Mikä MB noin 10ke? W210?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mikä MB noin 10ke? W210?

Viesti Kirjoittaja Groove »

Isäukko meinaa vaihtaa nuorempaan. Tavoitteena on saada kaunis, ryhdikäs ja kupaton tähtisilmä. Se saa laskuttaa reilun 10 tuhannen euron verran.

Kiikarissa on ollut 96-98-vuosien W210 Väyryset, mutta minä en ole itse kovin varma sellaisen hankinnan kannattavuudesta. Samanikäisessä W202 C-sarjassa tuntuu olevan samoja ongelmia (?) kuin noissa väykyissäkin. W140 ei käy. Kakkosnelonen on liian vanha.

Uskaltaako väyrysen hankkia? Pienellä bensakoneella (esim. 230) ja automaatilla. Ruoste niissä minua eniten harmittaa. Ja se että jos niissä on 8 vuoden (vai 10?) koritakuu, jonka aikana Veho laittaa pellit kiiltäviksi takuun piikkiin (eikö?), niin sehän on jo tuon ikäisissä väykyissä ohi.

Minkälaisessa kunnossa tuon ikäiset Väyryset yleisesti ottaen ovat? Ja jos ne ovat hyvässä kunnossa, niin kauanko kestää että ruoste alkaa olemaan haitaksi? Olen käsittänyt, että nämä rupsahtavat melko nopeasti.. Vai onko niissä jotain muita merkittäviä ongelmia, jotka ovat vain jääneet tuon ruostejupakan peittoon?

Jos sellaisen aikoisi hakea Saksasta, niin millaisia eroja autojen kunnossa on etelä- ja pohjois-saksan välillä?
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

Eipä noissa suuria eroja ole, yhtälailla ruostuu -96 kuin -99 pre-facelifti.
Enemmän vaikuttaa miten on pidetty ja tarkasti syynäämällä auton allekin näet mahdolliset liiat öljyvuodot. Väyrynen on ainakin selvästi tilavampi kuin C-sarjan mese.

Jos nätisti ajelee niin E200/E230 on ihan jees (~136 hv) , toki jos haluat tehoa kiihdytyksiin tai vedät asuntovaunua niin sitten on mentävä isompaan koneeseen. Manuaalina ok, automaatille vähän pieni kone mutta riippuu hiukan ajotavasta, saa sen nätistikin menemään. Diesel ei ilmeisesti tullut tapauksessasi kysymykseen. Vehon käytäntö on ollut melko kirjava ja muuttunut ainakin meilläpäin vuosittain. Pääsääntöisesti jos löytyy origiunal huoltokirja ja siinä huollot tehty niin pitäisi mennä takuuseen ainakin -99 mallista eteenpäin(varma). Vanhemmista eos.

Kuten mikä tahansa auto, mersukin kuluu. Varaudu ainakin seuraaviin:
alapallonivelet,narinahelat takana, perusjutut eli jarrulevyt,palat. Jos on ajettu kunnon öljyillä ja vaihdettu vähintään 15 tkm välein ei koneessa pitäisi olla mitään sanomista. Ruoste on minusta se pahin vihollinen.

Yhtälailla suolataan Etelä kuin Pohjois-Saksassa. Itse olen löytänyt parhaat keski-Saksasta mutta liekö ollut sattuman kauppaa.

Jos kaikki on kunnossa ja pysyt osapuille original rengaskoossa niin on hyvä auto ajella. Itse kehottaisin pyytämään ko.automallin omistavaa ajamaan hankintalistalla olevaa yksilöä, niin pystyy heti sanomaan onko jokin pahoin vialla.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

illinois sanoikin jo kaikkein olellisimmat asiat.

Mielestäni 230sellä ehtii ihan mukavasti (110 Kw=n.150 hp) myös automaattina ja kone on kyllä hyvä ja kestävä.

Ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan ja melutasoltaan Väykkä on kyllä 202sta aimoharppauksen edellä.

Ruosteista en enemmälti osaa sanoa, mutta jos ruosteettoman saa, niin hyvää huolta ja puunaamista kehiin niin myös pysyy ruosteettomana
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Groove »

No niin, eli nyt näyttää siltä, että hankimme väyrysen aivan lähiaikoina Saksasta. Saas nähdä millainen peli sieltä sitten tulee.. :) Ja tosiaan 200 tai 230 -koneella se tulee olemaan ja niiden potku kyllä riittää varmasti isäni käyttöön.
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

niin emokin luuli.. ja sitten se tilas kuitenkin e430.. ja on tyytyväinen..
tehoa ei vaan koskaan ole liikaa.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Vastaa Viestiin