CDi:n Ahtoilman lämötilamittaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ukulma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.12.2005 15:37

CDi:n Ahtoilman lämötilamittaus

Viesti Kirjoittaja ukulma »

Polttoaineen syöttö tapahtunee ahtoilman paineen perusteella jota ilmeisesti korjataan lämpötilan mukaan. Mikähän on lämpötilan vaikutus polttoaineen syöttöön?
Paljonkohan jännitettä pitäisi olla mittauskarvoissa 20:n asteen lämpötilassa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDi:n Ahtoilman lämötilamittaus

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ukulma kirjoitti:Polttoaineen syöttö tapahtunee ahtoilman paineen perusteella jota ilmeisesti korjataan lämpötilan mukaan. Mikähän on lämpötilan vaikutus polttoaineen syöttöön?
Paljonkohan jännitettä pitäisi olla mittauskarvoissa 20:n asteen lämpötilassa.
Joo
Kaasupolkimella pyydetään järjestelmää lisäämään polttoaineen syöttöä.
Paineanturin antaman painetiedon perusteella sitä sitten aletaan lisäämään.
Anturi siis rajoittaa.

Kun moottoriin menevän ilman lämpö nousee liikaa, niin syöttöä rajoitetaan.
Raja menee jossain viidessäkymmenessä asteessa.
Mittaus on coolerin ja imusarjan välissä.

Sopivalla ilmalla voit mitata jännitteen.
Läppärillä ja sopivalla ohjelmalla näet sen koko ajan.
Lämpötila muuttuu ahtopaineen nousun mukana.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

parempi cooleri = enempi vetoja?
Vastaa Viestiin