W124 E300DT
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
En ole kattonut että huohottaako. Mitä tarkoitat tuolla että pitääkö painetta jäähdytyvedessä? Eikö se ollut just huono, jos kertyy liian kova paine että sylkäsee päin naamaa? Kerran sitä tuossa käyttelin paisunsäiliön korkki auki, niin ei se veden pinta ainakaan noussut tai ampunu mäelle..epk kirjoitti:yks voi olla jos öpaine mittari "pilkkii" niin voi olla kansi entinen/menossa...
ootko kattonut huohottaako / pitääkö painetta jäähdytys vedessä ??
220.128 Black Mirror
Kryptonite kirjoitti:En ole kattonut että huohottaako. Mitä tarkoitat tuolla että pitääkö painetta jäähdytyvedessä? Eikö se ollut just huono, jos kertyy liian kova paine että sylkäsee päin naamaa? Kerran sitä tuossa käyttelin paisunsäiliön korkki auki, niin ei se veden pinta ainakaan noussut tai ampunu mäelle..epk kirjoitti:yks voi olla jos öpaine mittari "pilkkii" niin voi olla kansi entinen/menossa...
ootko kattonut huohottaako / pitääkö painetta jäähdytys vedessä ??
tyhjäkäynnillä koitit ? koita reilulla kaasulla kanssa, pitäisi pysyä tyynenä myös silloin. Eikä luonnollisesti vaahtoa eikä mitään öljyä seassa.
Koneen öljyntäyttö korkki kun pysyy paikallaan kun kone on käynnissä niin huolettomia kilsoja silta osin tiedossa ( eli kone käyntiin->korkki auki muttei pois, jos korkki pysyy nätisti paikalla niin hyvä on).
Avaa nokkapelti, katso paisuntasäiliön läpi ja lisää kierroksia. Jos paisuntasäiliöön nousee ilmakuplia niin painetta tulee nestepuolelle eli kannentiiviste/kannessa halkeama. Toivottavasti näin ei ole. Tuollaiset asiat kyllä pitää tarkastaa jo siellä saksan päässä auton hakijan toimesta. Jos tuolla saksan päässä lasatetaan menemään 200 km/h ja sittten pysähdytään ja sammutetaan heti kone niin en tiedä kestääkö uusikaan turbon kansi pitkään kun ei ole välijäähdytintä ilmoja viilentämässä. Mutta toivotaan nyt kuitenkin että olisi se öljykello vaan rikki vaikka epk:n arviot voivat olla myös todennäköisiä. Kuinkas moottorin lämmöt käyttäytyy?Pysyykö tasalämpöisenä vai heiluuko lämmötkin?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Moottorilämmöt pysyy siinä 80 asteessa. Jos innostuu tienpäällä antamaan kaasua kunnolla, niin voi nousta siihen 85 asteeseen.
Eli lämpöjen puolesta aivan normaali.
Tarvitsee kokeilla tuota kierroksilla tutkimista, että tuleeko painetta paisuntasäiliöön. En kyllä millään tahdo uskoa että kansi tai kannentiiviste olisi mennyt. Jotain muuta siellä on.
Kysymys vielä että jos tarkastan tuon huohotuksen, niin miten sen kuuluisi huohottaa. Tietääkseni kaikki om60x moottorit huohottaa jonkun verran. Osaako joku sanoa mikä on normaali?
Eli lämpöjen puolesta aivan normaali.
Tarvitsee kokeilla tuota kierroksilla tutkimista, että tuleeko painetta paisuntasäiliöön. En kyllä millään tahdo uskoa että kansi tai kannentiiviste olisi mennyt. Jotain muuta siellä on.
Kysymys vielä että jos tarkastan tuon huohotuksen, niin miten sen kuuluisi huohottaa. Tietääkseni kaikki om60x moottorit huohottaa jonkun verran. Osaako joku sanoa mikä on normaali?
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vaihe 1. suoraan ajosta. (takana 65km). Otin korkin pois heti pysähdyttyä kotipihaan, ja oikeastaan minkään laista painetta tuntunut olevan, kun vähän pelotti että sylkäseekö päin näköä kun avaan korkin. Käytin kierroksia 3000:ssa ja paisuntasäiliön veden pinta ei laskenut ja eikä noussut. Väreili tietysti kun kone värisi. Ei näkynyt kuplia, mutta en tiedä vähän sellaista valkoista ns vanaa näkys vedessä siinä 3000:n kierroksen kohtaalla. Ei se ainakaan sellasta selvää vaahtoa ollut, mutta sellaista valkoista näkys. En tiedä jäähdytysnesteen laadustakaan mitä lie litkua mahtaa olla.Kryptonite kirjoitti:Asia selvä. Kokeilen huomenna seuraavat toimenpiteet:
1. Paisuntasäiliön korkki auki ja kierroksia koneeseen ja katsoa rupeaako syntymään painetta.
2. öljykorkki auki ja katsoa pysyykö paikallaan.
Ilmoitan huomenna miten kävi.
Auto on menossa neste ja täydelliseen öljynvaihtoon 12 päivä.
Jäähdytysjärestelmän kaikki letkut olivat pehmeitä. Ei ollut kovettuneet merkkinä kovasta paineesta. Olen nyt tuolla autolla ajanut miltein 2tkm minulla ollessa, niin ainakaan tuona aikana se ei ole hukannut ainakaan nesteitä, mitä olen sitä tarkkaillut.
Vaihe 2. Öljykorkki oli auki ja pysyi paikallaan. Käytin myös kierroksia 3000:ssa. Eli ei pahemmin tuntunut sitten huohottavan. Öljykorkissa ei näkynyt mitään vaahtoa. Teinkö väärin antaessa kierroksia?
Sen verran öljynpaineista että tuolla hetkellä auto oli tyhjäkäynnillä siinä 1.4 baarin paikeilla. Tosin huomasin erään jutun, että kun ilmastoinnin kompura otti aina kiinni tyhjäkäynnillä, niin silloin öljynpaine putosi sen 0.2 baaria.
Tänään tarkkailin tuota moottorin lämöpötilaa, niin koko ajan koneen lämmettyä se pysyi siinä tasan 85 asteessa.
Sen verta katoin kierroksia, että kun ajoin 120km/h (40km matkan), niin kierroslukumittari näytti sen 2800.
Diagnoosi?
Tarviiko soittaa välittäjälle, että minkä romun osti?
220.128 Black Mirror
Vertailukohteeksi oma farkkuni: tyhjäkäyntipaineet kuumana n. 1,8 ei vaikuta oikein mikään, aina tuossa. Ajossa aina kolmosessa, tietty nelosella hitaasti ajaessa max 1500 r/min on alle. Öljyt ympäri vuoden Shell 5W-40.
Nimimerkki dansku puhui joskus jostain öljynpaineisiin vaikuttavasta jousesta jossakin osassa, joka sijaitsee öljypohjassa lähellä sitä lisäosaa, "pattia". Jos ymmärsin oikein, jousi kuoleentuu ajan myötä ja sen vaihtamalla öljynpainetta saa kohotettua? dansku korjannee jos selitin väärin.
Jäähdytysjärjestelmässä on melko suuri paine, varovasti saa avata korkin että ei posahda. Nestettä saa lisätä ehkä kerran parissa kuukaudessa kun valo syttyy. Nesteet pysyvät kuitenkin "omilla puolillaan". Autoon tehty kansiremppa hitsatulla kannella n. 100 tkm sitten. En ole tuosta juuri hädissäni.
Korkki pysyy paikoillaan kun sen avaa moottorin käydessä kuumana. Korkin jos ottaa pois niin kyllä sieltä höyryä tulee. Kai se ajomäärä jo tuossa näkyy. Eli tokkopa autosi moottorissa sen kummempaa vikaa on.
Mittarilukema minun autossani on n. 540 tkm.
Nimimerkki dansku puhui joskus jostain öljynpaineisiin vaikuttavasta jousesta jossakin osassa, joka sijaitsee öljypohjassa lähellä sitä lisäosaa, "pattia". Jos ymmärsin oikein, jousi kuoleentuu ajan myötä ja sen vaihtamalla öljynpainetta saa kohotettua? dansku korjannee jos selitin väärin.
Jäähdytysjärjestelmässä on melko suuri paine, varovasti saa avata korkin että ei posahda. Nestettä saa lisätä ehkä kerran parissa kuukaudessa kun valo syttyy. Nesteet pysyvät kuitenkin "omilla puolillaan". Autoon tehty kansiremppa hitsatulla kannella n. 100 tkm sitten. En ole tuosta juuri hädissäni.
Korkki pysyy paikoillaan kun sen avaa moottorin käydessä kuumana. Korkin jos ottaa pois niin kyllä sieltä höyryä tulee. Kai se ajomäärä jo tuossa näkyy. Eli tokkopa autosi moottorissa sen kummempaa vikaa on.
Mittarilukema minun autossani on n. 540 tkm.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti: Nimimerkki dansku puhui joskus jostain öljynpaineisiin vaikuttavasta jousesta jossakin osassa, joka sijaitsee öljypohjassa lähellä sitä lisäosaa, "pattia". Jos ymmärsin oikein, jousi kuoleentuu ajan myötä ja sen vaihtamalla öljynpainetta saa kohotettua? dansku korjannee jos selitin väärin.
joo.. juuri näin.


eli siellä on sellainen n.10senttiä pitkä jousi jonka päässä on semmoinen krominen mäntä joka on se "venttiili". tämä jousi kuolleentuu ajan saatossa (n.500 000-1 000 000km) kohdalla

toinen on sen männän kunnon tarkistus, josta pitää kattoa ettei siihen ole päässyt mitään isompia naarmuja kylkeen, jolloin taas paine pääsee karkaamaan.
jousi maksaa veholla muistaakseni vain n.10-15€ eli ei ole kovin kallis. ja on nimenomaa turbodiesel koneisiin todella helppo vaihtaa, kun ei tarvi edes ottaa koko öljypohjaa auki. riittää vaan kun ottaa sen pienen lisäpohjan siitä kyljestä irti. sen takana näkyy heti semmoinen iso pultti, jonka takana se jousi ja mäntä sijaitsee.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä juttu, että nuo osa-alueet on ainakin kunnossa. Tarvisi varmaan kokeilla vaihtaa tuo varoventtiili mitä dansku kuvaili. Kyllä ne öljynpaineet tarvii saada ylemmäs, ja millään jäykemmillä öljyillä en sitä painetta yritä nostaa.
Varmaankin tarvitsee korjaamolla kysästä, että onkohan heillä sellaista painemittaria, millä voisi tarkistaa nuo öljynpaineet, jotta voisi todeta että veteleekö öljykello/anturi omiaan..
jälkikäynnistä sen verta, että kaunko te käyttelette autojanne ajon jälkeen tyhjäkäynnillä? Itse olen käyttänyt tyhjäkäynnillä autoja oli se turbo tai ei, niin aina käynistyksen jälkeen ja ajon jälkeen tupakin mittasen ajan.
Varmaankin tarvitsee korjaamolla kysästä, että onkohan heillä sellaista painemittaria, millä voisi tarkistaa nuo öljynpaineet, jotta voisi todeta että veteleekö öljykello/anturi omiaan..
jälkikäynnistä sen verta, että kaunko te käyttelette autojanne ajon jälkeen tyhjäkäynnillä? Itse olen käyttänyt tyhjäkäynnillä autoja oli se turbo tai ei, niin aina käynistyksen jälkeen ja ajon jälkeen tupakin mittasen ajan.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 05.06.2007 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Joo, kyllä se jotain minuutin luokkaa on se jälkikäyttö normaalin ajon jälkeen. Jos esim. määränpäätä ennen ajelee pitemmän matkaa sanotaan 50 km/h, niin enpä paljoa jälkikäyttele perille saavuttaessa. Moottoritieltä kahville pysähdyttäessä tms. on sitten asia erikseen, mielelläni jään autoon minuutiksi-pariksi. Liikkeelle lähtiessä ei tunnu olevan aikaa muuhun kuin normaaliin toimintaan, katson että öp:t nousee jne.
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eli jos jousi kuoleentuu 500-1000 tuhannen kohdalla niin silloin kryptoniten autolla on ajeltu vähintään sen 500 tkm.
Ei noista säännöistä mitään voi sanoa. Ei se auta vaikka kone olisi kuinka tiukka jos öljypumppu ei tuota tarpeeksi painetta. Joka tapauksessa kaikissa näkemissäni W124 dieseleissä/W123 dieseleissä öljynpaine on ollut minimissään kuumana sen 1,8 ajokilometreistä riippumatta. Nuo tosin vapareita kaikki. Vaikka tuo 1,2 riittää mainiosti niin kyllä minäkin olisin kiinnostunut selvittämään syyn paineiden keskimääräistä alempaan tasoon. Hyvähän se on selvittää ihan huvin vuoksikin. Jos vaikka vika on siinä kuoleentuneessa jousessa-onhan kivemmannäköistä kun paineet ovat mittarissakin kohdillaan.
Hyvä että paineet moottorista eivät karkaa vesipuolelle. Sitten olisi kyllä ruvennut vähän kauppa menemään miinuksen puolelle. Nyt näyttää kaikki hyvältä moottorin puolesta. Vettä ei kulu, painetta ei vesitilassa eikä huohotusta. Millaiset erot ovat turbon ja vaparin öljypumpuissa? Ai niin millaiset olivat moottorin savutusarvot katsastuksessa?

Hyvä että paineet moottorista eivät karkaa vesipuolelle. Sitten olisi kyllä ruvennut vähän kauppa menemään miinuksen puolelle. Nyt näyttää kaikki hyvältä moottorin puolesta. Vettä ei kulu, painetta ei vesitilassa eikä huohotusta. Millaiset erot ovat turbon ja vaparin öljypumpuissa? Ai niin millaiset olivat moottorin savutusarvot katsastuksessa?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Iltasta..
Tänään tuli haettua itellekki tuommonen -93 300DT ruotsista.. Kilsoja mittarissa 347tkm eihän siitä tiiä mitä sillä oikeasti on ajettu.
näkkyy siinäki olevan nuo öljyn paineet siinä 1,2-1,5 lämpimänä...
Pitää tässä joku ilta vaihtaa öljyt koneeseen ku eihä nuista ikinä tiiä mitä siellä koneessa on.
Miten onko kova homma vaihtaa perään Vetoakselin stefa vai miksi sitä sanotaan ku näyttää pitävän sitä märkänä..
Katsastuksessa ei ollu ku vetoakselin sisempi suojakumi ja toinen taka jarru letku huonoja... mistä tuli lappuun merkintä..
Melu todistus pitää kans hommata ennenku saa kilvet.
Tänään tuli haettua itellekki tuommonen -93 300DT ruotsista.. Kilsoja mittarissa 347tkm eihän siitä tiiä mitä sillä oikeasti on ajettu.
näkkyy siinäki olevan nuo öljyn paineet siinä 1,2-1,5 lämpimänä...
Pitää tässä joku ilta vaihtaa öljyt koneeseen ku eihä nuista ikinä tiiä mitä siellä koneessa on.
Miten onko kova homma vaihtaa perään Vetoakselin stefa vai miksi sitä sanotaan ku näyttää pitävän sitä märkänä..
Katsastuksessa ei ollu ku vetoakselin sisempi suojakumi ja toinen taka jarru letku huonoja... mistä tuli lappuun merkintä..
Melu todistus pitää kans hommata ennenku saa kilvet.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa DT kerhoon-King Of The Road- kirjoitti:Iltasta..
Tänään tuli haettua itellekki tuommonen -93 300DT ruotsista.. Kilsoja mittarissa 347tkm eihän siitä tiiä mitä sillä oikeasti on ajettu.
näkkyy siinäki olevan nuo öljyn paineet siinä 1,2-1,5 lämpimänä...
Pitää tässä joku ilta vaihtaa öljyt koneeseen ku eihä nuista ikinä tiiä mitä siellä koneessa on.
Miten onko kova homma vaihtaa perään Vetoakselin stefa vai miksi sitä sanotaan ku näyttää pitävän sitä märkänä..
Katsastuksessa ei ollu ku vetoakselin sisempi suojakumi ja toinen taka jarru letku huonoja... mistä tuli lappuun merkintä..
Melu todistus pitää kans hommata ennenku saa kilvet.

Itse vaihdoin heti moottoriöljyt ja suodattimen saatua auton, lisäksi vaihtelin polttoainesuodattimet ja ilmansuodattimen. Nyt on varattu aika laatikon öljyn vaihtoon ja perän öljyn vaihtoon, kun ei huvita tuossa kerrostalon parkkipaikalla ruveta möyrimään auton alle.
Onko mutten hyvä varustelutaso tällä ruotsin tuliaisella? Kuvia?
220.128 Black Mirror
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Juu ei tässä ole ku sähkölasit edessä ja kattoluukku ja nahka sisusta(musta) ja on tuo automaatti laatikolla... eli perus karvalakki=)
Pientä pinta fiksausta kuskin puolen taka lokasuoja joskus joku kolhinu niin kitti on vähän lohjennu ja sit antennin ympäriltä vähän alkanu kukkimaan. Maalaria käydä joku päivä jututtaan.
Kuviahan on mutta ku ei niitä osaa tänne laittaa..
Pitää melkein käydä tuossa korjaamolla kyselemässä jos ne vaikka alkais vaihtamaan ne stefat=)
Pientä pinta fiksausta kuskin puolen taka lokasuoja joskus joku kolhinu niin kitti on vähän lohjennu ja sit antennin ympäriltä vähän alkanu kukkimaan. Maalaria käydä joku päivä jututtaan.
Kuviahan on mutta ku ei niitä osaa tänne laittaa..
Pitää melkein käydä tuossa korjaamolla kyselemässä jos ne vaikka alkais vaihtamaan ne stefat=)
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Älkää nyt enää kiusatko miestä, joka on äskettäin ostanut auton. Uusi omistaja kuuntelee pienetkin sivuäänet turhan tarkasti jne.
Jos joku asia on ominaisuus, niin ei se tarkoita että se on vika. Toisaalta ei kaikki viat ole ominaisuuksia.
Öljynpainetta on silloin lämpimänä riittävästi, kun hydraulit ei ala knakattamaan hetken joutokäynnin myötä. Se on ihan sama näyttääkö mittari 0,5bar, vaiko 2,0bar. Enempi tuo paine johtuu öljyn ominaisuuksista. Rally Formula on lämpinä melkoista lirua. Itse olen köyhänä pääsääntöisesti käyttänyt tuota tarjousöljyä, vaikka parempiakin öljyjä markkinoilta löytyy. Kun kilometrejä tulee paljon, niin jäykemmät kesäöljyt lienee puolustaisivat paikkaansa.
Jos joku asia on ominaisuus, niin ei se tarkoita että se on vika. Toisaalta ei kaikki viat ole ominaisuuksia.
Öljynpainetta on silloin lämpimänä riittävästi, kun hydraulit ei ala knakattamaan hetken joutokäynnin myötä. Se on ihan sama näyttääkö mittari 0,5bar, vaiko 2,0bar. Enempi tuo paine johtuu öljyn ominaisuuksista. Rally Formula on lämpinä melkoista lirua. Itse olen köyhänä pääsääntöisesti käyttänyt tuota tarjousöljyä, vaikka parempiakin öljyjä markkinoilta löytyy. Kun kilometrejä tulee paljon, niin jäykemmät kesäöljyt lienee puolustaisivat paikkaansa.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään tuli öljypainevikanen pestyä ja vahattua vaihteeksi. Japipartsiltakin tuli tilaamani vilkut. Nyt on sitten samaa paria vilkutkin
Kaippa nyt tarvisi vielä tilata kristallivalot myös taakse, kun on tämä kristallitouhu aloitettu.



Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 12.06.2007 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
SAMAA MIELTÄ.janimat kirjoitti:Älkää nyt enää kiusatko miestä, joka on äskettäin ostanut auton. Uusi omistaja kuuntelee pienetkin sivuäänet turhan tarkasti jne.
Öljynpaineet riippuu niin monesta tekijästä. Öljyn merkki ja viskositeetti, tyhjäkäyntikierrosluku, ja koneen lämpötila (termostaatti). Näissä pienetkin erot näkyy paineessa tyhjäkäynnillä.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on sitten tehty tarvittavat huollot miltein.
- vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin
- ohjaustehostimen öljyt ja suodatin
- laatikon öljyt ja suodatin
-perän öljyt
-laturin hihna
-polttoainesuodattimet
-ilmansuodatin
-jäähdytysneste tarkastettu
Tänään sitten varmistu korjaamolla, että autossa on vahemman mallin alipainepumppu (kuulalaakeri), eli tänään meni uusi alipainepumppu sitten tilaukseen.
Myöhemmin tarvitsee sitten vielä harkita tuota öljypumpun vaihtoa.
- vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin
- ohjaustehostimen öljyt ja suodatin
- laatikon öljyt ja suodatin
-perän öljyt
-laturin hihna
-polttoainesuodattimet
-ilmansuodatin
-jäähdytysneste tarkastettu
Tänään sitten varmistu korjaamolla, että autossa on vahemman mallin alipainepumppu (kuulalaakeri), eli tänään meni uusi alipainepumppu sitten tilaukseen.
Myöhemmin tarvitsee sitten vielä harkita tuota öljypumpun vaihtoa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään ajoin sitten elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimisen hirvikolarin työmatkalla kotio. Luojan kiitos ei tullu henkilövahinkoja. Nyt on dieselistä konepelti ja repsikan puoleinen lokasuoja rutussa. Nopeasti katsottuna. Kävi sen verta säkä että juuri kun osuin hirveen, niin se oli lennossa, niin vain jalat ja sen perä kävi auton päällä. Eli ei ollut kuin seinään olisi ajanut. Tosi huonossa paikkaa tuli vastaan. mukavasti olin ylämäen harjantelta ajamassa alas, kun näin että hirvi pyrkii tien yli, ja sit leikkas mielessä vaan että nyt lähtee henki ja saman aikaisesti jarru pohjaan, mutta kävi todellinen säkä.
Tapahtupaikka oli Somero-Forssa tiellä. juuri ennen torronsuon kansallispuiston jyrkkiä kurveja. Jos joku tietää mäet, niin todella huono näkyvyys.
Tapahtupaikka oli Somero-Forssa tiellä. juuri ennen torronsuon kansallispuiston jyrkkiä kurveja. Jos joku tietää mäet, niin todella huono näkyvyys.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään kävin arvioittamassa auton.
Konepelti menee uusiksi. Puskuri menee ehkä uusiksi. Repsikan puoleinen lokasuojan saa oijottua ja joutuu maalaamaan. repsikanpuolen oven joutuu maalaamaan.Toisen ajovalon lasin/muovin joutuu hiomaan.
Myöhemmin selviää, että joutuuko vielä jotakin muuta.
Konepelti menee uusiksi. Puskuri menee ehkä uusiksi. Repsikan puoleinen lokasuojan saa oijottua ja joutuu maalaamaan. repsikanpuolen oven joutuu maalaamaan.Toisen ajovalon lasin/muovin joutuu hiomaan.
Myöhemmin selviää, että joutuuko vielä jotakin muuta.
220.128 Black Mirror