takalokasuojat w124
takalokasuojat w124
Miten nuo vaihdetaan "helposti"? Kummatkin pitäs saada vaihtoon ja samoin takaluukun lukon peittävä osuus, eli kuinka irti? ovat vissiin molemmat puolet yhtä ja samaa osaa eli olisko helpompaa vaihtaa molemmat kerralla vai yksitellen? Jos joku vaihtanut niin olis kiva kuulla kuinka onnistunut ja paljonko vei aikaa, ja kuviakin olis kyllä kiva nähdä.
W124 Sedan-mallista on siis kyse.
W124 Sedan-mallista on siis kyse.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Miksi oot vaihtamassa lokasuojia?
Anteeksi, mutta jos et tiedä miten ne lokasuojat vaihdetaan, niin ei siihen hommaan kannata itse yleensäkään ryhtyä.
Takalokasuojat ovat osa kantavaa korirakennetta ja ne ovat hitsaamalla kiinni. Takalokasuojien vaihtaminen vaatii ammattitaitoa ja kokemusta autopeltitöistä.
Takalokasuojat mersuun vaihdetaan pääpiirtettäin samalla tavalla, kuin toyotaan, volvoon, nissaniin, tai vaikkapa ladaan.
Anteeksi, mutta jos et tiedä miten ne lokasuojat vaihdetaan, niin ei siihen hommaan kannata itse yleensäkään ryhtyä.
Takalokasuojat ovat osa kantavaa korirakennetta ja ne ovat hitsaamalla kiinni. Takalokasuojien vaihtaminen vaatii ammattitaitoa ja kokemusta autopeltitöistä.
Takalokasuojat mersuun vaihdetaan pääpiirtettäin samalla tavalla, kuin toyotaan, volvoon, nissaniin, tai vaikkapa ladaan.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Ensinnäkin autoa on joskus edellisten omistajien aikana kolaroitu ja nämä korjattu huolimattomasti pakkelilla ja sprayllä ja jälki on sen mukaista.... ja ruostetta on myös takavalojen ympärillä sekä antennin kohdassa ja kyllä ne todella pahat on.
Eli tuo on siis käsittääkseni tosi kovatöinen juttu jos alkaa niitä vaihtaan...
Eli ei taida oikeen kannattaa ruveta ainakaan tällä hetkellä kun mersu on jokapäiväisessä käytössä ja sitä pitäs sitte ilman autoo koittaa pärjäillä..

Eli tuo on siis käsittääkseni tosi kovatöinen juttu jos alkaa niitä vaihtaan...
Eli ei taida oikeen kannattaa ruveta ainakaan tällä hetkellä kun mersu on jokapäiväisessä käytössä ja sitä pitäs sitte ilman autoo koittaa pärjäillä..


M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Eipä varmaan kannata 3-5000 euroa enää tuonikäiseen autoon uhrata. Ei se työkään ilmaista ole, vaikka kaveri tekisi ja itse apuna touhuaisi.
On uskomattoman vaikeaa leipoa pellit istumaan tuollaiseen tapaukseen, minkä joku on jo joskus turannut. Hyvän saisi vaan vaihtamalla koko korin takaosan ja ei se juuri sen halvempaa ole.
On uskomattoman vaikeaa leipoa pellit istumaan tuollaiseen tapaukseen, minkä joku on jo joskus turannut. Hyvän saisi vaan vaihtamalla koko korin takaosan ja ei se juuri sen halvempaa ole.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
simppa kirjoitti:siinähän sitä oppii vaihtamaan, jos hän ei ole koskaan ennen vaihtanut. kova homma se kyllä on kokemusta on. jos omistat hitsaus vehkeet yms. niin ei se ole niin ylitse pääsemätöntä.
Juu kyllä vehkeet olis, hitsit löytyy ja lämmin halli jossa voi touhata. Pitäs vaan olla aikaa tehä kun joutuu sitte ilman autoa oleen, kun tuollanen homma kuitenkin kestää jonkun aikaa

M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Aikaa? Älä ny, vakuutusyhtiö maksaa puoli tuntia lokasuojien vaihdosta.Jere Koivunen kirjoitti:simppa kirjoitti:siinähän sitä oppii vaihtamaan, jos hän ei ole koskaan ennen vaihtanut. kova homma se kyllä on kokemusta on. jos omistat hitsaus vehkeet yms. niin ei se ole niin ylitse pääsemätöntä.
Juu kyllä vehkeet olis, hitsit löytyy ja lämmin halli jossa voi touhata. Pitäs vaan olla aikaa tehä kun joutuu sitte ilman autoa oleen, kun tuollanen homma kuitenkin kestää jonkun aikaa

Kyllä sen suurinpiirtein päiväsä pitäisi kotona tehdä, nopeamminkin jos on pelit ja pensselit itsellä.
Kyllä tuonikäiseen voi itsekin harjoitella. Aikaa kyllä kannattaa varata riittävästi. Jokainenhan on joskus ensimmäistä kertaa pintapeltejä vaihdellut. Seuraavalla kerralla sitten jo tietää mitä kannattaa tehdä toisin... Tai tuleeko enään tuollaiseen operaatioon uudestaan ryhdyttyä.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina