w202 kone tupsuttaa
- Muusihuusi
- Sisäänajossa
w202 kone tupsuttaa
Morot. Onko kenellekään tullut eteen sellaista ilmiötä että pakokaasuja tupsuttaa ruiskun vierestä venttilikopan alle? Auto on vm -97 C220DIESEL, moottori on numeroa 604910 12 024523 vapari. Tyhjäkäynnillä kuulin outoa sipsutusta konehuoneesta. Aukaisin venttiilikopan ja auton käydessä kuului selvä tupsutus kolmospytyn kohdalta. Kohta alkoi näkymään myös pakokaasua, eli pakotahdin aikana ruiskun vierestä tupsutti. Otin ruiskun pois ja vaihdoin varalta aluslevyn. Ei vaikutusta. Sama jatkuu edelleen. Kysyin dieselkorjaamolta ja sain vastauksen jotta esikammio päästää jostain syystä painetta ohi. Sen varmaan voi korjatakin, mutta kuulostaa oudolta ilmiöltä. Auto on ruottin peruja ja ne ajelee siellä mitä ihmeellisimmillä tököteillä. Ainakin imukanavat olivat aivan tervassa. Pesin ne niin auto alkoi jopa kiihtymään. (Tai sitten minä vain kuvittelen) Että tämmöstä tällä kertaa.
ML350 4Matic -09
Re: w202 kone tupsuttaa
Suuttimen vierestä siis...
Joku taisi joskus kirjoittaa tänne miten oli etukammio tiivistetty pakoputken tiivistemassalla, tiedä sitten uskaltaako noin tehdä. Itse tekisin, sen sisjaan, että alkaa purkamaan ja koneistamaan kantta.
Toki kannattaa ensin ottaa se kammio irti ja katsoa miltä siellä näyttää. Kammio saattaa olla jäänyt löysälle ja vika poistua kun sen puhdistaa hyvin ja kiristää kunnolla. Muista ottaa hehkut pois ennen kammion irroitusta.
Luulen (onhan siinä pakokaasun takaisin kierrätys): Imusarjan paskaisuus johtuu EGR järjestelmästä, joka nyt kannattaisi yrittää kytkeä pois käytöstä. Ei niinkään käytetystä polttoainesta. Onhyvinkin mahdollista, että imusarjan puhdistus palauttaa tehoja, kun tuossakin taidetaan mitata ilmamäärää sähköanturilla ja tehdä siitä omia päätelmiä syöttömäärän varalle.
Tuossa on kuvaa kammiosta irroitettuna: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0315.jpg

Joku taisi joskus kirjoittaa tänne miten oli etukammio tiivistetty pakoputken tiivistemassalla, tiedä sitten uskaltaako noin tehdä. Itse tekisin, sen sisjaan, että alkaa purkamaan ja koneistamaan kantta.
Toki kannattaa ensin ottaa se kammio irti ja katsoa miltä siellä näyttää. Kammio saattaa olla jäänyt löysälle ja vika poistua kun sen puhdistaa hyvin ja kiristää kunnolla. Muista ottaa hehkut pois ennen kammion irroitusta.
Luulen (onhan siinä pakokaasun takaisin kierrätys): Imusarjan paskaisuus johtuu EGR järjestelmästä, joka nyt kannattaisi yrittää kytkeä pois käytöstä. Ei niinkään käytetystä polttoainesta. Onhyvinkin mahdollista, että imusarjan puhdistus palauttaa tehoja, kun tuossakin taidetaan mitata ilmamäärää sähköanturilla ja tehdä siitä omia päätelmiä syöttömäärän varalle.
Tuossa on kuvaa kammiosta irroitettuna: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0315.jpg
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Muusihuusi
- Sisäänajossa
Joo on siinä se mukava EGR ja aattelin tulpata sen hetimiten. Kun tuolla pohjoisruotsissa ajavat meidän polttoöljyllä niin ajattelin että onko se pakokaasu sitten niin paljon likaisempaa kuin meikäläisellä dieselillä. Kyllähän se putki likaantuu varmaan molemmilla mutta nuo imukanavat olivatten melekosen paskaset. Kai se ilman virtauksen helpottaminen lisää vähän tehoja kuitenkin.
Eli esikammion kiristys olisi tehtävä. Siihen pitänee olla erikoisavain samoin kuin ruiskun poistamiseenkin. Ruiskun onneksi saa 22mm pitkällä hylsyllä pois mutta tuon esikammion hylsyä ei varmaan myydä joka paikassa. Kiitoksia tiedoista, ilmoittelen mitä tapahtui.
Eli esikammion kiristys olisi tehtävä. Siihen pitänee olla erikoisavain samoin kuin ruiskun poistamiseenkin. Ruiskun onneksi saa 22mm pitkällä hylsyllä pois mutta tuon esikammion hylsyä ei varmaan myydä joka paikassa. Kiitoksia tiedoista, ilmoittelen mitä tapahtui.
ML350 4Matic -09
Esikammioavaimen saa ainakin Veholta, ei ole kovasti kallis avain. Näkyy tuossa kuvassa.
Itse esikammion irroittaminen sitten sillä vetovasaralla ja siihen tarvittaisiin se vanhasta suuttimesta tehty erikoistyökalu tjms. Se esikammio kannattaa irroittaa niin näkee ni pinnat missä kunossa on. Irroitusidea selvinnee tuolta sivun alalaidasta löytyvistä kuvista: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Itse esikammion irroittaminen sitten sillä vetovasaralla ja siihen tarvittaisiin se vanhasta suuttimesta tehty erikoistyökalu tjms. Se esikammio kannattaa irroittaa niin näkee ni pinnat missä kunossa on. Irroitusidea selvinnee tuolta sivun alalaidasta löytyvistä kuvista: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Muusihuusi
- Sisäänajossa
Noniin eli käytin auton paikallisella korjaamolla, en VEHOlla. Ihmettelivät kun sanoin että tupsuttaa esikammion välistä. Ei kuulemma ole ennen tapahtunut tuollaiselle moottorille. CDI:ssä kuulemma yleistä. Mutta sieltä se tupsutti ja kun irroittivat ja puhdistivat kammion ja liitoskohdan niin se loppui siihen. Mutta tällaistakin tapahtuu. Ja nyt lomille.
ML350 4Matic -09