w124, 300DT

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jarppi__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 19.05.2007 16:59

w124, 300DT

Viesti Kirjoittaja jarppi__ »

Morjens vaan kaikille :D

Elikkäs nyt ois tarkotuksena vaihtaa tuo vanha ajokkini (Bmw e36 325i)
Mersuun. Bemarin kulutus on aivan kauheaa niin ajattelin siirtyä diisseliin, mutta mitens tehot? Eli milloin 300dt:stä tuli vähäpäästöinen, että sais vielä vähä virittääkki sitä :wink:
Tehotavoitteena koitettas nyt ainaki se 200 kaakkia. :)
Mistä kannattas lähtä liikkeelle että hummia ilmestys pellin allle.
Meseä ei oo vielä ostettu eli saa ehottaa jotaki järkevämpää diisseli-meseä tohon tehotavotteeseen.

Oman käsityksen mukaan nuihin tehoihin pitäs piisata-
*Isompi ahdin
*Cooleri
*Pumpun käyttäminen mynällä (vai meneekö vakiona?)
*3" putkisto

Mitens alusta? Mitä jarruille/vakaajille pitää tehdä, vai meneekö vakiona? :roll:
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen. :P
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124, 300DT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä juu sinulla on hyvä lista vaihdettavista asioista.

Automaattivaihteisto kannattaa samalla vaivalla vahvistaa.

Jarrut (levyt ja nesteet) mielestäni kannattaa uusia, vaikka eihän niin suuria nopeuksia saisi tiellä käyttää, että tehokkaampia jarruja tarvitaan. Varttimailillakin tulee vain yksi jarrutus silloin tälläin.

Alusta kannattaa käydä läpi, kuluneet puslat, nivelet, iskarit sekä madallussarja. On sitten mukavampi kallistella mutkatiellä. Tuolla thredissani on tuota kallistuksen vakaajaa ihmeteltykkin. On olemassa se sportlinen vakaaja ja siihen kuuluvat puslat, se lienee hieman napakampi mutta kyse ei ole suuresta erosta. Itse en ole vieläkään ehtinyt sitä paikalleen laittamaan, kulkee se mersu ilman vakaajaakin :shock: Minulla oli tuo farmarimalli siinä vakaajan ihmettelyssä, mutta eiköhän se turbosedanissa ole aivan yhtä jämäkkä.

Vuosimallin lähestyessä 92 pitää tarkasti lukea rekisteriotetta, se kun hieman riippuu jos se on 91 mutta rekisteröisty vasta 92 alussa, niin voi olla vielä vanha kunnon savukone.

Lisävarusteita vielä tuohon listaan:
- 2 kpl öljynjäähdytin (moottori + laatikko)
- painemittareita (pakopaine ja ahtopaine)

Voimalinja kuluneet osat kannattaa tarkistaa, hyvät öljyt perään ja ei kun matkaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos tehotavote 200hp. Niin riittää coolerin asennus ja vaikka 6mm tapeilla oleva pumppu, niin jää vielä siistikäyntiseksi. 7mm tapeilla pikkusyötöllä ilman mitään muutoksia lähtee jo sen 200hp, tosin kovin kestävä kokonaisuus tuo ei ole>>> turbo ja pakopuoli tukehtuu heti kun kierrokset nousee.

Myös C250dt:stä irtoaa se 230hp vielä aika nätillä ruuvaamisella vaikka onkin vähäpäästöinen :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kellään ole kuitenkaan se tavoite 200 HP, kyllä se taitaa aina olla 300 vähintään :lol: jollei ekalla kierroksella niin sitten seuraavana keväänä jo.

Rakentaa kerralla noin 300 ... 350 HP mukaan niin sitten se kestää hyvin sen 250 hp jatkuvaa käyttöä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

veskola kirjoitti:Ei kellään ole kuitenkaan se tavoite 200 HP, kyllä se taitaa aina olla 300 vähintään :lol: jollei ekalla kierroksella niin sitten seuraavana keväänä jo.

Rakentaa kerralla noin 300 ... 350 HP mukaan niin sitten se kestää hyvin sen 250 hp jatkuvaa käyttöä.
Se on kyllä ihan tosi! Tahtoo se nälkä kasvaa.... :twisted:
Joku mersupurkaamo??
jarppi__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 19.05.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja jarppi__ »

Niinhän se tahtoo olla että nälkä kasvaa syödessä :D
Mitä muuten kustantaa pumpun käyttäminen mynällä :?
ja minkälaista turboa vakion tilalle?
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

todellakin nälkä kasvaa syödessä..nyt 250hp penkitetty ja äkkiä pitäs saada lisää tehoa ku ei toi mopo kulje mihinkään... :lol: :lol: :twisted:
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskos se pumppu tuhannen euron luokkaa, ja ahtimeksi sopii hyvin semmonen holset HX40 joko käytetty tai uusi.
tdt300 kirjoitti:todellakin nälkä kasvaa syödessä..nyt 250hp penkitetty ja äkkiä pitäs saada lisää tehoa ku ei toi mopo kulje mihinkään... :lol: :lol: :twisted:
ja mullakun meinasi lähteä lapasesta jo vakioteholla :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin