takalokasuojat w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

takalokasuojat w124

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Miten nuo vaihdetaan "helposti"? Kummatkin pitäs saada vaihtoon ja samoin takaluukun lukon peittävä osuus, eli kuinka irti? ovat vissiin molemmat puolet yhtä ja samaa osaa eli olisko helpompaa vaihtaa molemmat kerralla vai yksitellen? Jos joku vaihtanut niin olis kiva kuulla kuinka onnistunut ja paljonko vei aikaa, ja kuviakin olis kyllä kiva nähdä.
W124 Sedan-mallista on siis kyse.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Eikö kukaan ole vaihtanut :shock: :shock: ??
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Miksi oot vaihtamassa lokasuojia?

Anteeksi, mutta jos et tiedä miten ne lokasuojat vaihdetaan, niin ei siihen hommaan kannata itse yleensäkään ryhtyä.

Takalokasuojat ovat osa kantavaa korirakennetta ja ne ovat hitsaamalla kiinni. Takalokasuojien vaihtaminen vaatii ammattitaitoa ja kokemusta autopeltitöistä.

Takalokasuojat mersuun vaihdetaan pääpiirtettäin samalla tavalla, kuin toyotaan, volvoon, nissaniin, tai vaikkapa ladaan.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onko tosiaan niin mädät ettei niitä saa hitsattua kaarista kuntoon ?? ja lukon ympäriltä, varmaan helpompi laittaa uutta peltiä kun vaihtaa kokonaisuudet ...
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Ensinnäkin autoa on joskus edellisten omistajien aikana kolaroitu ja nämä korjattu huolimattomasti pakkelilla ja sprayllä ja jälki on sen mukaista.... ja ruostetta on myös takavalojen ympärillä sekä antennin kohdassa ja kyllä ne todella pahat on.
Eli tuo on siis käsittääkseni tosi kovatöinen juttu jos alkaa niitä vaihtaan...
Eli ei taida oikeen kannattaa ruveta ainakaan tällä hetkellä kun mersu on jokapäiväisessä käytössä ja sitä pitäs sitte ilman autoo koittaa pärjäillä.. :roll: :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Kehoitan tutkimaan tämän topikin 8)

Sieltä selvinnee jotain, tai sitten ei :lol:
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Eipä varmaan kannata 3-5000 euroa enää tuonikäiseen autoon uhrata. Ei se työkään ilmaista ole, vaikka kaveri tekisi ja itse apuna touhuaisi.

On uskomattoman vaikeaa leipoa pellit istumaan tuollaiseen tapaukseen, minkä joku on jo joskus turannut. Hyvän saisi vaan vaihtamalla koko korin takaosan ja ei se juuri sen halvempaa ole.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
simppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 13.03.2007 17:20
Paikkakunta: taivalkoski

Viesti Kirjoittaja simppa »

siinähän sitä oppii vaihtamaan, jos hän ei ole koskaan ennen vaihtanut. kova homma se kyllä on kokemusta on. jos omistat hitsaus vehkeet yms. niin ei se ole niin ylitse pääsemätöntä. :shock:
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

simppa kirjoitti:siinähän sitä oppii vaihtamaan, jos hän ei ole koskaan ennen vaihtanut. kova homma se kyllä on kokemusta on. jos omistat hitsaus vehkeet yms. niin ei se ole niin ylitse pääsemätöntä. :shock:

Juu kyllä vehkeet olis, hitsit löytyy ja lämmin halli jossa voi touhata. Pitäs vaan olla aikaa tehä kun joutuu sitte ilman autoa oleen, kun tuollanen homma kuitenkin kestää jonkun aikaa :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Jere Koivunen kirjoitti:
simppa kirjoitti:siinähän sitä oppii vaihtamaan, jos hän ei ole koskaan ennen vaihtanut. kova homma se kyllä on kokemusta on. jos omistat hitsaus vehkeet yms. niin ei se ole niin ylitse pääsemätöntä. :shock:

Juu kyllä vehkeet olis, hitsit löytyy ja lämmin halli jossa voi touhata. Pitäs vaan olla aikaa tehä kun joutuu sitte ilman autoa oleen, kun tuollanen homma kuitenkin kestää jonkun aikaa :roll:
Aikaa? Älä ny, vakuutusyhtiö maksaa puoli tuntia lokasuojien vaihdosta. :P

Kyllä sen suurinpiirtein päiväsä pitäisi kotona tehdä, nopeamminkin jos on pelit ja pensselit itsellä.
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Kyllä tuonikäiseen voi itsekin harjoitella. Aikaa kyllä kannattaa varata riittävästi. Jokainenhan on joskus ensimmäistä kertaa pintapeltejä vaihdellut. Seuraavalla kerralla sitten jo tietää mitä kannattaa tehdä toisin... Tai tuleeko enään tuollaiseen operaatioon uudestaan ryhdyttyä.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Vastaa Viestiin