Onko normaali kulutus?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
matzon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.05.2007 18:33
Paikkakunta: jämsä

Onko normaali kulutus?

Viesti Kirjoittaja matzon »

Kävin joulukuussa Ruotsista hakemassa 123 200b mersun.
Vuosimalli-84 toiselta omistajalta ajettu silloin 132000km.
Kaikki katsastus dokumentit oli tallella.Myyjä oli suomalainen kaveri,joka
on asunut ruotsissa jo 14v. Auto sisältä kuin uusi,eikä korissakaan
juuri sanomista ole. Ei ole hitsattu mistään,eikä tarvi vieläkään hitsata.
Mutta kulutusta olen ihmetellyt, kun vie 14l/100km.
Voiko olla normaali kulutus vai mitä sen pitäisi olla?

T:Matzon
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Pääsin 230 vastaavalla alle kympin. On aika kova.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Jos tuo on kaasarikoneella, niin kannattanee tutkailla, josko vaikka olisi imu päällä jatkuvasti.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Riippuu tietty hieman ajotyylistä ja minkälaista ajoa ajaa, mutta silti voi suoralta kädeltä sanoa, että on liikaa
Ilmeisesti on kaasari vehje, joten sieltä asiaa tutkimaan.
Itellä oli 230E -83 ja keskikulutus pyöri kympin korvilla
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
matzon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.05.2007 18:33
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja matzon »

Kyllä on kaasari ja kaikki alkoi kun se kerran tulvi ja purin sen atomeiksi.
Tyhjäkäyntiäkään ei voi pienentää ja käy vielä jälkikäyntiäkin
T:Matzon
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Ei ilmeisesti ole kasausvaiheessa sattuneet säädöt ihan oikeaan kohtaan. Siinä kaasarin kyljessä on se "ryyppymotukka" johon tulee nesteputket ja sähköpistoke. Eli sitä kun kääntää, niin saa säädettyä oikean asennon, jossa imun pitää olla päällä. Kannattaa kokeilla säätää kun kone on kuuma niin, että imu on varmasti pois päältä ja katsoa sitten mikä on tilanne kylmällä koneella.
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Itsellä oli kulutukset -84 200T:ssä 9-13l / 100km, joten aika korkeilta vaikuttas.

Varsin jos toi 14 oli maantiekulutus ?
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Vastaa Viestiin