Lisäkysymys: onkohan siinä järjestelmässä kuinka suuri paine?
W140:n ilmastoinnin osia...
W140:n ilmastoinnin osia...
Kun ongelmana on vuotava ilmastointi, niin kuinkahan pieniä paloja saa uusia osia, joita pystyy vaihtamaan? Vuotokohta on kuskin puolen ajovalon vieressä/takana olevassa putkessa(/letkussa) ja siihen vaivaan haetaan uutta osaa. Haku-toiminteella tuli valitsemillani sanoilla ihan mahoton määrä linkkejä, joten ajattelin kysyä josko joku muistaa justiinsa korjanneensa samanlaista vikaa.
Lisäkysymys: onkohan siinä järjestelmässä kuinka suuri paine?
Lisäkysymys: onkohan siinä järjestelmässä kuinka suuri paine?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: W140:n ilmastoinnin osia...
Kuulostaa halvalta, vie Pellen Pajalle ( kts. Hyvät Huollot ) ja hän laittaa homman kuntoon kohtuukustannuksin.Juselius kirjoitti:Vuotokohta on kuskin puolen ajovalon vieressä/takana olevassa putkessa(/letkussa) ja siihen vaivaan haetaan uutta osaa.
Tässä vaiheessa korjaus sitten rupeaa maksamaan:

S320L -97
- Sami J. E.
- Mersumies

- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Mulle vaihdettiin satakaksnelkkuun höyrystin viime kesänä, 2pv oli auto korjaamolla. Maksoi 750€, ilman kuittia.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Kyllä, se on toinen putki. Kävin itsekin kyselemässä tilanteen tiimoilta. Malmilla Jäähdytinkorjaamo Kinanen kertoi, jotta kun otat osia irti ja tuot tänne niin korjataan. Saattaa luettuna vaikuttaa ylimieliseltä, mutta sitä palvelu ei suinkaan ollut, vaan oikeasti ystävällistä! Siitä boonukset!
Sitten kävin Konalassa, jäähdyttimien ja ilmastointien merkkihuollossa ja siellä alettiin auton tarkastamisen jälkeen lähes suoraan tarjoamaan uutta lauhdutinta. Kysyin hintaa ja selaamisen jälkeen paketin hinnaksi tuli n.600€ sisältäen lahduttimen, "kuivaimen" (jo muistan oikein, mitä epäilen) ja aineet sekä koko päivän työt. Toisaalta ihan kilpailukykyinen hinta, kun vertaan SECin ilmastointihuoltoon, jossa myös vaihdettiin osia ja tietysti aineet, hintaan 400€.
Mutta onkohan kaikki osien vaihtaminen tarpeen? Sitä epäilen... Ihmetyttää vaan tuo tyyli, lähes heti tarjota osapakettia töineen, ennekuin selkeä vika on paikallistettu. Se pitäisi olla ihan ensimmäinen homma!!! Mutta ehkä suuri myynti ja menekki työn kanssa on toisille "se mittari".
W140:sen ilmastointijärjestelmässä paineita on etuosassa 17bar ja muualla 2-5bar, kertoi oikea ammattilainen.
Taidampa poiketa hyvinkin pikaisesti Pellen Pajalla.
Pitää vielä kysyä, että mitä hemmettiä tuossa Markun kuvassa oikeen tapahtuu? Näyttää "räjäytyskuvalta" näin amatöörin silmin.
Sitten kävin Konalassa, jäähdyttimien ja ilmastointien merkkihuollossa ja siellä alettiin auton tarkastamisen jälkeen lähes suoraan tarjoamaan uutta lauhdutinta. Kysyin hintaa ja selaamisen jälkeen paketin hinnaksi tuli n.600€ sisältäen lahduttimen, "kuivaimen" (jo muistan oikein, mitä epäilen) ja aineet sekä koko päivän työt. Toisaalta ihan kilpailukykyinen hinta, kun vertaan SECin ilmastointihuoltoon, jossa myös vaihdettiin osia ja tietysti aineet, hintaan 400€.
Mutta onkohan kaikki osien vaihtaminen tarpeen? Sitä epäilen... Ihmetyttää vaan tuo tyyli, lähes heti tarjota osapakettia töineen, ennekuin selkeä vika on paikallistettu. Se pitäisi olla ihan ensimmäinen homma!!! Mutta ehkä suuri myynti ja menekki työn kanssa on toisille "se mittari".
W140:sen ilmastointijärjestelmässä paineita on etuosassa 17bar ja muualla 2-5bar, kertoi oikea ammattilainen.
Taidampa poiketa hyvinkin pikaisesti Pellen Pajalla.
Pitää vielä kysyä, että mitä hemmettiä tuossa Markun kuvassa oikeen tapahtuu? Näyttää "räjäytyskuvalta" näin amatöörin silmin.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
[quote="JuseliusPitää vielä kysyä, että mitä hemmettiä tuossa Markun kuvassa oikeen tapahtuu? Näyttää "räjäytyskuvalta" näin amatöörin silmin.
[/quote]
Ihan normaali ilmastointilaitehuolto
, mun autoon oli edellisen omistajan aikana tehty ilmastointilaiteremppaa joskus viime vuosituhannen lopulla, autossa oli kuitti 10 000 mk:n työstä.
Ihan normaali ilmastointilaitehuolto
Pellen Paja on todella käymisen arvoinen paikka !
Sieltä sain itsekin "eväät" kesällä 2006 omaan lauhduttimen vaihtoon. Todellakin auto on juuri tuon näköinen kun Markun kuvassa. Noin 3 viikon aikana (huom. vapaa-ajat) sain homman tehtyä ja voin sanoa, että oli melko ikävä ja työntäyteinen homma. Osat maksoi Saksasta tilattuna n. 220 e (lauhdutin ja kuivain) ja oma työ "ilmaista"
Se kuivain kannattaa sitten ehdottomasti vaihtaa, mikäli ilmastointijärjestelmä avataan, koska se "saastuu" välittömästi
Sieltä sain itsekin "eväät" kesällä 2006 omaan lauhduttimen vaihtoon. Todellakin auto on juuri tuon näköinen kun Markun kuvassa. Noin 3 viikon aikana (huom. vapaa-ajat) sain homman tehtyä ja voin sanoa, että oli melko ikävä ja työntäyteinen homma. Osat maksoi Saksasta tilattuna n. 220 e (lauhdutin ja kuivain) ja oma työ "ilmaista"
Se kuivain kannattaa sitten ehdottomasti vaihtaa, mikäli ilmastointijärjestelmä avataan, koska se "saastuu" välittömästi
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
nautiskelua jalossa muodossa
Veholla pelkkä lauhdutin / syyläri 695€...
Siitä lähtevälle putkelle kone näytti kahta hintaa 150€ tai 305€...
Onkos jollain laittaa tänne ohjeet millainen homma on purkaa syyläri ja putket, josko vaikka ite...
Siitä lähtevälle putkelle kone näytti kahta hintaa 150€ tai 305€...
Onkos jollain laittaa tänne ohjeet millainen homma on purkaa syyläri ja putket, josko vaikka ite...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Sori tuli annettettua hieman väärää infoa. Siis omastani vuoti höyrystin (evaporator), joka on haudattu kojelaudan uumeniin, maksoi Veholla jotain 800-900 e. Lauhdutin on kai se keulalla oleva vähän syylärin näkönen.
Kiinnostaako tietää mitä osat maksaisi Saksassa ?
Kiinnostaako tietää mitä osat maksaisi Saksassa ?
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
nautiskelua jalossa muodossa
saefix kirjoitti:Kiinnostaako tietää mitä osat maksaisi Saksassa ?
No toki! Onko myös mahdollinen toimitusaika ja -tapa tiedossa, jos meinaan olisi ehjää tavaraa kohtuuhinnalla. Toinen vaihtoehto on sitten teettää uusi lauhdutin Malmilla, jäähdytinkorjaamo Kinasella. On kuulemma useat merssumiähet teettäny kun hinta on runsaasti huokeampi kuin niillä jotka myyvät "valmista" tavaraa. Pellen hinnoista en vielä tiedä...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
No siis saahan niitä syylärin eteen tulevia kennoja tarvikkeenakin?. Itse olen ostanut ja vaihtanut omaan C ja E mersuun. Maahantuojia esim. Kaha ja Örum.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!




