Vaihteet menevät päälle aika äkärästi vaikka ajaa aika hiljaakin...
Kun ajaa niin vaihteet menevät päälle sillai että penkissä nykii. Minulle kerrottiin että on olemassa vaihdelaatikon yhteydessä joku luukku joka käy avata ja sitten sieltä löytyy membraani joka käy vaihtaa, se pitäisi olla ratkaisu ongelmaan. Onko jollakin muilla ollut samalaisia kokemuksia? Yks kaveri sanoi myös että tuon voi säätää miten haluaa että vaihteet menisivät päälle?
SL 450 vaihteet
Vanhemmissa 3-4 vaihteisessa laatikoissa ("nelipulttinen" = öljypohja neljällä pultilla kiinni) tuota luukkua ei ole, vaan koko laatikko pitää purkaa keskipakosäätäjän korjausta varten. Luultavammin laatikossasi on muutoin ohjauspaineet liian korkealla.
Mikäli laatikossasi on vanhan mallin alipainesäätäjä (laatikon "hännän" matkustajan puolella, jossa alipaineputki tulee "banjoliittimellä" säätäjään), on "banjoruuvin" alla kuuskoloruuvi. Ruuvia löysäämällä n. kierroksen kerrallaan, voidaan laskea ohjauspainetta laatikossa.
Uudemmassa (muovisessa) säätäjässä on kumitulpan alla lukistus, jonka avamalla (puristetaan "napsukat" yhteen) poistetaan alipaineliitin. Nyt alipaineliittimen alta, säätäjässä, paljastuu pieni t-avain jolla voidaan suorittaa sama säätö kuin vanhemmassakin säätäjässä.
Toisaalta tuo säätäjä, tai alipaineputki voi vuotaa, tämä aiheuttaa samanlaista vaivaa.
Myöskin öljyn- , ja suodattimenvaihtoa voisi suositella, mikäli ei ole vielä vaihdettu. (myöskin turbiinista).
Mikäli laatikossasi on vanhan mallin alipainesäätäjä (laatikon "hännän" matkustajan puolella, jossa alipaineputki tulee "banjoliittimellä" säätäjään), on "banjoruuvin" alla kuuskoloruuvi. Ruuvia löysäämällä n. kierroksen kerrallaan, voidaan laskea ohjauspainetta laatikossa.
Uudemmassa (muovisessa) säätäjässä on kumitulpan alla lukistus, jonka avamalla (puristetaan "napsukat" yhteen) poistetaan alipaineliitin. Nyt alipaineliittimen alta, säätäjässä, paljastuu pieni t-avain jolla voidaan suorittaa sama säätö kuin vanhemmassakin säätäjässä.
Toisaalta tuo säätäjä, tai alipaineputki voi vuotaa, tämä aiheuttaa samanlaista vaivaa.
Myöskin öljyn- , ja suodattimenvaihtoa voisi suositella, mikäli ei ole vielä vaihdettu. (myöskin turbiinista).
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
näin on, mutta lähes sama laatikko on kaikissa 4-6 sylinterisissä malleissa 4-vaihteisena. Siitä viittaus 3-4 vaihteisiin.Eikös tuon ikäisissä kaikissa 450:ssä ole 3 vaihteinen laatikko?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.