M104 termostaatin vaihto -> tyhjäk. kierrokset nousivat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

M104 termostaatin vaihto -> tyhjäk. kierrokset nousivat?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaihdettiin eilen kaverin 1996 E 280 T:hen (S124) termostaatti. Huomattiin, että vanha oli 87-asteinen, uusi oli 79-asteinen. Laitettiin silti paikalleen, lisättiin nestettä ja ajelulle. N. 10 km:n päästä tsekattiin nestepinta ja mahd. liitosten löysyys. Tällöin huomattiin että tyhjäkäyntikierrokset olivat n. 1000-1100 r/min, ihan kuin koko ajan olisi ollut ryyppy päällä. Kierrokset laskivat normaaliin n. 700-800 r/min kun ilmastointi otti päälle tai automaattivaihteistoon valittiin alue D.

Kysymys kuuluu, voiko edellä mainittu johtua kylmemmästä termostaatista? Entä onko jo tuon ikäisessä ruiskussa (HFM) joku oppimissysteemi, olisiko esim. akunkenkä irroitettava ja laitettava kiinni? Selviäisihän se tietysti laittamalla vanha termari paikoilleen, onko tuolla termostaatin vaihdolla merkitystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Tainnu joku johto irrota :lol: .
Vaikka lämpötila-anturilta.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko lämpötila-anturi siinä termostaattikopan vieressä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin