Vanhat asentajat HUOM!! M-B 613 vm72 kolisee??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
traiski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 10.06.2007 19:12

Vanhat asentajat HUOM!! M-B 613 vm72 kolisee??

Viesti Kirjoittaja traiski »

eli otsikon mukainen auto, moottori on: OM352 .kone käy tasaisesti ja hyvin mutta kuuluu kummallinen kolina, niinkuin yks kiertokangen laakeri olis paskana mutta ei vaan ole!juuri laakeroitu kone. onko näissä ollut jotain tyyppivikaa???esim kompuran kanki? männän tappi väljä ym?? alkaa usko loppua kyseiseen värkkiin ku vikaa ei löydy.. koneesta oli nelosen kiertokangen laakeri rikki ja kampi samoin. ne on nyt uusittu ja kaikki alakerran laakerit.ja kolisee joku vieläkin...
traiski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 10.06.2007 19:12

Viesti Kirjoittaja traiski »

eikö kukaan tiedä mikä vois olla vialla? epäilys on kova kompressorin suuntaan..no se selviää illalla kun otan kompuran käteen ja pamautan käyntiin. mitähän näis on venttiilien välykset? olis säädetty 0,4mm kaikki ku ei tiedä oikeeta arvoa..
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Aika paljon löytää kyllä juttua ihan googlettamallakin...

Esim: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM352_engine

ja tuolta esim. myöhemmän version venttiilivälyksistä on sanottu seuraavaa: Valve clearance, cold: (inlet 0.20 mm) (exhaust 0.30 mm).
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Männäntappeja tarkastettu?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Männän helma halki?
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

JP74 kirjoitti:Männän helma halki?

Epäilen tuota kanssa.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ainakin OM352A:ssa (turbo) on venttiilinvälykset kylmänä; pako 0,40mm ja imu 0,25.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
traiski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 10.06.2007 19:12

Viesti Kirjoittaja traiski »

männät oli kaikki irti remontin yhteydessä,kaikki tarkastin silmämääräisesti ja oli ok. tietysti jos joku ihan pieni halkio olis jääny huomaamatta. Onko tullut vastaan tapauksia? haittaako suuresti menoa? autolla on nyt ajettu joku 50km eikä ääni ole ainakaan kovemmaksi muuttunu,välillä jopa katoaa kokonaan muutamaks sekunniks. Kiitos kaikille vastanneille!
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Vaikea vähän arvailla minkälainen ääni on... Helpointa olis nyt varmaan tarkastaa ruiskutuspuoli. Eli suuttimiin samat avautumispaineet jne...
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Vastaa Viestiin