Eli aloitetaanpa uusi ketju uusimpien e-mallien (W&S211) ruosteongelmista!
Onko ilmentynyt ja miten tehdas/maahantuoja on suhtautunut?
Omaani pitäisi mennä näyttämään maanantaina Veholle (Auto-Suni tosin täällä lappeen Rannassa), koska farmarin takaluukku kukkii komeasti keskeltä peltiä ilman minkäänlaista maalin rikkoontumista!
Autohan on 2005 -mallia ja kaikki huollot tehty merkkihuollossa ruostetarkastuksia myöten. Km-lukema (siis todellinen ajomäärä) 158000. Ei kolaroitu eikä kolhittu.
Pikku hiljaa alkaa masentaa, kun luuli uudemman mallin myötä pääsevän eroon ruosteista ...
Viimeksi muokannut Avantgarde, Ma 28.05.2007 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Mahtaakohan tuo 30vuoden takuu korvata muuta kuin sisältä ulos päin ruostumisen?Näin ainakin kerrottiin 45min ohjelmassa jokin aika sitten,että pitkät puhki ruostumistakuut on vain sisältä ulospäin...
Tapio.P kirjoitti:Mahtaakohan tuo 30vuoden takuu korvata muuta kuin sisältä ulos päin ruostumisen?Näin ainakin kerrottiin 45min ohjelmassa jokin aika sitten,että pitkät puhki ruostumistakuut on vain sisältä ulospäin...
puhkiruostumistakuu yleensä on puhkiruostumisia varten, eli kukkiva ruoste ei mene ainakaan riisikupeilla siihen.
Väykyssä on kaikki ruosteet minulla menneet tehdastakuún piikkiin. Olikos se niin, että uusi C-sarja on kokonaan sinkitty? Päästäisiin yhdestä keskustelun aiheesta vuosien mittaan eroon
Oliko heille tuttua että näin uudetkin korit ruostuu.
Kyllä tällainen aihe pistää kyllä pahimman mersukuumeen jäihin.
Alkaisivat mersulla tehdä korit alumiinista ,hiilikuitu,muovi,rosterista.
Joo, unohtui kiireen keskellä eilen raportoida
Kävin eilen Auto-Sunilla ja aika täydelliseen ruostetarkastukseen varattiin jo huomiseksi. Ottavat auton pukille ja tarkastavat kaikki kohdat (ilmeisesti tuttua hommaa ? ) ja vauriot valokuvataan + reklamoidaan tehtaalle.
Asiallisesti suhtautuivat ja en yhtään epäile, etteikö MB:n tehdastakuu korvaa kaiken sijaisautoa myöten.
Lisää huomenna ja korvauspäätöksen tultua ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vielä meinasin kysästä että meinaatko mennä mukaan tarkastukseen
että näät itsekin miten homma tehtään ,ja miten pahasti/levinneisyyden.
Tuleeko tällaisesta ruostetarkastuksista merkintää huoltovihkoon,
tai ainakin vehon historiaan että joskus uudet omistajat voi saada
jotai selville mitä aikaisemmin on tapahtunut autolle.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Tuleeko tällaisesta ruostetarkastuksista merkintää huoltovihkoon,
tai ainakin vehon historiaan että joskus uudet omistajat voi saada
jotai selville mitä aikaisemmin on tapahtunut autolle.
Kaksiyksitoistasen huoltovihossa on jokaisen määräaikaishuoltosivun ohessa erikseen kohta "korin ruostetarkastus". Minulla on onneksi rastit joka ruudussa ja viimeinen huolto tehtynä tammikuulta (silloin ei oltu/en ollut huomannut mitään erikoista).
Kaikki korjauksethan tulee Saksan MB:n tietokantaan. Sieltä mm tarkistettiin minun autoni kohdalta tehdyt huoltoaktiot/takaisinkutsuaktiot. Kaikki muut oli tehty paitsi laturin ohjelmointi mikä tehtiin sitten viime huollossa.
Ja mukana tarkastuksessa itse tottakai!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Auto kävi tarkastuksessa keskiviikkona. Tässä muutamia "hajatelmia":
*211 on kokonaan sinkitty = ei ole ruostetta tullut vastaan tähän mennessä
* edellisestä johtuen MB:llä ei ole vastaavaa tarkastusprotokollaa kuin esim. 210 tapauksessa
* edellisestä johtuen auto tarkastettiin vain pintapuolisesti ja takaluukun vauriot kuvattiin
* huoltokirja tarkastettiin = OK
* takaluukussa saattaa olla ruostetta, mutta todennäköisemmin "ruostekuplat" ovat seurausta epäonnistuneesta sinkkikäsittelystä eli "ruoste" onkin sinkkioksidia eli kotoisemmin sinkkihometta ???
* virhe joka tapauksessa, mikä reklamoitiin MB:lle
* vastaus jatkotoimenpiteistä tullee lähipäivinä, jolloinsitten tiedetään jatkosta ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Nuo sinkkisulkeumathan ovat yleisiä Audi/VW puolella. Kyseessä ei ole ruoste vaan sinkin reaktio, joka johtuu useimmiten pieleen menneestä sinkityksestä. Myös maalipinan vaurioituminen johtaa kyseiseen ilmiöön.
Mukava kuulla selväpiirteisestä toiminnasta, mitä ei ole tainnut W210:n kohdalla olla...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi