Vaihdettiin eilen kaverin 1996 E 280 T:hen (S124) termostaatti. Huomattiin, että vanha oli 87-asteinen, uusi oli 79-asteinen. Laitettiin silti paikalleen, lisättiin nestettä ja ajelulle. N. 10 km:n päästä tsekattiin nestepinta ja mahd. liitosten löysyys. Tällöin huomattiin että tyhjäkäyntikierrokset olivat n. 1000-1100 r/min, ihan kuin koko ajan olisi ollut ryyppy päällä. Kierrokset laskivat normaaliin n. 700-800 r/min kun ilmastointi otti päälle tai automaattivaihteistoon valittiin alue D.
Kysymys kuuluu, voiko edellä mainittu johtua kylmemmästä termostaatista? Entä onko jo tuon ikäisessä ruiskussa (HFM) joku oppimissysteemi, olisiko esim. akunkenkä irroitettava ja laitettava kiinni? Selviäisihän se tietysti laittamalla vanha termari paikoilleen, onko tuolla termostaatin vaihdolla merkitystä.
M104 termostaatin vaihto -> tyhjäk. kierrokset nousivat?
M104 termostaatin vaihto -> tyhjäk. kierrokset nousivat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi