mb 300 ce-24

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

mb 300 ce-24

Viesti Kirjoittaja rehtori »

elikkä kyseessä oleva auto lähtee huonosti käyntiin lämpimänä ja käyntiin lähdettyä käy jonkin aikaa kolmella pytyllä.missä hel...tissä on vika.virran jakaja putsattu,oli aika hapeetunut.vinkkejä?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kuluneet ruiskun suuttimet.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

kannattaa mitata myös tulpan johdot ja vaihtaa pyörijä ja jakajan kansi
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Yksi ääni lisää suuttimille!
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rehtori »

näyttäs tulevan kalliiksi,kl-varaosilla 63eur/kpl,miten tuon voisi varmistaa että suuttimissa on vika?ei raaskisi kaikkia vaihtaa turhan takia :cry:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ei mielestäni tuo ole suuttimista johtuvaa. Minusta voisi vika olla enemmän bensan saannissa. Eli bensa valuu takaisin tankkiin päin ja täksi starttauttaa. Myös voi johtua kipinän laadusta. Itsellä, kun oli kuluneet suuttimet, niin lähti kylmänä nätisti käyntiin, mutta lämpimänä sammui heti käynistyksen jälkeen ekalla kertaa. Kaasulla auttaen auto jäi käyntiin ekan käynistyksen jälkeen. Myös autossa voi olla joku ilmavaiva joka aiheuttaa ongelmia. Käykö auto muuten nätisti, kun moottori käy?
Väriseekö? Ajelehtiiko kierrokset yhtään?
220.128 Black Mirror
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että sytytysosat (piuhat, tulpat, kansi) vaihtamalla lähti moiset häiriöt pois :? .

Toisella kertaa teki vastaavaa, niin syy löytyi siitä kun akku veteli viimeisiään. Näissä vehkeissä on niin helevetisti noita sähköhärpäkkeitä että jos akku ei ole täysin iskussaan rupeaa sytytyspuolella häiriöitä olemaan. Minulla käydä röpötti miten sattuu ja sammuili, mutta uusi akku kiinni ja toimii kuin enkeli. 8)
MB 300CE 24V
MB ML320
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rehtori »

jees,elikkä virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu>ongelma ei korjaantunut.röpöttää tyhjäkäynnillä alle 2000rpm ja edelleen huonosti käyntiin,tulpanjohdot mitattu>ok.sylintereiden pakolämmöissä kaikki muut sylinterit 110-120cels.mutta 3 sylinteri vain 70cels,ihme vika.suuttimia alan epäileen itsekkin.vinkkejä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Edelleen ne suuttimet :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

rehtori kirjoitti:jees,elikkä virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu>ongelma ei korjaantunut.röpöttää tyhjäkäynnillä alle 2000rpm ja edelleen huonosti käyntiin,tulpanjohdot mitattu>ok.sylintereiden pakolämmöissä kaikki muut sylinterit 110-120cels.mutta 3 sylinteri vain 70cels,ihme vika.suuttimia alan epäileen itsekkin.vinkkejä.
Vaiha ristiin suutinta ja mittaa pakolämpö vai maksaako vaivan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

koyama kirjoitti:
rehtori kirjoitti:jees,elikkä virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu>ongelma ei korjaantunut.röpöttää tyhjäkäynnillä alle 2000rpm ja edelleen huonosti käyntiin,tulpanjohdot mitattu>ok.sylintereiden pakolämmöissä kaikki muut sylinterit 110-120cels.mutta 3 sylinteri vain 70cels,ihme vika.suuttimia alan epäileen itsekkin.vinkkejä.
Vaiha ristiin suutinta ja mittaa pakolämpö vai maksaako vaivan.
Liekkö tuosta hyötyä kuitenkaan. Sillä rahalla ostais jo kohta suuttimet.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rehtori »

Vika löytyi!suuttimien tiivisteet ja määräjakajan tiiviste vuosivat,panin samalla kaiki uudet tulpanjohdot ja puolanjohdon jo vaihtamani virranjakajankannen ja pyörimen kaveriksi.On se vaan kiva taas ajella.Kiitokset kaikille avustaneille!
carlssonc35
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja carlssonc35 »

Hyvä kun vika löytyi, itsellä se vain jatkuu... :twisted: Kuinka nuo suuttimet voisi, kannattaisi mitata......? Kenelläkään ehdotuksia??
Avatar
benny
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 17.06.2007 21:20
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja benny »

Täällä kanssa sama ongelma. kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta sitten kun lämpöisenä sammuttaa ja hetken päästä koittaa käynnistää niin hörähtää kyllä melkein heti ja sammuu mutta sitten toisella tai kolmannella starttauksella jää kaasua apuna käyttäen käyntii mutta röpöttelee alle 2000rpm mutta sen yli toimii mainiosti. ajaessa ei huomaa mitään ongelmaa ja vedotkin on tallessa ja kun ajon jälkeen jättää pyörimään tyhjäkäyntiä niin hetken pyörii hyvin mutta alkaa sitten humpailemaan :cry:.Virranjakaja,pyöriä ja tulpan johdot on vaihdettu, ei ollut niistä mitään apua. En ole ollut kovin kauan ollut Mersun omistaja joten ei näistä kovin paljon kokemusta ole. ja autohan oli tuo 300 ce-24 vm:92
Vastaa Viestiin