Polttoaineen syöttö tapahtunee ahtoilman paineen perusteella jota ilmeisesti korjataan lämpötilan mukaan. Mikähän on lämpötilan vaikutus polttoaineen syöttöön?
Paljonkohan jännitettä pitäisi olla mittauskarvoissa 20:n asteen lämpötilassa.
CDi:n Ahtoilman lämötilamittaus
Re: CDi:n Ahtoilman lämötilamittaus
Jooukulma kirjoitti:Polttoaineen syöttö tapahtunee ahtoilman paineen perusteella jota ilmeisesti korjataan lämpötilan mukaan. Mikähän on lämpötilan vaikutus polttoaineen syöttöön?
Paljonkohan jännitettä pitäisi olla mittauskarvoissa 20:n asteen lämpötilassa.
Kaasupolkimella pyydetään järjestelmää lisäämään polttoaineen syöttöä.
Paineanturin antaman painetiedon perusteella sitä sitten aletaan lisäämään.
Anturi siis rajoittaa.
Kun moottoriin menevän ilman lämpö nousee liikaa, niin syöttöä rajoitetaan.
Raja menee jossain viidessäkymmenessä asteessa.
Mittaus on coolerin ja imusarjan välissä.
Sopivalla ilmalla voit mitata jännitteen.
Läppärillä ja sopivalla ohjelmalla näet sen koko ajan.
Lämpötila muuttuu ahtopaineen nousun mukana.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki