Pakosarjan maalaamisesta ja pinnoitteista.
Pakosarjan maalaamisesta ja pinnoitteista.
.
Eipäs taida ollakkaan tällaista asiaa pureskeltu vielä täällä.
Interneetistä löysin sellaista pinnoitetta, kun Black Satin.
Onko tuttu ?
Tuntuu tuohon meikäläisen tekoseen vähän liian hienolta aineelta.
Onko jotain muuta, joka varmaan pysyisi.
Kuumeneeko itsetehty pakosarja enemmän, kun valurautainen ?
Tarvitaanko siis jotain pinnoitetta, joka myös eristää ?
Mitä kaameaa ruostumisen lisäksi seuraa, jos ei suojaa mitenkään ?
Periaatteessa ruostuminenkaan ei haittaa, kun käytännössä mitään ei jää näkyviin.
Teippi tai nauha ?
Satsi on kyllä kovin tiivis paketti, ei taida nuo toimia.
Tarvittaisiin siis pitkäikäinen ratkaisu, jos ei todella ole kunnollista pinnoitusta, niin muutaman kuukauden takia en rupea mihinkään joutavaan voimisteluun, ruostukoon.
Vähentääkö nuo pinnoitteet ääntä ?
Aikaisemmilta vuosilta, ennen sotia, muistelisin, että peltisatsit sitä lisäsi, jotkut jopa aikatavalla, silloin se tuntui rellevältä, mutta nyt ei enää.....
Vaalea, tai valkea maali tuntuisi kätevimmältä.
Vuotokohdat kun nokeentuu, niin on helppo huomata.
Onko pätevää keinoa mahdollisten vuotokohtien löytämiseen ?
Heitelkääpäs nyt ideoita aiheesta.
Eipäs taida ollakkaan tällaista asiaa pureskeltu vielä täällä.
Interneetistä löysin sellaista pinnoitetta, kun Black Satin.
Onko tuttu ?
Tuntuu tuohon meikäläisen tekoseen vähän liian hienolta aineelta.
Onko jotain muuta, joka varmaan pysyisi.
Kuumeneeko itsetehty pakosarja enemmän, kun valurautainen ?
Tarvitaanko siis jotain pinnoitetta, joka myös eristää ?
Mitä kaameaa ruostumisen lisäksi seuraa, jos ei suojaa mitenkään ?
Periaatteessa ruostuminenkaan ei haittaa, kun käytännössä mitään ei jää näkyviin.
Teippi tai nauha ?
Satsi on kyllä kovin tiivis paketti, ei taida nuo toimia.
Tarvittaisiin siis pitkäikäinen ratkaisu, jos ei todella ole kunnollista pinnoitusta, niin muutaman kuukauden takia en rupea mihinkään joutavaan voimisteluun, ruostukoon.
Vähentääkö nuo pinnoitteet ääntä ?
Aikaisemmilta vuosilta, ennen sotia, muistelisin, että peltisatsit sitä lisäsi, jotkut jopa aikatavalla, silloin se tuntui rellevältä, mutta nyt ei enää.....
Vaalea, tai valkea maali tuntuisi kätevimmältä.
Vuotokohdat kun nokeentuu, niin on helppo huomata.
Onko pätevää keinoa mahdollisten vuotokohtien löytämiseen ?
Heitelkääpäs nyt ideoita aiheesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kokeileppa käydä kyselemässä esim. K-raudasta "uunin luukku pinnoitetta", en nyt sen oikeaa nimeä muista, mutta on tarkoitettu puuhelloille, kamiinoille, taan luukuile etc. tyyppisille lämmön lähteille eristämään kuumaa luukun pintaa. Ajaa saman asian kuin Black Satin ja pinnoitus menetwelmä samanlainen, mutta on huomattavasti edullisempaa.. 

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki
Sitä nauhaa ei kannata laittaa se ruostuttaa vuodessa satsin puhki.
Jos autolla ajelee päivittäin nii ei se siitä ruostumalla ihan heti puhki mee.
Mut jos hyvän haluaa nii siihen voi vetasta semmosen keraamisen (tai joku semmonen) pinnotteen, saattaa vaan maksaa muutaman eu manin. Yks tuttu teki/teetti jossain semmosen pinnoituksen. Nyt en vaan millään pysty muistaa että paljoko makso ja mitä ominaisuuksia siinä on.
Jos autolla ajelee päivittäin nii ei se siitä ruostumalla ihan heti puhki mee.
Mut jos hyvän haluaa nii siihen voi vetasta semmosen keraamisen (tai joku semmonen) pinnotteen, saattaa vaan maksaa muutaman eu manin. Yks tuttu teki/teetti jossain semmosen pinnoituksen. Nyt en vaan millään pysty muistaa että paljoko makso ja mitä ominaisuuksia siinä on.
Laitoin joskus tota uunin luukun pinnoitetta tosi nätti tuli ainoo vika ettei kestä painepesua moottorinpesun yhteydessä.
Kaksi talvea sitten olin olin nauttinut miestä väkevämpää emäntä kuskina ja eikun öljyä ostamaan litranpurkki lisäsin öljyn koneeseen ja luukku kiinni ajeltiin koko päivä ja siskon työ kylään esittelemään uutta hienoa pakosarjaa voi kettu mikä näky oli kännissä unohtanut laittaa öljykorkin kiinni koko konehuone täynnä pakkasta oli jotain 20 ja painepesuri laulamaan sain puhtaan mutta se pasta lähti pois pakosarjan päältä ei muuta kun uutta kehiin hyvä tuli. Siskon pihas on muuten vieläkin ne öljyläiskät mitkä mä siihen pesin ja vaikka laittaa uutta hiekkaa päälle aina nousee pintaan.
Kaksi talvea sitten olin olin nauttinut miestä väkevämpää emäntä kuskina ja eikun öljyä ostamaan litranpurkki lisäsin öljyn koneeseen ja luukku kiinni ajeltiin koko päivä ja siskon työ kylään esittelemään uutta hienoa pakosarjaa voi kettu mikä näky oli kännissä unohtanut laittaa öljykorkin kiinni koko konehuone täynnä pakkasta oli jotain 20 ja painepesuri laulamaan sain puhtaan mutta se pasta lähti pois pakosarjan päältä ei muuta kun uutta kehiin hyvä tuli. Siskon pihas on muuten vieläkin ne öljyläiskät mitkä mä siihen pesin ja vaikka laittaa uutta hiekkaa päälle aina nousee pintaan.
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Siihen pitää laittaa semmonen eristepinnoite kun on tarkoitettu juuri turbojenkin pakosarjoihin, se eristää ja sillä on tarkoitus...saadaan enemmän talteen moottorin hukkaenergiasta.
Pinnoite laitetaan uunittamalla, asiasta paremmin tietävät voinevat kertoa lisää kuka ja missä sen laittaa...voi olla juurikin tuo satin musta mikä on just sitä. Tuo 4 sylinterisen sarja taitaisi mahtua jopa pullauuniin
Jätetään ne uuninpinnoitteet ihan uunien tuunajille...
...ja ruostuminen ei ole se juttu / ongelma.
Niin ja tuo ei ole ihan ilmaista tuo juttu...
Pinnoite laitetaan uunittamalla, asiasta paremmin tietävät voinevat kertoa lisää kuka ja missä sen laittaa...voi olla juurikin tuo satin musta mikä on just sitä. Tuo 4 sylinterisen sarja taitaisi mahtua jopa pullauuniin

Jätetään ne uuninpinnoitteet ihan uunien tuunajille...
...ja ruostuminen ei ole se juttu / ongelma.
Niin ja tuo ei ole ihan ilmaista tuo juttu...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Itse ostin tuota Black Satin pinnoitetta ja aluskeraamia purkillisen. Tosin en pinnoittanut muuta kuin pakosarjan sisäpuolen sillä aluskeraamilla kun iski hoppu
Sen aluskeraamin saa levitettyä valuttamalla, ja vaikka sun millä konstilla mutta se black satin pitää ruiskuttaa kynäruiskulla siihen pintaa. Niin ja pullauunissa sen pakosarjan paistoin 


diipa daapa...
http://www.roadmachine.fi/
tuolta löytyy aineita ja juttua pinnoitteista
tuolta löytyy aineita ja juttua pinnoitteista
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
.
No ehken sitten siihen Black Satiniin pitää sitten päätyä.
Pitääkö se kynäruisku olla siksi,kun maalia tarvitaan niin vähän, vai miksi ?
Miten sitä pakosarjan sisäpuolta pitää käsitellä, ettei tule "hatemit".
Seppä itse taitaisi tietää parhaiten,
Miksi muuten laitoit sisällekkin pinnoitteen ?
Laipan tekijää pyysin jättämään laippojen väliin tuollaisen tuen helpotukseksi tekovaiheessa.
Saako sen jättää paikoilleen, vai pitääkö rälläköidä pois ?
Alkuperäisessä ei ole.

No ehken sitten siihen Black Satiniin pitää sitten päätyä.
Pitääkö se kynäruisku olla siksi,kun maalia tarvitaan niin vähän, vai miksi ?
Miten sitä pakosarjan sisäpuolta pitää käsitellä, ettei tule "hatemit".
Seppä itse taitaisi tietää parhaiten,

Miksi muuten laitoit sisällekkin pinnoitteen ?
Laipan tekijää pyysin jättämään laippojen väliin tuollaisen tuen helpotukseksi tekovaiheessa.
Saako sen jättää paikoilleen, vai pitääkö rälläköidä pois ?
Alkuperäisessä ei ole.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Sisälle laitoin pinnoitteen ihan sen takia että se estäisi lämpöjä karkaamasta kaasusta tuohon pakosarjaan itseensä. Tuskin on meidän mittausvälineillä havaittavaa eroa, mutta oli suunnilleen tunnin homma kun sen satsin sisukset oli puhallettu jo valmiiksi. Jonkin tutkimusen mukaan tuosta sisäpuolen pinnoituksesta on ehkä jopa enemmän apua kuin ulkopinnan pinnoittamisesta. Kolminkertainen pinnoitus(sisä+alus ulkopintaan+black satin)ehkäisee varmasti ylimääräiset lämpösäteilyt sun muut melko tehokkaasti.
Pinnoituksen laiton sinne siten että jeesusteipillä vaan kaikki laipat tukkoon ja kollektorista valutin jonkinverran sitä mönjää sinne sisälle. Sitten viimeinenkin aukko tukkoon ja ravistelua ja heiluttelua ja sen sellaista. Sitten vaan ylimääräiset mönjät valuttamalla takaisn pulloon ja satsi uuniin.
Pinnoituksen laiton sinne siten että jeesusteipillä vaan kaikki laipat tukkoon ja kollektorista valutin jonkinverran sitä mönjää sinne sisälle. Sitten viimeinenkin aukko tukkoon ja ravistelua ja heiluttelua ja sen sellaista. Sitten vaan ylimääräiset mönjät valuttamalla takaisn pulloon ja satsi uuniin.
diipa daapa...
.
No niin
Sitten tarvittaisiin kokeneempien apua sellaisessa jutussa, kun
Meikäläisentasoisen hitsarin jäljiltähän jää tietysti tällaiseen tilkkutäkkiin korjaamista.
Ja siinä jälkeenpäin korjailussa on sellainen juttu, niinkuin kaikki hitsiä heilutelleet tietääkin, että jos reiän saakin umpeen, niin uuden hitsisauman vierestä ratkiaa uusi, varsinkin nyt, kun tässä projektissa on kovin pienistä palasista pitänyt teelmää kasailla.
Nämä ratkeamat kyllä suurennuslasilla huomaa.
Vettä niistä ei saa läpi tulemaan, mutta "vika" kuitenkin on jo valmiina.
Voiko "korjaamisen" jättää siihen, kun arvelee satsin pitävän.
Vai ratkeaako sitten myöhemmin, lämmön vaikutuksesta ?
Vai täytyykö tätä kärsimystä vaan jatkaa, kunnes lähes kaikki saumat on hitsailtu uudestaan,vai laitetaanko jo vahvistusta peliin.
No niin
Sitten tarvittaisiin kokeneempien apua sellaisessa jutussa, kun
Meikäläisentasoisen hitsarin jäljiltähän jää tietysti tällaiseen tilkkutäkkiin korjaamista.
Ja siinä jälkeenpäin korjailussa on sellainen juttu, niinkuin kaikki hitsiä heilutelleet tietääkin, että jos reiän saakin umpeen, niin uuden hitsisauman vierestä ratkiaa uusi, varsinkin nyt, kun tässä projektissa on kovin pienistä palasista pitänyt teelmää kasailla.
Nämä ratkeamat kyllä suurennuslasilla huomaa.
Vettä niistä ei saa läpi tulemaan, mutta "vika" kuitenkin on jo valmiina.
Voiko "korjaamisen" jättää siihen, kun arvelee satsin pitävän.
Vai ratkeaako sitten myöhemmin, lämmön vaikutuksesta ?
Vai täytyykö tätä kärsimystä vaan jatkaa, kunnes lähes kaikki saumat on hitsailtu uudestaan,vai laitetaanko jo vahvistusta peliin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Lämpösyklaus rikkoo hyvätkin sarjat rikki ajallaan, saati sitten jos saumoissa on sanomista. Jos vähänkin epäillystä niin kannattaa vahvistaa saumat. Sarjasi näytti olevan hyvin hiottu ja kiilloitettu, silloin saattaa helposti käydä siten että jos hitsin tunkeuma ei putken seinämän läpi asti niin sitten hiottaessa tasaiseksi hitsit jää heikoiksi. Itse en tuon takia viitti sarjoja ulkopuolelta viimeistellä.
Laipan puoli tuosta on viileä ja käyrät kuumemmat, siinähän tuo sarja yrittää taipuilla pulttien puristuksen alla.
Tigillä voisi tietty sulatella noita kohtia joita heikoiksi epäilet, ulkonäkö ei paljoa kärsisi.
Laipan puoli tuosta on viileä ja käyrät kuumemmat, siinähän tuo sarja yrittää taipuilla pulttien puristuksen alla.
Tigillä voisi tietty sulatella noita kohtia joita heikoiksi epäilet, ulkonäkö ei paljoa kärsisi.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kaverilla näky olevan joku keraaminen pinnoitus pakosarjoissa 50-lukusessa pontiacissa ja hyvin on pysynyt.
Ja toisekseen vielä siistin näköinen sellanen grafiitin harmaa.
Siirtäähän se pintakin lämpöö jo erilailla kun on kunnon pinta.
Ja toisekseen vielä siistin näköinen sellanen grafiitin harmaa.
Siirtäähän se pintakin lämpöö jo erilailla kun on kunnon pinta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mielestäni sarjan sisään tuleva noki aiheuttaa riittävän eristyksen. Valmiit viat hitsauksissa aiheuttaa rasituksen alla 99% todennäköisyydellä vaurion. Halkeamia voi koittaa hioa pois jos materiaalissa varaa. Kun hitsaat uudelleen anna riittävästi esilämmitystä ja jälkilämpöä. Pitäisi vähentää säröilyä. Eikä kannata hitsata liian pitkiä vetoja ilman esi-ja jälkilämmitystä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Itsellä on samanlainen itse migillä hitsattu ja kestänyt jo yli 2 vuotta, eikä saumat todellakaan oo noin hyvin/tarkasti hitsattuja! (tosin bensa vehje)
Onkohan sillä eroa tohon kestämiseen, onko diesel vai bensa? syövyttääkö toisen kaasut pakosarjaa enemmän, nopeammin?
Onkos pakosarja/ahdin tuettu millään koneesen? sillähän on ratkaiseva merkitys tohon kestämiseen.
Onkohan sillä eroa tohon kestämiseen, onko diesel vai bensa? syövyttääkö toisen kaasut pakosarjaa enemmän, nopeammin?
Onkos pakosarja/ahdin tuettu millään koneesen? sillähän on ratkaiseva merkitys tohon kestämiseen.