Oisko jollain tietoo vikakoodin lukemisesta 119 moottorin kohdalla, en löytäny juttuja foorumilta. Auto on 500 sl vm 1990
Kokeilin lamppuviritystä napojen 1, 8 ja 16 välillä, (M104-ohje) mut valo paloi koko ajan niinkauan kun "katkaisin" oli pohjassa... Onko tälle mallille eri navat vai??
Vikakoodin luku M119.960
Re: Vikakoodin luku M119.960
Hommasin eBaysta yksinkertaisen vikakoodilukulaitteen, sillä onnistuu näppärästi. Samalla periaatteella se toimii kuin lamppuviritys, olisikohan sinulla ollut piuhat väärin päin? Antaako saman tuloksen kaikista pistokkeista? En nyt tähän hätään muista mikä napa on mikäkin.veivi kirjoitti:Oisko jollain tietoo vikakoodin lukemisesta 119 moottorin kohdalla, en löytäny juttuja foorumilta. Auto on 500 sl vm 1990
Kokeilin lamppuviritystä napojen 1, 8 ja 16 välillä, (M104-ohje) mut valo paloi koko ajan niinkauan kun "katkaisin" oli pohjassa... Onko tälle mallille eri navat vai??
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Vikakoodin luku M119.960
Kiitos vinkistä!! Kokeilin kyllä niitä piuhoja ristiin ja rastiin eikä auttanu.Matti R kirjoitti:Hommasin eBaysta yksinkertaisen vikakoodilukulaitteen, sillä onnistuu näppärästi. Samalla periaatteella se toimii kuin lamppuviritys, olisikohan sinulla ollut piuhat väärin päin? Antaako saman tuloksen kaikista pistokkeista? En nyt tähän hätään muista mikä napa on mikäkin.veivi kirjoitti:Oisko jollain tietoo vikakoodin lukemisesta 119 moottorin kohdalla, en löytäny juttuja foorumilta. Auto on 500 sl vm 1990
Kokeilin lamppuviritystä napojen 1, 8 ja 16 välillä, (M104-ohje) mut valo paloi koko ajan niinkauan kun "katkaisin" oli pohjassa... Onko tälle mallille eri navat vai??
Mietin kans sitä lukijan ostamista mutta ensin pitäis saada jotain tulosta noilla
kotivirityksillä että tietäis toimiiko yleensäkään omassa autossa.
Ongelmana on se että katkoo joko sytytystä tai sitten bensan saanti ongelmia täyskaasu kiihdytyksessä (kickdown) kolmos vaihteella välillä 140 - 160 km/ h. muuten toimii mainiosti. Ykkös, kakkos ja nelos vaihteella toimii kuin unelma sama miten polkee. Tämä väli ja kolmos vaihteella kick:issä on ongelma. Jos vähän löysää kaasua niin vetää taas normaalisti. Ihme vika... Nii ja vika ei ole laatikossa, ei luista eikä pidä arpajaisia!!! Ei mikään maata mullistava probleema mutta oishan se kiva jos toimis normaalisti, siksi aattelin että vois ehkä vikakoodeista löytyä jotain suuntaviittaa.
Jos jollain on samankaltaisia onkelmia niin ois mukava kuulla mikä vois olla... !!
nykyiset meset:
500SL W129 -90
450SLC W107 -72
230C W123 -79
220 W115 - 68
"talviautona" Dodge Ram 4X4 5,9 Cummins -97
500SL W129 -90
450SLC W107 -72
230C W123 -79
220 W115 - 68
"talviautona" Dodge Ram 4X4 5,9 Cummins -97
Re: Vikakoodin luku M119.960
Koodien lukeminen sun 16 napasesta onnistuu 12 voltin ledillä. En ole nähnyt noita mainitsemisia ohjeita mutta ethän vaan häirinnyt lukemista huomaamattasi esim maadottamalla vahingossa sormillasi tai kädelläsi johonkin mihin ei olisi saanut koskea? En ole kokeillut noita 16 napaisia mutta omassa 38 napaisessani (-94) pitää tätä kyllä hiukan varoa. vaikkei siitä mitään vaaraa ole mutta oikeita koodeja ei välttämättä saa. Jos homma ei onnistu niin lähetä mulle meiliosottees niin lähetän takas kartan tosta R129 16 napasesta ja vikakoodit pdf filenä.veivi kirjoitti: Kiitos vinkistä!! Kokeilin kyllä niitä piuhoja ristiin ja rastiin eikä auttanu.
Mietin kans sitä lukijan ostamista mutta ensin pitäis saada jotain tulosta noilla
kotivirityksillä että tietäis toimiiko yleensäkään omassa autossa.
Ongelmana on se että katkoo joko sytytystä tai sitten bensan saanti ongelmia täyskaasu kiihdytyksessä (kickdown) kolmos vaihteella välillä 140 - 160 km/ h. muuten toimii mainiosti. Ykkös, kakkos ja nelos vaihteella toimii kuin unelma sama miten polkee. Tämä väli ja kolmos vaihteella kick:issä on ongelma. Jos vähän löysää kaasua niin vetää taas normaalisti. Ihme vika... Nii ja vika ei ole laatikossa, ei luista eikä pidä arpajaisia!!! Ei mikään maata mullistava probleema mutta oishan se kiva jos toimis normaalisti, siksi aattelin että vois ehkä vikakoodeista löytyä jotain suuntaviittaa.
Jos jollain on samankaltaisia onkelmia niin ois mukava kuulla mikä vois olla... !!
Toi sun ongelmas kuulostaa hiukan oudolta jos se tapahtuu vaan yhdellä vaihteella, mutta ootko tarkastanu virranjakajat ettei oo kosteuuta eikä hapettunu, tms? Toisaalta sulla on se vanhempi Bosch KE-Jetronic ruisku joka on osittain mekaaninen ja osittain sähkönen ja joka näin vanhemmiten on R129:ssa ainakin osoittautunu jossain määrin temppuilevaks. Hmm, mene ja tiedä jos kerran tapahtuu vaan 3-vaihteella...