w124 260e -87: lle fööniä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

w124 260e -87: lle fööniä

Viesti Kirjoittaja japa86 »

eli onko kellää kokemuksii mitä tulis suunnillen maksamaan 260e/ tai vastaavan bensakoneen turbotus

mitä maksaa esim.
-turbo männät
-ja muut hilpeet suunnilleen?, jos ite laittaa, ja ite tekee pakosarajat ahto putket yms. asennukset, sitten vei vaan säätöihin dynoon

mitä sanoo sinivuokot(eli polliisit :D/ katastus mies)
eli tarviikos turboluvat vai meneeks läpi pelkällä muutoskatsastuksella, ja tarviikos näyttän dynolaput että tehot pysyneet 20% sisällä mallisarjan tehoikkaimpaan verattuna siis että ei oo menny 20% yli siitä mallisarjan tehoikkaimman tehoista

mikäs muuten on tässä tapauksessa se mallisarjan tehokkain ja pajon siinä on tehoa, eikös w124: sessa ole sama jarrut yms., oli se sitten 260e tai 500e??? eli tarviikos jarruja päivitellä?
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Kyllä siinä 500 on vähän eriluokan pysäyttimet.
Enkä nyt ole ihan varma että käykö se edes vertailu kohteeksi.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no niin tät aihetta on käsitelty ennekin mutta katsotaas. pelkät mäntiin saat varata 700-1200 eskoa. uudet laaakerit, koneistukset, mittatilaus kannentiiviste, kunnollinen ruiskun ohjaus. imusarjan muutokset, suuttimet. lista on loputon. en halua mitenkään intoa laskea mutta jos ei itse omista käden taitoa tarvii omistaa paksu lompakko. ja jos näitä rakentaa niitä pitää rakastaa. :lol: ja tarvi penkittää plus muut vertaus laput tarvit myös konttorille tai lähtee poliisit/katsatus setä kohdatessa autosta laput. mutta onnea valitsemallesi tielle. 8) ja jos nyt taas puhuin puuta heinää niin viisaammat korjatkoon.
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Turhaa pelottelua! jos kone kunnossa, niin hyvä lähtökohta. Omalla ruiskulla toimii, onhan niitä ennenkin tehty! kun haetaan järkeviä lukemia eikä tarvi ruveta hajottamaan älyttömillä tehoilla paikkoja, näissäkin asioissa kannattaa muistaa kohtuus, ei nää mitään kilpa-autoja ole.
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

hoitokoti kirjoitti:no niin tät aihetta on käsitelty ennekin mutta katsotaas. pelkät mäntiin saat varata 700-1200 eskoa. uudet laaakerit, koneistukset, mittatilaus kannentiiviste, kunnollinen ruiskun ohjaus. imusarjan muutokset, suuttimet. lista on loputon. en halua mitenkään intoa laskea mutta jos ei itse omista käden taitoa tarvii omistaa paksu lompakko. ja jos näitä rakentaa niitä pitää rakastaa. :lol: ja tarvi penkittää plus muut vertaus laput tarvit myös konttorille tai lähtee poliisit/katsatus setä kohdatessa autosta laput. mutta onnea valitsemallesi tielle. 8) ja jos nyt taas puhuin puuta heinää niin viisaammat korjatkoon.
"ei omia kädentaitoja" siinähän lukee että jos teen ite asennukset haloo!! ei millää pahalla...
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

japa86 kirjoitti:
hoitokoti kirjoitti:no niin tät aihetta on käsitelty ennekin mutta katsotaas. pelkät mäntiin saat varata 700-1200 eskoa. uudet laaakerit, koneistukset, mittatilaus kannentiiviste, kunnollinen ruiskun ohjaus. imusarjan muutokset, suuttimet. lista on loputon. en halua mitenkään intoa laskea mutta jos ei itse omista käden taitoa tarvii omistaa paksu lompakko. ja jos näitä rakentaa niitä pitää rakastaa. :lol: ja tarvi penkittää plus muut vertaus laput tarvit myös konttorille tai lähtee poliisit/katsatus setä kohdatessa autosta laput. mutta onnea valitsemallesi tielle. 8) ja jos nyt taas puhuin puuta heinää niin viisaammat korjatkoon.
"ei omia kädentaitoja" siinähän lukee että jos teen ite asennukset haloo!! ei millää pahalla...
niin katoppaku kun nyt pitää ottaa huomioon se että Suomen maahankin mahtuu monenlaista asentajaa :wink: Kirjoittaja ei varmaankaan tiedä sinun tieto taitosi tasoa.. "rikkikorjaamalla" voi tehdä aika paljon lisää kustannusta projektiin.
mutta anyway, onnea projektiin
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

ei pahalla otettu. :lol:
mutta jos saat kaikki tärkeimmät itse tehtyä niin pääset huomattivasti halvelmalla mutta kustannukset kipuaa toiseen tuhanteen.
mikälis sikäli et tee budjetti ratkaisua ja joku kaunis ilta kylän liikenne valoissa bimmeriä kiusatessa k-jetti ottaa herneet ja polttaa sun männät. :roll:

ja se budjetti mallikin maksaa yli 1000e että ei se ilmaista ole vaikka kaiken yksin tekee.

ainiin jos tietty sulta löytyy jo kaikki tarvittava tallista niin sit se on taas awot. mut mut. 8) ja toki näkisin täällä yhden turbo bensan lisää näitten katkuisten riisseleitten joukossa. :lol:
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

hoitokoti kirjoitti:ei pahalla otettu. :lol:
mutta jos saat kaikki tärkeimmät itse tehtyä niin pääset huomattivasti halvelmalla mutta kustannukset kipuaa toiseen tuhanteen.
mikälis sikäli et tee budjetti ratkaisua ja joku kaunis ilta kylän liikenne valoissa bimmeriä kiusatessa k-jetti ottaa herneet ja polttaa sun männät. :roll:

ja se budjetti mallikin maksaa yli 1000e että ei se ilmaista ole vaikka kaiken yksin tekee.

ainiin jos tietty sulta löytyy jo kaikki tarvittava tallista niin sit se on taas awot. mut mut. 8) ja toki näkisin täällä yhden turbo bensan lisää näitten katkuisten riisseleitten joukossa. :lol:
no tässä on vähän tullut funtzittua ja tulin siihen lopputukseen, että turbot tulee, siis huom! TURBOT, männiksi mahlet, venoliat, tai wicecot, imusarja uusiksi ja tatech/hestec tai vastaava säädettävä moottorin ohjaus, tosi iso cooleri 8) noin 3tuuman downpipet, jotka yhdistetään yhdeksi noin 3 tuuman ränniksi, ja sellasta pientä :D :lol: :twisted:

budjetti...onhan se :(

ps. tulikohan tarpeeksi hymiöitä :?:
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä +5000€:han tuollaiseen pitää varata, jos on ihan tosissaan tekemässä.

Otithan huomioon, että pelkkä moottorin ohjaus ei riitä, koska kyseessä ke-jetronic, elikkä joudut vaihtamaan suuttimet eletroonisiin ja tekemään niille kiskon sekä koneistukset imusarjaan.

5000€:lla luulisin että saat kasaan ainakin hyvän moottorin kaikkineen.
Tokihan voimansiirtopuolellekkin joudut päivityksiä varmasti tekemään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Jube kirjoitti:Elikkä +5000€:han tuollaiseen pitää varata, jos on ihan tosissaan tekemässä.

Otithan huomioon, että pelkkä moottorin ohjaus ei riitä, koska kyseessä ke-jetronic, elikkä joudut vaihtamaan suuttimet eletroonisiin ja tekemään niille kiskon sekä koneistukset imusarjaan.

5000€:lla luulisin että saat kasaan ainakin hyvän moottorin kaikkineen.
Tokihan voimansiirtopuolellekkin joudut päivityksiä varmasti tekemään...
joo kylhän sitä rahaa menee, tuskin toi 500oe edes riittää(elämä on kallista)
en ole perehtynyt vielä marsun ruiskuun mutta ajattelin että koko orkkis imu satsi/ruisku veke-->uusi itse tehty/teetetty imusarja ja ruisku kaasupäppineen tilalle electronisin suuttimin ja siiten päälle vielä säädettävä moottorin ohjaus...

tuliskohan tollanen onnistumaan, meinaa orkkis ruisku veke yms. edellä mainittu? siis teoriassa meinaan, eli onnsituuko orkinaali ruisku järjestelmän korvaaminen uudella, käsittääkseni täs ke-jetikassa ei ole sitä boksia johon saa esim. virilastua, eiko?
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

mutta anyway, onnea projektiin
kiitos, sitä tullaan varmasti tarvitsemaan :lol:
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Miksi EI onnistuisi?
Imusarjaa ei tarvi hävittää jos ei ihan välttämättä tahdo vaan sitä voi muokata, nuo sähkösuuttimet saa istutettu helposti siihen.
Suuttintukki käy heittämällä vaikka 500-sarjan bemarin 6-koneesta (ainakin 3satkuun, sama imusatsihan tuossa 260 on?) tai sitte teet sen ite vaikka metritavarasta.
Ja kyllä ke-jetissä on ohjausboxi siellä akun luona sen väliseinän takana.
Tuolla mersun ruitallakin pääset kyllä hyvin alkuun jos et meinaa mitään kovia paineita heti laittaa.

Hintakattoahan näissä hommissa ei ole mutta voi ne rahat käyttää paljon huonomminkin :wink:

Onnea projektille!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ihan vaan uteliaisuutta kyselen, että paljonko K-jetti kestää maltillista ahtopainetta:?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

About 0,5 sellasenaan ja pikku muokkauksilla saa kestämään ainakin hiukan enemmän.. itsellä ei henkilöhohtaista kokemusta ke-jetistä ku lennätin sen suosiolla romukoppaan :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Manu300cea24 kirjoitti:Ihan vaan uteliaisuutta kyselen, että paljonko K-jetti kestää maltillista ahtopainetta:?:
Lueppas mesen puolelta superturbosmurffin tarina +muuta turbomersujuttua, meidän pajalla on meneillään myös bensan turbotus kokeilu ke-jetillä :wink:

Niin ja tosiaan ke-jetronicin antureitahan voi käyttää vaikkapa megasquirtin tai vastaavan kanssa, suuttimet täytyy vain vaihtaa elektroonisiin ja sitten tarpeen mukaan lisätä tavaraa mikäli käyttää uuden moottorinohjausjärjestelmän lisäohjauksia/ulostuloja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pitääpä huvikseen lueskella.
Tulee vaa vähemmin käytyä Mese.fi:n puolella :oops:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

jarkki kirjoitti:Miksi EI onnistuisi?
Imusarjaa ei tarvi hävittää jos ei ihan välttämättä tahdo vaan sitä voi muokata, nuo sähkösuuttimet saa istutettu helposti siihen.
Suuttintukki käy heittämällä vaikka 500-sarjan bemarin 6-koneesta (ainakin 3satkuun, sama imusatsihan tuossa 260 on?) tai sitte teet sen ite vaikka metritavarasta.
Ja kyllä ke-jetissä on ohjausboxi siellä akun luona sen väliseinän takana.
Tuolla mersun ruitallakin pääset kyllä hyvin alkuun jos et meinaa mitään kovia paineita heti laittaa.

Hintakattoahan näissä hommissa ei ole mutta voi ne rahat käyttää paljon huonomminkin :wink:

Onnea projektille!

kyllähän kolmesatasessa on sama kone ja imusatsi,patti onko nyt sitten iskua ja porausta muutettu.. (korjatkoon joku jos olen vääräs..)

AM-worksilta saa bensakiskoa metri tavarana ja saa myös teetettyä sopivalla jaolla omaan autoon!!!, katuautoihin he ei enää tee turbo sarjoja(kysyin meinaan!), pystyykös tota marsuni omaa ruiskua mitenkää virittämään? kun olis tavote noin 300hv, ja kun ajattelin että laittais 2 fööni, mut tulee aika tyyryykis, ni jos laittais yhen vähä isomman föönin, ni kumpi parempi?

oma mielipide on että, kahdella föönillä tulis parempi vaste kaasuun, mutta maksaa "liikaa", yhden isomman saa halvemmalla, siis jos ei ihan bränikkää hanki...

kiitos, onnea tarvitaan :D
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

esim. special tuning hariselta:
MP3/MP04B
Malli:MP3/MP04B Imu:54,1mm Imu a/r:.60 Pako:49,5mm Pako a/r:.48/hukkaportillinen Laippa:T3/jako 85,45x44,50mm Tuotto:350hv
h:750e, uusi

pro turbolta:
garret GT37
turbiinikotelot hukkaportilla tai ilman
yli 2.0l moottoreihin
300 - 450hv
61,5 / 56mm
alk 850 €, uusi

eli aika kalliita noi uudet kuivaimet :)
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ite laittaisin vaa yhden ahtimen ettei mee turhan monimutkaseks viritelmäks jos haetaan "vaan" reilua 100 lisäkaakkia..
Jos kaasuvaste pelottaa niin oletkos ajatellut muuttuvasiipistä ahdinta?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

jarkki kirjoitti:Ite laittaisin vaa yhden ahtimen ettei mee turhan monimutkaseks viritelmäks jos haetaan "vaan" reilua 100 lisäkaakkia..
Jos kaasuvaste pelottaa niin oletkos ajatellut muuttuvasiipistä ahdinta?
Jos hakee vain 100 lisäkaakkia niin riittää sen kokoinen ahdin että kaasuvasteessa ei tule olemaan ongelmia vaikka ei olisi edes vnt :roll:

Enkä näkisi välttämättä kovin suurta hyötyä lähteä toteuttamaan kahdella ahtimella ko. projektia. Saavutettu hyöty työhön ja hintaan nähden on aika pieni :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jube kirjoitti:Jos hakee vain 100 lisäkaakkia niin riittää sen kokoinen ahdin että kaasuvasteessa ei tule olemaan ongelmia vaikka ei olisi edes vnt :roll:
Rohkenen kans epäillä et siitä tulee ongelmaa haitaksi asti :wink:
Turha sinne on mitään hitaasti heräävää mörköturboa laittaa pelkäksi koristeeksi jos noin pienet tehotavoitteet.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mutta vaikka haetkin noin maltillisia tehoja niin moottori kannattaa ilman muuta rakentaa kunnolla ja kunnon osista.
Uskaltaa painaa kaasua vaikka ei olisikaan omalla pihakadulla.

Tämä projekti kuulostaa ihan järkevältä.
Moottoriin kunnon osat + uusi moottorinohjaus ja suuttimet ja tehoa ~250hv niin palvelee varmasti vielä ihan vaikka päivittäiskäytössä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Jube kirjoitti:Mutta vaikka haetkin noin maltillisia tehoja niin moottori kannattaa ilman muuta rakentaa kunnolla ja kunnon osista.
Uskaltaa painaa kaasua vaikka ei olisikaan omalla pihakadulla.

Tämä projekti kuulostaa ihan järkevältä.
Moottoriin kunnon osat + uusi moottorinohjaus ja suuttimet ja tehoa ~250hv niin palvelee varmasti vielä ihan vaikka päivittäiskäytössä.

no ei tässä kyllä mitää 100% käyttö autoa olla tekemässä, drifting kun on vaa niin kivaa 8) :lol: , pitää vaan korjata perä ja yms. että voi sitten viettää luivanaa kunnolla, niin kuin tähänkin asti :D sateella se nytkin lähtee aika hyvin sladissa, mutta kuivalla ei oikein viitti enää, ni pitäs saaha nyt se silleen että voi ihan kuivallakin driftailla, alusta pitää kyl ostaa jäykempi tiedossa yks alle 500e,

kun ostan kunnon männät yms. ni varmaan laitan sitten yli 350hv ehkä ylikin jos vain pystyy!!
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Taas kärpänen katosta kyselee, että mitä teho luokkaa vois olla tuolla puolenkilon painella jos puhaltas vakio 3L 24 tattista :?:
Vai onko v***an hyötyä rueta edes miettimään koko asiaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Manu300cea24 kirjoitti:Taas kärpänen katosta kyselee, että mitä teho luokkaa vois olla tuolla puolenkilon painella jos puhaltas vakio 3L 24 tattista :?:
Vai onko v***an hyötyä rueta edes miettimään koko asiaa.
Noin 50% lisää tehoa.

Ja kannattaa miättiä!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

vilpel kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Taas kärpänen katosta kyselee, että mitä teho luokkaa vois olla tuolla puolenkilon painella jos puhaltas vakio 3L 24 tattista :?:
Vai onko v***an hyötyä rueta edes miettimään koko asiaa.
Noin 50% lisää tehoa.

Ja kannattaa miättiä!
Niinkö meinaat :!:
Tuntuu vaan niin kovalle tehon nouselle.
Sehän olis jo 330HP:tä :!:
Niin no mistäpä sitä tietää kun ei ole tullu leikittyä turbojen kanssa.
Kestääköhän vakio paikat ihan tuoltaan :?:
Tietty käytöstä kiinni.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Manu300cea24 kirjoitti:
vilpel kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Taas kärpänen katosta kyselee, että mitä teho luokkaa vois olla tuolla puolenkilon painella jos puhaltas vakio 3L 24 tattista :?:
Vai onko v***an hyötyä rueta edes miettimään koko asiaa.
Noin 50% lisää tehoa.

Ja kannattaa miättiä!
Niinkö meinaat :!:
Tuntuu vaan niin kovalle tehon nouselle.
Sehän olis jo 330HP:tä :!:
Niin no mistäpä sitä tietää kun ei ole tullu leikittyä turbojen kanssa.
Kestääköhän vakio paikat ihan tuoltaan :?:
Tietty käytöstä kiinni.
Kyllä se vaa nii on! mutta se mitä tulee riippuu kymeenistä, sadoista asioista...
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Onhan tuossa 24 venasessa jo 224 heppaa vakionakin, elikkä 100 hevosen nousu varmasti kuormittaa konetta hieman enempi, mutta ei sinne aivan kauheita paineita tarvitse. Luulen että jopa puolella kilolla pääsee tuohon tavoitteeseen. Ahtimella on myös mahdollista saada levennettyä hyvää vetoaluetta, joten pelkkä huipputeho ei aina kerro millainen kone on ajaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mitähän tuollane rojekti mahdollisestin vois kustantaa?
Jonkinlaine suunta edes? 100-3000ecuun?
Luvat tietysti tarvii olla.
Mut tarviiko katastukseen olla teholaput ja jne.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Hinta on vissiin aika kattava :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin