Vaihdoin tulpat (taisivat olla NGK) n. 1000km sitten ja sen jälkeen se on alkanut huonosti lähtemään käyntiin, kun lähtee käyntiin niin tyhjäkäyntikierrokset vaeltavat 500-2000 välillä...sitten kun sillä on vähän aikaa ajanut niin se käy ihan normaalisti..
sitten välillä se ei lähde pirullakaan käyntiin ja kun lähtee niin sammuu melkein heti, ja kun taas uudelleen yrittää käynnistää niin se lähtee käyntiin ja paukuttaa pakoputkessa..ja kaasua saa painaa todella varovasti että se ei sammuisi..
onko näissä mersuissa jotain tyyppivikaa ko. asialle vai? onko kenties auton sähköissä vikaa vai ruiskussa vai missä?
olen omistanut ko. auton reilun vuoden ja autossa ei ole ilmennyt muuta vikaa, mutta tuo on todella kiusallinen vika kun se tekee sen vaikka kauppareissulla ja kaikki ihmiset katselee kun starttaa ja paukkuu vaan..
saisinko ongelmaan jonkinlaisia ratkaisuehdotuksia...?
MB 230E W124 käyntiongelmat...
Onko samanlaisia oireita kylmällä että lämpimällä koneella? Itsellä kans kylmänä kierrokset sahaa 500-1500, mutta ei ole ikinä sammunut. Lämpimänä kun painat kytkimen pohjaan kierrokset käy n.600, mutta nousee 1000 ja siinä pysyy. Itsellä vika luultavasti ylijännitereleessä tai bensapumpun releessä. Auto toimi vähän aikaa kunnolla kun putsasin releitten liitin nastat, mutta nyt oireilee taas.
M-B 180C aut. -99
Hoviasentajan mukaan mersu 124 sarjan koneet on herkkiä vääränlaisille tulpille. Kertoi tavanneensa monta käyntiongelmaa vaikka tulpat olisikin valistajan mukaan tarkoitettu ko moottoriin. Sanoi ohjekirjan mukaisten Boschin tulppien poistaneen ongelmat useimmissa tapauksissa. 

Yli 25 vuotta mersuilua
mulla oli 190E:ssä sama ongelma.
alkuun oli semmoinen että piti startata tosi pitkään ennen ku lähti käymään ja lopuksi ei enää edes käynnistynyt.
vika löytyi bensapumpun releestä. uusi maksaa pari sataa, eli kannattaa katella sitä vanhaa relettä jos löytys vika siitä.
yleensä joku juotos ironnut tai kylmä juotos
alkuun oli semmoinen että piti startata tosi pitkään ennen ku lähti käymään ja lopuksi ei enää edes käynnistynyt.
vika löytyi bensapumpun releestä. uusi maksaa pari sataa, eli kannattaa katella sitä vanhaa relettä jos löytys vika siitä.
yleensä joku juotos ironnut tai kylmä juotos

Jos siulla sattuis olee ne vanhat tulpat vielä tallella, ni heitäpä ne takas ja kokeile hellittääkö ongelma.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Niin ja kannattaa tarlistaa se ylijännitesuojarele ja sen sulake,mulla kerran ei lähtenyt käyntiin enää marketin parkista ja hinuri vei korjaamolle,se sulake oli hapettunut,uusin kyllä koko releen sen jälkeen.
Se sijaitsee akun takana kuten bensapupun relekin.
Se sijaitsee akun takana kuten bensapupun relekin.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86