mersun vetoakseli
mersun vetoakseli
mistähän kannattais/ois mahollista löytää möhkö mersuun vetoakseli?malli on w140 vm91 320.ilmeisesti vetari katkesi,en ole ehtinyt vielä tarkemmin tutkia mitä muuta vahinkoa tuli,mutta eikös ne katkeile noista aika herkästikin?
Vetari
Sitten kun löydät vastauksen, niin pistä toki foorumiin. Itsellä tulossa nivelrikko pian, kun suojakumi on rikki ja tuntuu ehkä hieman välystä. Katsotaan miten saan parsittua sen kasaan, jos ei onnistu, niin sitten pakko ostella uusia osia.
vetar
juu laittelen infoa jos löytyy.uutta piruuttaan kysyin meseltä ni 900e.ei tee ihan heti mieli ostaa,muutamia purkaamoja soitellut läpi niin tuntuu et 500 akseleita olis paljonkin tarjolla mutta kun on lyhyempi.jatketaa hakua.
Re: mersun vetoakseli
blower1 kirjoitti:mistähän kannattais/ois mahollista löytää möhkö mersuun vetoakseli?malli on w140 vm91 320.ilmeisesti vetari katkesi,en ole ehtinyt vielä tarkemmin tutkia mitä muuta vahinkoa tuli,mutta eikös ne katkeile noista aika herkästikin?


joo
Kyllä kävi mielessä sekin vaihtoehto.Ne kyllä osaa asiansa sielä joskus jenkki aikoina teetätin kardaaneja ym sielä.Mutta ajattelin kysellä josko löytyis kun hitsaus mun mielest ei aina mahd paras ratkasu.ja kun vetari katkennut aikas paljon ns pitkittäis sunnassa ja kierteellä.
vanha aihe, mutta laitetaan nyt tännekin tiedoksi, jos joku eksyis lukemaan 
saahan noihin mersun vetareihin sen pelkän "tikun" vaihdettua, esim. karpiola tekee n. 200 € + ALV/kpl hintaan alle 60 cm pitkiä akseleita, kätensä siinä toki joutuu likaamaan, kun/jos sen työn itse tekee, mutta jos se aivan mahdottomalta tuntuu, niin teettää sitten jollakin joka suorastaan nauttii sitä, että saa kätensä paskaiseksi
tuo ison mersun vetari voi tosin olla jo paksummpi, että tuos hinta tieto ei sitten aivan 100 % varma ole tässä tapauksessa, ei sekuitenkaan montaa kymmpiä heitä ja akseleiden kestävyydestä ei sitten enää tarvitse murehtia, kuten mesun alkuperäisillä...

saahan noihin mersun vetareihin sen pelkän "tikun" vaihdettua, esim. karpiola tekee n. 200 € + ALV/kpl hintaan alle 60 cm pitkiä akseleita, kätensä siinä toki joutuu likaamaan, kun/jos sen työn itse tekee, mutta jos se aivan mahdottomalta tuntuu, niin teettää sitten jollakin joka suorastaan nauttii sitä, että saa kätensä paskaiseksi

tuo ison mersun vetari voi tosin olla jo paksummpi, että tuos hinta tieto ei sitten aivan 100 % varma ole tässä tapauksessa, ei sekuitenkaan montaa kymmpiä heitä ja akseleiden kestävyydestä ei sitten enää tarvitse murehtia, kuten mesun alkuperäisillä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."