lompakkoani kylläkin
ei liity suoranaisesti ketjun edellisiin viesteihin, mutta otsikkoon liittyvä, eli:
Minulla on SL (R129) ja rättikaton mekanismi takkuuilee (toiminut 6v moitteetta, jonka auto ollut minulla).
oire: rättiä suljettaessa se liikkuu äärettömän tahmeasti ja lopuksi kun sen pitäisi lukita itsensä tuulilasin yläreunan "lukkoihin", ei potku riitä, vaan joudun tekemään lukituksen (takakontista löytyvällä) lukitus/avaus työkalulla.
Onko ketään muu törmännyt vastaavaan ongelmaan ??

Käytin meseä Sveitsinportin huollossa, jossa mittasivat hydrauliikan paineet ja lisäsivät nestettä siihen, mutta ei auttanut. mutta kevensivät lompakkoani kylläkin