Olisi tarkoitus mennä ko. autoa koeajamaan. Mitä sanovat arvoisat asiantuntijat, mihin kohtiin kannattaa autossa kiinnittää huomoita?
Ilmaisesti automaatin toimintaan ja ruostevaurioihin, onko muuta?
C 230 kompressor -97, autom.
C 230 kompressor -97, autom.
s204 -12
ex s202 -00
ex w124 -89
ex s202 -00
ex w124 -89
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
No, sen toiminnan tutkiminen on oikeastaan kaksi asiaa vain: 1) ei saa vuotaa yhtään automaattiöljyä mistään ulos ja 2) pitää vaihtaa pehmeästi ja melko huomaamatta (lämpöisenä tietysti) ilman mitään temppuiluja.Koneäijä kirjoitti:Mitenkä tuota automaatin toimintaa voisi tutkia? Tuossahan 5v-automaatissa on vissiin ollut jotakin vikojakin?
Ko. 722.6 automaatissa on ollut vikana öljyvuotoa siitä kohden missä laatikkon sähköjohtojen liitin on (ilmeisesti joskus takaisinkutsukin tämän takia, korjattu liitintä/tiivistettä) ja lisäksi joissakin alkupään yksilöissä ollut heikko neulalaakeri, joka saattaa hajota. Neulalaakerista ei voi tietysti sanoa mitään muuta kuin että toimii tai ei toimi: jos ei toimi, niin sitten laatikko rutisee niin, ettei sen viallisuus jää kenellekään epäselväksi, eikä sillä ole syytä ajaa juuri ollenkaan, vaan hankkia kuljetusauto, jolla auto viedään pajalle ja laitetaan laatikko kuntoon. Öljyvuodon sen sijaan näkee heti vilkaisemalla auton pohjaan.
Tuon sähköliitoksen vuodon korjaaminen on pikkujuttu. Neulalaakerista ei voi sanoa mitään muuta kuin että sen kuin ajaa ja jos laatikko alkaa ajossa temppuilla ja rutista pahasti, niin sitten ei kun puhelu ja auto korjaukseen. Kaskoissahan on yleensä kuitenkin ilman omavastuuta oleva autopalvelu tai vastaava, millä auton saa huoltamolle kuljetettua ilmaiseksi. Neulalaakerinkin kanssa realismia peliin: noita laatikoita on tuhansia Suomessa ja muutamasta on laakeri hajonnut ilmeisesti, harvinaisen puoleinen ilmiö, joskin varmasti kiusallinen jos kohdalle sattuu. Kuitenkin noita laatikoita on 500.000-600.000km ajetuissa C- ja E-sarjalaisissa jatkuvassa ajossa tuolla ja tuollaiseenkaan laatikkoon ei välttämättä ole edes ikinä öljyjä vaihdettu, ei ole alunpitäen tarvinut/kuulunut huolto-ohjelmaan se nimittäin.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997