Väykky ja lastenistuin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Väykky ja lastenistuin

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Tähän on tultu eli perheen lisäystä on vuoden loppupuolella tulossa ja martta kyselee kaikenlaísia hankalia kysymyksiä hanttarin airbagistä...

Elikkäs missään ei ole avainta tai katkaisijaa jolla tuon saisi kytkettyä pois.
Kuulin notta tuossa voisi olla lastenistuimen tunnistin joka toimii mersun oman lastenistuimen kanssa, mutta entäs muiden lastenistuinten ja pitääkö huhu ylipäätänsä paikkaansa??
Vai pitääkö asentaa oma erillinen katkaisijansa?

Ja tuo kulkupelihän on 300 tdt -98
Ei oppinut olutta ojaan kaada
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heimo »

perusperiaatehan on että ei lastenistuinta turvatyynypaikalle. enkä kyllä henk.koht. laittaisi istuinta eteen muutenkaan. takapenkillä nuo kaks matkaa ihan mukavasti ja ovat menneet ihan alusta asti.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Jostain olen saanut päähäni että nuo avaimella säädettävä airbagin poiskytkentä ei toimisi aina ihan 100%. Muistaakseni ihan jossain television auto-ohjelmassakin suositeltiin että poistaisi merkkiliikkeessä tuon bagin kokonaan, jos meinaa lasten turvaisuimen eteen sijoittaa... Mutta siis varmaksi tiedoksi en mene tuota väittämään. Kertokoot viisaammat lisää.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Parempi laittaa lapset ja vaimo taakse tai sitten vaimo ajaa ja mene itse taakse. Meillä on pojat 8 v 3v ja 7 kk ja nyt pari kuukautta vaimo on sitten istunut jo pienemmänkin aikana edessä.

Turvallisuus kysymys on myös se, että kun pikkuinen on hantin paikalla ja vähän rääkäisee, niin kuskin keskittymiskyky liikenteestä herpaantuu ja koko tilanne muuttuu vaaralliseksi.

Lapset taakse ja seuraavalle pysäkille parkkiin jos ovat tyytymättömiä. Kolmen pojan isänä olen tätämieltä ja kaikki olen saanut aina tyytymään takariviin.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Takana saavat olla kun itse ajan, mutta kun martta on yksin liikenteessä niin kuulemma helpottais jossain määrin jos on napero etupenkillä. Tutin takaisin suuhun laitossa jne..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Omat 2 kpl. aina taakse. Takalaseihin mahdollista asentaa ikkunoihin tummennuskalvoja / aurinkosuojat, niin aurinko ei pistä heti silmiin. Eteen tilapäiset aurinkosuojat jne. viritykset ei voi olla hyvä asia vaikka kyllä näitäkin liikenteessä näkyy.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Sittenhän sillä ei enään ole väliä, kun nassikat matkustaa naama menosuuntaan. Silloinhan aribägi toimii niinkuin aikuisillakin, sikäli jos lapsi sinne asti liikahtaa.

Sikäli, ettei meidän perheen mersuissa ole kuin yksi kpl yhteensä airpäkejä ja sekin on ratissa. heh.
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heimo »

pyhimys kirjoitti:Takana saavat olla kun itse ajan, mutta kun martta on yksin liikenteessä niin kuulemma helpottais jossain määrin jos on napero etupenkillä. Tutin takaisin suuhun laitossa jne..
nyt kannattaa martta opettaa, että ajon aikana ei sitä tuttia edes suuhun laiteta. on liian paljon riskeerattavaa pelissä. ja niin kun sundiz tuolla aiemmin kirjoitteli, niin ei todellakaan ole 100% varmaa poiskytkentä. ainoa varma on kun ei ole sitä pussia siellä. kyllä ne oppii siellä takana itsekseenkin olemaan, vaikka vähän aikaa se ottaa. tsemppiä vaan.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pyhimys kirjoitti:Takana saavat olla kun itse ajan, mutta kun martta on yksin liikenteessä niin kuulemma helpottais jossain määrin jos on napero etupenkillä. Tutin takaisin suuhun laitossa jne..
Kakrut taakse !!! Kerroppa tämä uutinen Martalle ja sivistä hieman liikenneturvallisuudesta. Pikku kitinän takia ei henkee kannata riskeerata. Vauhdissa ei parane mitään tutteja viritellä...

Väykyn takapenkille muuten mahtuu hienosti 3 lasten-istuinta rinnakkain (allekirjoittaneella tämä tilanne). Että vielä sulla on varaa lisätäkin tota katrasta...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Jep, taakse. Meillä molemmat juniorit jatkuvasti takana ja ei juurikaan pysähdyksiä tuttien tai muidenkaan takia ole tarvinnut tehdä.
Kyllä ne siellä pärjää vaikka vähän itkua tulisikin.

Itse joskus testimielessä koitin penkkiä eteen ja mielestäni penkin pääntuki tuli niin ylös kojetaululle että esim. hirvikolarin sattuessa "suojana" ei ole kuin tuulilasi.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Vastaa Viestiin