ST käyttöautona
ST käyttöautona
Muutama kysymys...
Olen selaillut foorumia jonkin aikaa, ja infoa on aika hyvin tarjolla, mutta SuperTurbon käytöstä jokapäiväisessä ajossa ei ole kauhean paljon puitu.
Eka asia: E-mallin 124-korinen 300 DT -miten vähäpäästöisen saa helpoimmin leimattua ST:nä? Herleviltähän ainakin on tullut jopa C-koppainen ST, ja on varmasti vähäpäästöinen rekkarissa.
Jos tuon auton Saksasta, ja rekisteröin sen Suomeen vasta rakentelun jälkeen, tuleeko lisää mutkia matkaan?
Onko /saako '93-'95 E 300 DT lukkoperällä?
Sitten kestävyys. Jos kone täysremontoidaan, ja otetaan sitten ST-tehoja, minkä verran tehoja uskaltaa ihan jokapäiväisessä käytössä puristaa? Jos olisi esim. 450 hp, mutta ajaa normaalisti pienillä ahdoilla vaikka 250-300 hp tehoilla, luulisi varmaan palikoiden pysyvän kasassa aika hyvin?
Ja miten syöttöpumppu pelittää täydellä kaasulla, jos ahtoja onkin laskettu?
Kulutus sekalaisessa ajossa?
Ja sitten nuo HX40 ja GT40 turbot, saadaanko peltisarjalla heräämään suht alhaalla, vai onko yleensäkään ongelma?
Ja vielä yksi juttu, mynäpumpulla jne. muutoksilla saa tehoa, mutta piristyykä auto myös alakierroksilla, huomioiden isomman turbon viiveen?
Kiitoksia vaan vastauksista...
Olen selaillut foorumia jonkin aikaa, ja infoa on aika hyvin tarjolla, mutta SuperTurbon käytöstä jokapäiväisessä ajossa ei ole kauhean paljon puitu.
Eka asia: E-mallin 124-korinen 300 DT -miten vähäpäästöisen saa helpoimmin leimattua ST:nä? Herleviltähän ainakin on tullut jopa C-koppainen ST, ja on varmasti vähäpäästöinen rekkarissa.
Jos tuon auton Saksasta, ja rekisteröin sen Suomeen vasta rakentelun jälkeen, tuleeko lisää mutkia matkaan?
Onko /saako '93-'95 E 300 DT lukkoperällä?
Sitten kestävyys. Jos kone täysremontoidaan, ja otetaan sitten ST-tehoja, minkä verran tehoja uskaltaa ihan jokapäiväisessä käytössä puristaa? Jos olisi esim. 450 hp, mutta ajaa normaalisti pienillä ahdoilla vaikka 250-300 hp tehoilla, luulisi varmaan palikoiden pysyvän kasassa aika hyvin?
Ja miten syöttöpumppu pelittää täydellä kaasulla, jos ahtoja onkin laskettu?
Kulutus sekalaisessa ajossa?
Ja sitten nuo HX40 ja GT40 turbot, saadaanko peltisarjalla heräämään suht alhaalla, vai onko yleensäkään ongelma?
Ja vielä yksi juttu, mynäpumpulla jne. muutoksilla saa tehoa, mutta piristyykä auto myös alakierroksilla, huomioiden isomman turbon viiveen?
Kiitoksia vaan vastauksista...
Re: ST käyttöautona
Automaattisella 100% hydraulisella lukolla (ASD).TurboJ kirjoitti: Onko /saako '93-'95 E 300 DT lukkoperällä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Totta ku vesi. Yks veto viime kesänä kuumana hellepäivänä (mustangin perhana yritti härkkiäKyllähän tuo kone kestää, jos jättää huippunopeuskokeilut väliin.

Seurauksena kansi halki. Toki ilmeni vasta pitemmän ajan päästä ku huomasin et nestettä katoaa vähitellen ja ylävesiletku oli kivikova.
Muuten ei ongelmia, syötöt ollu täysillä koko ajan, 1,8-2bar, 40000km takana.
Re: ST käyttöautona
TurboJ kirjoitti:Eka asia: E-mallin 124-korinen 300 DT -miten vähäpäästöisen saa helpoimmin leimattua ST:nä? Herleviltähän ainakin on tullut jopa C-koppainen ST, ja on varmasti vähäpäästöinen rekkarissa.
ei saa , e-mallit on jo vähäpäästöisiä joten niihin et voi edes cooleria laittaa keulille, etkä ahdinta vaihtaa isompaan ilman tuhansia euroja maksavia päästötestejä ja mitä vielä oli...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
ei helv.. tuo teho on ihan liikaa "normi ajoon".. kyllä kerkeää normi liikenteen mukana vaikka käyttäs sitä 100hp..Sitten kestävyys. Jos kone täysremontoidaan, ja otetaan sitten ST-tehoja, minkä verran tehoja uskaltaa ihan jokapäiväisessä käytössä puristaa? Jos olisi esim. 450 hp, mutta ajaa normaalisti pienillä ahdoilla vaikka 250-300 hp tehoilla, luulisi varmaan palikoiden pysyvän kasassa aika hyvin?
ja kaasupolkimella näitä tehoja säädellään.. ei tarvi oikeesti kun nätisti painella niin liikkuu liikenteen mukana, näin tuossa yks kaveri kertoili.
toisilla tuntuu kestävän hyvinkin toisilla kestää 7km.. kuskista ja onnesta kiinni.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
No joo, mutta vanhasta kokemuksesta juuri joku 300 hevosta alkaa olla riittävä teho tuon kokoisessa autossa... Meinaan että kai se 100 hv/litra kestää jos osat on uusia jne. Laitetaanko noihin muuten jotain vahvempia laakereita, kansipahveja tms?JACKHAMMER kirjoitti:ei helv.. tuo teho on ihan liikaa "normi ajoon".. kyllä kerkeää normi liikenteen mukana vaikka käyttäs sitä 100hp..Sitten kestävyys. Jos kone täysremontoidaan, ja otetaan sitten ST-tehoja, minkä verran tehoja uskaltaa ihan jokapäiväisessä käytössä puristaa? Jos olisi esim. 450 hp, mutta ajaa normaalisti pienillä ahdoilla vaikka 250-300 hp tehoilla, luulisi varmaan palikoiden pysyvän kasassa aika hyvin?
ja kaasupolkimella näitä tehoja säädellään.. ei tarvi oikeesti kun nätisti painella niin liikkuu liikenteen mukana, näin tuossa yks kaveri kertoili.
toisilla tuntuu kestävän hyvinkin toisilla kestää 7km.. kuskista ja onnesta kiinni.
Ja se katsastus, siis onhan ihmisillä vähäpäästöisiä ST:tä, eli missä juju?
Kyllä mulla on riittänyt kadulla ihan vakiomottorin teho farmarissa, varttimaililla sitten tarvitaan jo virittämistä.TurboJ kirjoitti: No joo, mutta vanhasta kokemuksesta juuri joku 300 hevosta alkaa olla riittävä teho tuon kokoisessa autossa...
Vakio-osilla kasataan, moniventtiilin metallinen kansipahvi. Asiaa on käsitelty muutamissa topiceissa, joten kansipahvin käsittelyn osalta hakua peliin.TurboJ kirjoitti:Laitetaanko noihin muuten jotain vahvempia laakereita, kansipahveja tms?
Ei ole jujua, mikäli joku on saanut laitettua vähäpäästöiseen, esimerkiksi bensacoupeeseen, tehokkaan dieselmoottorin kyseessä on yksittäistapaus, eikä ole mitään takeita, että yhtään vastaavaa enää saa tehtyä.TurboJ kirjoitti:Ja se katsastus, siis onhan ihmisillä vähäpäästöisiä ST:tä, eli missä juju?
Vähäpäästöinen turbodieseli toki voidaan virittää, mutta se pitää tehdä siten, ettei siitä jää kiinni. Siihen ei siis ruuvata holsettia ja cooleria keulalle. Tämä toki rajoittaa tehoa kun pitää pysyttäytyä pienissä ahtimissa. Kannattaa ehkä ostaa 320 cdi tai 400 cdi moottorilla oleva mersu, jos sen on pakko olla vähäpäästöinen ja tehokas.
Lisää tietoa: www.skg.fi