ksutinen kirjoitti:Nää "paljonko kuljee" jutut menee vähän suoli24 puolelle jo.
Eiköhän kaikki autot kulje riittävästi ja jokainen joka tietää oman auton huippu nopeuden pitää sen vaikka omana tietonaan...
Eli anna muiden puhua aiheesta .. Kyllä tämä on mielestänä norm. autoilu-asiaa
Mielestäni ei sinun tarvitse määrätä mitä muut saavat keskustella ? vai?
Noh,noh.. ei parane ottaa hernettä nenuliin. Jatkakaa toki keskustelua, mutta toivottavasti kukaan ei postaa sekaan kuvaa mittaristostaan, jossa komeilee 2**km/h nopeus yleisellä tiellä... sorry vielä kerran, jatkossa olen hiljaa
mulla on ollu tollanen W123 300D ja veto loppu jo 145 ,eikä yhtikääs enempää
ja 124.200D: tuli katto vastaan jo 160
en kyllä ymmärrä näitä huippujen kehujia onko heillä niin iso mittarivirhe vai!
360 E: olen kelannut 220 ja ei tullut vielä rajoitinta vastaan ,vaan olis ollut vielä varaa kokeilla vaan piti saksan mootoritieltä kääntyä pois. dieselit kokeilin venäjän puolella jossa oli pitkä suora ja loiva alamäki.
tupis kirjoitti:mulla on ollu tollanen W123 300D ja veto loppu jo 145 ,eikä yhtikääs enempää
360 E: olen kelannut 220 ja ei tullut vielä rajoitinta vastaan ,vaan olis ollut vielä varaa kokeilla vaan piti saksan mootoritieltä kääntyä pois. dieselit kokeilin venäjän puolella jossa oli pitkä suora ja loiva alamäki.
Niin oman mittarivirheeni jo kerroin.
Nyt kun tuli W124 200 D:stä puhetta en malta olla mainitsematta seuraavaa:
Ajelin pari viikkoa sitten lauantaina kaksi tuntia W124 200 D:llä -93 ja täytyy sanoa -anteeksi vaan 200 D:n omaajat- että kyllä se tuntui kohtuuttoman laiskalta. Kaasu oli monessa kohtaa ihan huomaamattakin pohjassa ja silti oli tunne lisäkiihtyvyyden tarpeesta. Oma auto tuntui heti perään tosi pirtsakalta ja tuli heti mieleen miten voi olla että w124:lle luvataan suurempi
huippunopeus. Onhan se aerodynaamisempi, mutta sen verran oli suuri ero kiihtyvyydessä moottoritienopeuksissa, että ihmetyttää.
Tuo oma 88-heppainen menee mittarin mukaan 160km/h (loivassa alamäessä melkein 180 ) ja mittarivirhe 100km/h:ssa on n. -8km/h.
Funtsin tuossa sunnuntaina pikkupikku krapulassa että pitäisköhän laittaa mutka putkeen? Kun ei noita alkuperäisiä 3.0 turbodieselseleitä juuri tarjolla ole. Taitaa jäädä tekemättä, mutta pitäähän sitä haaveilla ja itseään kiusata...
Leka kirjoitti:Niin no 88 heppaa on ja tehtaan ilmoitus muistaakseni 150 tai 155 km/h.
Silti tuntuu kiihkeesti yläpäässä liikahtavan. 150:n jälkeen kiihtyvyys on oikeastaan suhteettoman hyvä verrattuna pienempiin nopeuksiin. (kai se on suuri tilavuus ja vääntö ).
Satasessa mittari kusasee 8 km/h ja 180:ssa jonkun verran lisää. Neulan olen saanut yli 180:n jonnekin 190 tienoille (pitäisi olla enemmän lukemia tuossa )
Ei mitenkään, että olisi mun nokivasara mikään raketti, mutta tehtaan ilmoitus vaikuttaa hieman pessimistiseltä.
Samansuuntaisia kokemuksia -84 300D, lasi menee tappiin, ja 80km/h vauhdista kiihtyy katkeamatta 150km/h mittarinopeuksiin vaivatta, 150 ja siitä ylöspäin vaati diiselille tyypillisesti aikaa, mutta vaivatonta ajaminen on kyllä kieltämättä lintta tiskissäkin
Itsekkin olen -84 300D saanut 3päällä ja vähän yli 180km/h huippunopeudeksi moottoritiellä(ihan kostoks piti karstoja polttaa). Itse en tiedä paljon mittari valehtelee, mutta asteikko loppu mittarista kesken. Alla 14" 185 leveet renkaat. 4 lovinen laatikko.
Joku saattaa tuomita minut suoli24-tasolle, mutta kerrottakoon tämä silti.
Mainitsemani W124 200 D yksilön vauhtivarat tuli aamupäivällä koettua moottoritieolosuhteissa. 150:n jälkeen tuntui jo aika nihkeältä, mutta pitkään kaasu pohjassa ajon jälkeen viisarin sai hivutettua karvan verran yli 160.
tupis kirjoitti:mulla on ollu tollanen W123 300D ja veto loppu jo 145 ,eikä yhtikääs enempää
Ajelin pari viikkoa sitten lauantaina kaksi tuntia W124 200 D:llä -93 ja täytyy sanoa -anteeksi vaan 200 D:n omaajat- että kyllä se tuntui kohtuuttoman laiskalta. Kaasu oli monessa kohtaa ihan huomaamattakin pohjassa ja silti oli tunne lisäkiihtyvyyden tarpeesta. Oma auto tuntui heti perään tosi pirtsakalta ja tuli heti mieleen miten voi olla että w124:lle luvataan suurempi
huippunopeus. Onhan se aerodynaamisempi, mutta sen verran oli suuri ero kiihtyvyydessä moottoritienopeuksissa, että ihmetyttää.
Mauri, mistä sait W123:n kiihtyvyydet? Mitä 230 E:lle luvataan? Tai no, jos sulla on, niin postaa kaikki...
Oishan ne kyllä Hofnerin kirjasarjassa, vaan kun se on Joensuun kaupunginkirjastossa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
itellä 200d
se voi olla et kyseinen 200d oli saksasta tuotu? niissähän on ruisku säädetty päästöjen takia aika pienelle, itse olen tuollaista saksan tuonti 200d:tä ajanut, ja voi v etttä kulki laiskasti, omasta on syöttöä ruuvattu isommalle ja ero tuollaiseen "saksa" tuontiin on kuin yöllä ja päivällä
se voi olla et kyseinen 200d oli saksasta tuotu? niissähän on ruisku säädetty päästöjen takia aika pienelle, itse olen tuollaista saksan tuonti 200d:tä ajanut, ja voi v etttä kulki laiskasti, omasta on syöttöä ruuvattu isommalle ja ero tuollaiseen "saksa" tuontiin on kuin yöllä ja päivällä
Ei kyllä se ihan Suomi-auto oli.
Kyllä ne säädöt ajan kanssa menevät pieleen, ihan pumpun kulumisenkin takia. Omassa oli kanssa syötöt tosi pienellä kun ostin sen, eikä reagoinut ahtoihin. Käynnistyi 25 asteen pakkasessa aika heikosti ilman lohkoa. Sitten säädätin pumpun viimeisen päälle ja vaihdatin kaiken kuluvan ja nyt kelpaa, käy erittäin kauniisti tyhjää ja potkii todella reippaasti (varsinkin tänään kun on kostea keli ), kulutus samassa kuin ennen.
Kunnon säädätys penkissä on ehdottomasti kaiken rahan arvoinen, itse syöttöä ruuvaamalla usein tuhoaa seossäädön totaalisesti.
Kryptonite kirjoitti:kattelin tossa tota italian kielistä omistajan manuaalia niin siinä lukee
että ei tää mun meno peli pitäs kulkee kun 232km/h huippunopeus
235km/h jos repii katalysaattorin huit vittuun. Manuaali kulkee 240km/h. ajattelin että onko joku tesminy/vedättäny loppuun omansa että kulkeeko tön vai kulkeeko jonkun kovempaakin. Ajattelin vaan kysyä. en uskalla oikeen ite lähtee päästeleen kun heti sie on poliisit kytiksellä. mutta onko joku tesminy omansa?
Itselläni oli 300E - 24 (4-vaihteisella automaatilla). Sillä kokeilin kerran huippuja, nopeusmittari näytti 252km/h ja kierroksia siinä vaiheessa 7000rpm. Nopeusmittarin näyttämä oli se 252km/h, mutta mikähän oli todellinen nopeus?
Jysäytin 190E 2.6L mittariin 220kmh ja mittari valehtelee siinä 100kmh -6 ja seki on mitattu poliisin tutkaan Mutta luultavasti toi huippu nopeus on siin 210kmh. Sit menee off-topick meno ei ollu niin hurjaa kuin kelkalla 200kmh ja seki oli sit poliisin tutkaan. piti sanoa ku tässä noita huippuja kerta kerrottiin.
300tdt meni 197km/h saksan maalla gps:sän mukaan, ei huono kummiskin 2km/h yli tehtaan lupaaman
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Ajelin tuossa yksi päivä Nokia - Tampere moottoritietä, aika nopeastihan se meni, kun mittarissa näkyi jossakin kohtia 684km/h. Kierroksia oli siinä vaiheessa se 2000rpm.
Lepisto kirjoitti:Ajelin tuossa yksi päivä Nokia - Tampere moottoritietä, aika nopeastihan se meni, kun mittarissa näkyi jossakin kohtia 684km/h. Kierroksia oli siinä vaiheessa se 2000rpm.
Eilen kun Oulun moottoritietä päästelin, niin mittarissa näkyi 306175! Ilman pumpun ruuvausta. Funtsi sitä, NASA!
No se siitä. Kuiteniin -92 300TD, 12-venttiilinen, jaksaa nostaa mitarin tuonne 190:iin. Pienet perheseatit TDI-koneella puskee ohi oikealta ja vasemmalta
rainerb kirjoitti:Eilen kun Oulun moottoritietä päästelin, niin mittarissa näkyi 306175! Ilman pumpun ruuvausta. Funtsi sitä, NASA!
No se siitä. Kuiteniin -92 300TD, 12-venttiilinen, jaksaa nostaa mitarin tuonne 190:iin. Pienet perheseatit TDI-koneella puskee ohi oikealta ja vasemmalta
Oletko tarkistanu että kaasuvaijeri tosiaan aukaisee syötön täysin auki, tai ettei pakoputki ole tukossa tai jotain? Mielestäni spksitkin lupaa 2-alkuista huippunopeutta 300TD:lle ?
Minulla on hiukan sellainen käsitys että 300TD orkkissäädöolläkin tarjoaa kesäisellä märällä asfaltilla kahvaa sivulle kun reippaasti liikkeelle lähtee (normirenkailla) ? Näin ne jotkut on puhuneet liekkö sitten totta? Jos näin on niin ei kait VW -ryhmän alemman pään TDI:t kiusaa tee?
No, en ole tarkistanut vaijeria. Säädöt ovat aika laihalla, kun savutuksen katsastusrajakin alittuu kirkkaasti. Ajattelin käydä tänä kesänä vähän ruuvauttamassa kunhan tulee sopiva hetki.
Ei tuo 300TD missään tapauksessa voi kovin terhakka kuitenkaan olla, vakiona vain 81 kW ja noinkin iso auto...
300 tdt ei tarjoa perää sivulle varovasti tai varomattomasti lähdettäessä normirenkailla tai kapeammilla joten tuskin sitä tekee turbo sedanikaan. Jarrua vasten saa sitten sorvattua nakit vaikka räteille mutta eriasia onko se enää järkevää. 147 hv ei vielä vie kuuhun, joskin riittää arkiliikenteeseen...
en kyllä että kunnossa oleva 300tdt tai dt tarjois perää sivulle paikaltaan lähtiessä kuivalla tai sateella, muuten omassa on jotain pahasti vialla
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Sattulta tapaamani inttikaverin napalangon pikkuserkun käly kävi äsken suljetulla alueella suorittamassa karstanpoiston omistamallani W123 300 D:llä. Iltatähti on vm. 83 ja 534 000 +rapiat ajettu. Mittarivirhe on 80 nopeudessa +2 km/h (katsottu hiljattain näyttötaululla). Otti nelosella 176 km/h ja vitosella 182 km/h lasiin, kuulemma. Kiihtyvyys kylläkin katsottiin kuulemma almakasta, kommentoi peloton testipilotti. Ihan kohtalaisia lukuja mielestäni kuitenkin, koska todellista meni siis n. 170 km/h. (onko kukaan mitannut, onko mittarivirhe lineaarinen noissa vanhoissa VDO:n kamppeissa ?) Epäilen, että joku on joskus ruuvannut lossini pumppua hieman, itse en ole tehnyt muuta, kuin Liqui Molyn tököteillä pumpun puhdistuksen, säätänyt venttiilit ja käyttänyt laatuöljyjä koneessa.
Täytyypä pyytää häntä joku kerta uusimaan koe GPS mukana...
T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)